Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt å høre, om som det blir sagt er det vel de som har noe å klage på som skriver, mens de som er fornøyd ikke trenger å bruke energi på å klage og finne løsninger på problemer.

 

Vet ikke hvor relevant det er, dersom du ser på prisjakt får denne og Z2 litt lavere snitt på brukerkarakterene enn de største konkurrentene. Spesielt opp til HTC One m8 og LG G3 ser det ut til å være en betydelig hopp. Når man tar med Z1 og måler opp mot konkurentene fra samme generasjon fra ser det ut til at "trenden forsterkes".

 

Synd, da jeg på mange måter har hatt Sony som nærmeste (og kanskje eneste reelle) konkurrent til HTC, når min HTC One m7 skal erstattes. Spesielt etter at man på Z3 gikk bort fra den litt mer kantete designen man hadde på Z1/Z2. Det kan fort ende med at jeg går for HTC Hima.

 

Z2/Z3 vs konkurrentene M8, G3 og S5

Z1 vs konkurrentene M7, G2 og S4

Lenke til kommentar

Så det var en kar som for et par sider siden skrev om det var mulig å rollbacke den siste oppdateringen, uten at jeg så noen som ga svar på det.

 

Synes batterikapasiteten på tlf min ikke er så mye å skryte av (z3 compact) og tror det kan ha noe med den oppdateringen å gjøre. (Rough estimate tror jeg er 3 dager i standbytid med staminamode på). Iphone 4 en jeg hadde har ligget i standbymode siden jeg fikk z3c en min (27. des) og tror fortsatt den har godt over 50% batteri igjen.

 

Så er det mulig å rollbacke den oppdateringen, eller går det kun hvis man har rootet tlf? Er det evt noen fix/ny update i vente?

Lenke til kommentar

Så det var en kar som for et par sider siden skrev om det var mulig å rollbacke den siste oppdateringen, uten at jeg så noen som ga svar på det.

 

Synes batterikapasiteten på tlf min ikke er så mye å skryte av (z3 compact) og tror det kan ha noe med den oppdateringen å gjøre. (Rough estimate tror jeg er 3 dager i standbytid med staminamode på). Iphone 4 en jeg hadde har ligget i standbymode siden jeg fikk z3c en min (27. des) og tror fortsatt den har godt over 50% batteri igjen.

 

Så er det mulig å rollbacke den oppdateringen, eller går det kun hvis man har rootet tlf? Er det evt noen fix/ny update i vente?

 

Ja batteritiden har blitt svekket etter den nye oppdateringen(for min del, Z3C). Før ladet jeg ikke mobilen over helgen(lader mobilen i dock på jobb når nødvendig) foruten de helgene jeg brukte mobilen mye. Nå etter den nye oppdateringen MÅ jeg lade etter +/- 30 timer avhengig av bruk... Utrolig skuffende da den var så bra før oppdateringen.

 

Har nå hatt mobilen av docking i 6,5t ca og den er allerede nede i 84% uten særlig bruk da jeg fortsatt er på kontoret..

Lenke til kommentar

Tenker du på hvilken uke/dag i februar?

Slike oppdateringer skjer ofte gradvis, dermed er det ikke sikkert alle kan laste ned samme dato eller klokkeslett.

http://www.xperiablog.net/2015/01/06/sony-confirms-android-5-0-lollipop-rollout-begins-february-2015/#more-31397

 

Etter ny oppdatering blir sluppet pleier Sony å legge ut lister med hvilke nummerserier av modellene som er klar til nedlasting. Noen ganger er Norge langt fremme i køen, andre ganger et stykke bak.

Har man sponsede mobiler får man ikke oppdateringen før etter Telenor/Netcom/etc har godkjent/modifisert den.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Har noen prøvd å bytte ut bakskjermen selv? Ser de selger glasskjermer til baksiden på eBay til en rimelig pris:

http://www.ebay.com/itm/Battery-Cover-Back-Glass-Panel-Replacement-For-Sony-Xperia-Z3-MIni-Compact-D5803-/251719626949?pt=UK_MobilePhones_MobilePhonesCasesPouches&var=550645629055&hash=item3a9ba8b0c5.

De har også noen enda rimeligere, uten "Sony"-logoen. Vet ikke hvor genuine disse er? Og om dette er trygt... Tviler på at jeg får min reparert på garanti, med tanke på at det ser ut som en fallskade - og ikke bare en enkel sprekk...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke merket noe dårligere batteritid etter oppdateringen, men det jeg har lagt merke til er at hos meg varer batteriet lengre uten stamina mode.

Testet dette i dag.

 

Gikk fra å sitte igjen med 60 prosent til 5 prosent.

 

Mye lik bruk. En del walkman, en del telefoner, vanlig surfing.

 

Overraskende men god test! Greit å vite at det virker som det er tenkt.

Lenke til kommentar

Er det noen som har funnet ett godt "lommebok" etui til Z3C? Kjøpte ett som såklart gikk i oppløsning etter en liten stund pga selve holderen er svak pga alle hullene til luker, magnetlader osv. Noen som vet om en med god kvalitet? Helst med plass til en 4-5 kort + lomme for visittkort/kvitteringer osv.

Lenke til kommentar

Kona kjøpte en Z3 Compact for et par dager siden, men har et problem.

Den gjenkjenner ikke noe headsett! Til og med det orginale headsettet virker ikke.

Har lest litt på nettet om dette, har fått en del tips om å avinstallere Smart Connect og installere på nytt.

Men, ingen av disse tipsene hjelper.

Sånn som det ser ut, så er det ikke et helt lite problem heller.....

 

Er det noen her som har vært borti noe tilsvarende?

 

arnstein

Lenke til kommentar

Baksiden på min Xperia Z2 sprakk kort tid etter at jeg kjøpte den. Jeg har ikke gjort noe med det, for da har de den sannsynligvis på verksted i en måned og krever at jeg betaler for å fikse produksjonsfeilen.

 

Jeg kunne (og burde) klaget, men jeg gadd ikke. Den fungerer jo. Jeg planlegger ikke å samle på telefoner, og trenger ikke at den er i 'mint condition'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...