Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Hvis man sjekker facebooksiden til Sony samt deres eget forum, og forøvrig mange andre forum på nett, så flommer det over av klager på dette.

Jeg har i hvert fall hatt telefoner fra de fleste leverandører tidligere og brukt disse normalt uten noe som helst problemer, men 2 dager etter at jeg får Sony så blir det sprekk glasset bak uten å ha vært i bakken en eneste gang. Først et lite skår på siden (altså lite typisk klemskade), så går hele glasset noe senere. Jeg kjenner to andre med Z3, begge har knust bakglasset innen den første måneden med bruk. Andre får gjøre sine egne vurderinger, men jeg har i hvert fall trukket min konklusjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke med den telefonen spesifikt men med Android er det slik Om du velger og vise alle bilder, (lokale filer, dropbox og Picasa, Facebook) du kan deaktivere det ved og velge instillinger og velge hva som skal vises og synkroniseres.

Deaktivere synkronisering:

Galleri->meny->Instillinger->kontoer->Google/dropbox osv og deaktivere bilder

 

hva som skal vises i galleriet

Meny->hva som skal vises og så haker du vekk det du ikke vil skal vises

 

Men som note3 bruker er det sjelden et problem siden galleriet lagrer alt på telefonen. Har bare opolevd det samme når det er lenge siden jeg har brukt programmet.

Lenke til kommentar

 

Nøkler og mynter riper ikke glass...

 

http://www.tek.no/artikler/sa-mye-taler-skjermen/132926

 

 

Noe jeg har i lomma har i hvertfall ripet den opp bak og et par små foran.

 

Da jeg knuste glasset på min iPhone 5s så måtte den falle skikkelig i asfalten, og da var det heller ikke bare en sånn tynn sprekk som nå.

 

 

Dette må de jo ta seg av.

 

Riper i "ripefritt" mobilglass oppstår i 90% av tilfellene fra sand. Sand kan ripe alt. Nøkler og mynter er ingen problem, men har du et par sandkorn i lomma eller på fingeren så er det fort sodoma på skjermen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke med den telefonen spesifikt men med Android er det slik Om du velger og vise alle bilder, (lokale filer, dropbox og Picasa, Facebook) du kan deaktivere det ved og velge instillinger og velge hva som skal vises og synkroniseres.

Deaktivere synkronisering:

Galleri->meny->Instillinger->kontoer->Google/dropbox osv og deaktivere bilder

 

hva som skal vises i galleriet

Meny->hva som skal vises og så haker du vekk det du ikke vil skal vises

 

Men som note3 bruker er det sjelden et problem siden galleriet lagrer alt på telefonen. Har bare opolevd det samme når det er lenge siden jeg har brukt programmet.

 

Alternativt bare bruke en annen galleri-app. Denne er fin :)

Lenke til kommentar

 

 

Ikke med den telefonen spesifikt men med Android er det slik Om du velger og vise alle bilder, (lokale filer, dropbox og Picasa, Facebook) du kan deaktivere det ved og velge instillinger og velge hva som skal vises og synkroniseres.

Deaktivere synkronisering:

Galleri->meny->Instillinger->kontoer->Google/dropbox osv og deaktivere bilder

 

hva som skal vises i galleriet

Meny->hva som skal vises og så haker du vekk det du ikke vil skal vises

 

Men som note3 bruker er det sjelden et problem siden galleriet lagrer alt på telefonen. Har bare opolevd det samme når det er lenge siden jeg har brukt programmet.

Alternativt bare bruke en annen galleri-app. Denne er fin :)

Lenke til kommentar

Er det noen her som har ett deksel som fungerer med docking stasjon (DK48)? Jeg bestillte ett silicon aktig deksel på ebay. Passformen var veldig bra men den går ikke inn i dockingen med dekselet på pga det bygger for mye på tykkelsen, så det deksel vil nok aldri bli brukt.

I esken til mobilen er det en ekstra holder til DK48 som er litt tynnere og gir plass til deksel på mobilen :)

Lenke til kommentar

Skjermen på Z3 Compact har blitt full av overflatiske riper etter to uker. Dårlig! Har behandlet den pent og ikke hatt den i lommer sammen med nøkler osv.

Jeg opplevde også mikroskopiske, "hairline"-merker etter bare 2-3 dager. La på beskyttelse fra Ultimate Shield, den skjuler "ripene" så de er umulige å se :)

Lenke til kommentar

Jaja. Jeg selger uansett compacten nå og går for en Note 4. Falt pladask da jeg prøvde den i butikken :-)

Vurderte også note 4. Skjermen på den var helt syk. Hadde den ikke vært så dyr hadde jeg gått for den ^^,

Jeg venter med å pansjonere min iPhone 5S til 4K skjermer kommer for fult ^^,

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg kjøpte meg sony xperia z3 i dag. Men frontkameraet er jo helt SYKT kornete! det er jo helt vilt. hadde samsung s3 før, og til og med det har jo bedre frontkamera omtrent. har dere andre vært borti det samme? vurderer å klage. har aldri sett en telefon med så kornete kamera før.

 

dessuten opplever jeg ikke akkuratt batteritiden som så veldig bra. den hadde 85% klokka 17.50. Nå kl.22 er den på 51%. Er det normalt? Har ikke brukt den noe særlig bortsett fra å være på snap og lasta ned en del apper. Alt har jeg brukt på wifi..

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg kjøpte meg sony xperia z3 i dag. Men frontkameraet er jo helt SYKT kornete! det er jo helt vilt. hadde samsung s3 før, og til og med det har jo bedre frontkamera omtrent. har dere andre vært borti det samme? vurderer å klage. har aldri sett en telefon med så kornete kamera før.

 

dessuten opplever jeg ikke akkuratt batteritiden som så veldig bra. den hadde 85% klokka 17.50. Nå kl.22 er den på 51%. Er det normalt? Har ikke brukt den noe særlig bortsett fra å være på snap og lasta ned en del apper. Alt har jeg brukt på wifi..

Frontkameraet reagerer veldig på mørke, så om du ikke bruker det i et veldig opplyst rom, er nok ikke det så uvanlig.

Hadde telefonen i 1 dag, da den er sykt hakkete i videoer på youtube og vine og den slags. Utstillingsmoddellen til Elkjøp var akkurat likedann, så denne telefonen ville jeg personlig styrt unna. Siden mange sier de ikke er i stand til å se det, så er jo det fint for dem. Prøv å spill av en video på en iPhone, og sett denne ved siden av.

 

Batterilevetiden du beskriver, var ikke jeg heller imponert over. Er nok normalt at den går fort med med litt tasting innimellom.

Om jeg var deg, ville jeg kjøpt note 4 eller iPhone. Lever inn z3 while you still can!

 

Denne kommentaren er basert på min erfaring med telefonen, og jeg kan ikke svare på andres erfaring med den.

Lenke til kommentar

Har en Z3 compact som eg vil tro er enten helt lik sånn hardware sett, eller dårligere. Og den har INGEN av de problemene du snakker om.

 

Når det er sagt, ditto. Ikke kommenter en mobil du har hatt en dag. Det er helt ubrukelig "fakta" uansett..

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...