Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

 

 

Noen andre som har problem med at ladeluken åpner seg selv? Har bare brukt den medfølgte ladekabelen 3-4 uker så den har ikke fått så altfor mye slitasje. Har nå kjøpt magnetkabel slik jeg slipper å åpne hele tiden. Forslag til hvordan fikse problemet med løs luke? Eller bør jeg finne meg et slags cover nå for å holde luken på plass?

 

Edit: gjelder Z3 Compact.

Jeg har også z3c, men har aldri opplevd at lokket har åpnet seg selv. Jeg tror den har blitt litt løsere enn når den var helt ny, men det kan være at jeg bare ikke er like forsiktig lenger eller har fått bedre åpneteknikk. Jeg har ikke hatt telefonen like lenge som deg heller, kun ca 2-3 uker.

 

Jeg har også tenkt på å kjøpe magnetisk ladekabel for å slippe slitasje. Men dette ser jeg for meg som et mulig problem først etter flere år med daglig åpning av luken.

 

Luken skal ikke åpne seg selv etter normalt bruk etter kun 4 uker. I mine øyne er dette en soleklar garantisak, så jeg ville nok levert telefonen inn.

Oppdatering: I stedet for reklamasjon valgte jeg å kjøpe en 2 pakk med luker herifra. Dette fikset saken! :)

Hvordan var det å bytte? Nødvendig med verktøy?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også gjort dette og kan bekrefte at verkty ikke er nødvendig. Har du sett på luken? Er bare å nappe den av og sette på ny. Luken har en liten plastbit med en kule på enden som holder den på plass, så du må bruke litt kraft for å dra den av. Og man må bruke litt kraft for å trykke den på plass igjen.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med hva det koster å få satt på nytt glass på baksiden? Samboeren min mistet telefonen sin i bakken her om dagen. Mobilen landet med skjermen opp, så den fungerer helt fint, men glasset på baksiden ble selvsagt ødelagt, så det er ønskelig å få byttet det.

Ellers kan jeg vel også benytte anledningen til å høre om noen kan anbefale noe type deksel som gjør telefonen mindre såpeglatt?

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt meg en Z3, har ikke vært hos Sony siden Z. Min største bekymring er at jeg skal irritere meg for den synlige digitizeren i skjermen slik jeg gjorde med Z. Etter at Nexus 6 skuffet meg har jeg sett meg rundt etter en telefon å bytte ut min Nexus 5 og det stod til slutt mellom Z3 og Note 4. Front høytalerne og batteriet ble utslagsgivende. Håper jeg valgte riktig! ;)

 

Er dette den kabelen folket her bruker til lading uten å slite luken?

http://www.ebay.com/itm/New-X2-MagNector-Magnetic-POGO-Micro-USB-Cable-Charging-Adapter-Sony-Xperia-Z3-/321624481817?pt=US_Cell_Phone_PDA_Cables_Adapters&hash=item4ae2502019

Endret av dredg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...