Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg forbinder Zotac med et jallamerke, tar jeg feil?

Nei. Kjøper du Zotac kjøp referanse iallefall.

 

AMP!-kortene pleide å være referansemodeller med ekstra VRMs, er det ikke slik lengre?

 

Vet ikke. Men hadde flere 780 kort med referanse-PCB der kjøleren ikke toucha minnebrikker osv. Så med referanse mener jeg både PCB og kjøler, helst.

Lenke til kommentar

 

Kan noen forklare meg hva referansekort er og hva alternativet er?

 

Kort fortalt; Referansekort er rett og slett kort som bruker designet til nVidia. Alternativet er egne design fra produsentene.

 

Eksempel:

 

Referanse til venstre og egetdesigna kort til høyre. Begge fra Gigabyte

Det handler primært om kjøling og kortets ytre?

Lenke til kommentar

 

 

Kan noen forklare meg hva referansekort er og hva alternativet er?

 

Kort fortalt; Referansekort er rett og slett kort som bruker designet til nVidia. Alternativet er egne design fra produsentene.

 

Eksempel:

 

Referanse til venstre og egetdesigna kort til høyre. Begge fra Gigabyte

Det handler primært om kjøling og kortets ytre?

 

Kortets kretskort (PCB) og dets layout, samt kjøler.

Lenke til kommentar

Jeg har som regel skjermkortene et par år hver gang jeg kjøper. Tenker nå å kjøpe 970, men er usikker på hvilket av kortene jeg bør satse på. Har lest gode anmeldelser av både Asus Strix og Gigabytes G1 Gaming. Ser de billigste variantene av 970 ligger på 2595,- mens Strix og G1 Gaming ligger på rundt 3190,-. Er det verdt å betale de ekstra hundrelappene for de to sistnevnte modellene, og hvilket av de ville du i så fall kjøpt?

Lenke til kommentar

De to var testet her mot et til kort du heller bør kjøpe til 3190,- (fri frakt fra netonnet) :pMSI GeForce GTX 970 Gaming 4G Twin Frozr V.

 

That brings us to the MSI GTX 970 Gaming 4G, and of the three it's this one that stands out as the best. The slightly lower than dual slot height of the cooler also makes it a good choice for those looking to run two GTX 970 cards in SLI. Furthermore, it has the beefiest power delivery system of all three cards, and with this we managed to overclock it to a level that actually surpassed the GTX 980 at stock speeds. Your mileage may vary, of course, but this is undeniably a fantastic result. Add in the super quiet operation and semi-passive cooling mode, and you've got yourself a truly awesome graphics card.

 

Personlig kjøpte jeg heller stock Zotac'en på mpx for 2595,- . For stor prisforskjell.

 

*edit* huska feil, G1 Gaming var ikke med i den testen. Men hvis den er på samme nivå som Strix så taper den vel allikevel :p

Endret av rhym
Lenke til kommentar

Yeah! Fikk kortene mine kun 18 timer etter at jeg bestilte dem. Her er resultatet fra 3DMark11 Basic.

 

1x HD 5870: 4881 poeng

1x GTX 970: 13.653

2x GTX 970: 19.190

 

Den runden jeg kjørte med kun ett av de nye kortene ble visst ikke lagret. Kan man maks lagre ett resultat hvis man ikke betaler? Jeg skulle likt å sammenligne scoren for Graphics, men jeg orker ikke å ta ut et kort bare for å kjøre testen på nytt igjen med kun det ene.

Lenke til kommentar

Den runden jeg kjørte med kun ett av de nye kortene ble visst ikke lagret. Kan man maks lagre ett resultat hvis man ikke betaler? Jeg skulle likt å sammenligne scoren for Graphics, men jeg orker ikke å ta ut et kort bare for å kjøre testen på nytt igjen med kun det ene.

 

Leste akkurat en test (gidder ikke å grave den opp igjen) der det ble fastslått at 2x GTX 970 oppnår 167% av ytelsen til et enkelt GTX 670 (i snitt, over mange spill ala Crysis 3, Battlefield 4 etc) i 1440p, 4xAA. Og 147% i 1080p, 4xAA. Så det er vel noe av det du kan forvente deg. 3DMark har en litt mer...filosofisk tilnærming :p

 

Research før jeg kjøpte meg et enkelt kort, må vel sette i et til når Oculus Rift skal drives neste sommer :p

Endret av rhym
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...