Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Ganske blank på dette med å klokke grafikk kort i SLI konfig. Er det slik at en justerer over begge kortenne samtidigi i MSI Afterburner ? Har jo forstått det slik at kort i SLI må ha samme clock, så det virker jo logisk nok. Vil bare ha en bekreftelse siden jeg ikke får opp noen kort nummer 2 i programmet.

Du kan velge å klokke de individuelt, men er som standard satt som som "låst" til hverandre.

 

Du kan få noen ekstra poeng i benchmarks ved forskjellig klokk, men det SER jævelig ut. Med forskjellig frekvens vil du få Insane mengder Microstuttering. Husker det godt når kun det ene kortet throttlet, og selv om FPS-viseren viste 80 FPS så føltes det ut som 20-25 FPS.

 

Høres ikke helt bra om ikke alle kortene kommer opp i programmet. Får du det opp i Nvidia og/eller GPU-Z?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk opp sansen for Nvidia inspector. Ikke brukt før:

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=357956

 

Endelig kan jeg utnytte skjermkortene i CS:GO. ^^ (sikkert andre spill der ute som kan få litt bedre bilde hvor du har mulighet til å kaste HW på dem). Vanligvis ligger korta på usle 30 % belastning hver i CS. Og 280-300 FPS.

 

Fikk skrudd på SSAA (supersampling), 4x4. Og bildet ble rene barnerumpa. Daaaamn, er så sykt mye som trenger å Anti-aliases i det spillet. Og nå jobber skjermkortene overtid (95-100 % alle mann). Synd ytelsen falt ned på rundt 110-120 FPS med noen litt stygge drops ned i 80 FPS. Får vel gå ned til 3x3 SSAA, da du merker slikt overraskende godt i CS.

 

Kan i alle fall anbefale 2x2 for de med svakere maskiner.

 

4x4 SSAA = 2560x1440 oppløsning på skjerm gir 10240x5760 i renderoppløsning som så nedskaleres nd igjen. Eller 59 Megapiksler! :w00t: Til sammenligning: Full-HD er bare 2MP... Mens 4K er ca 8MP.

 

...

 

Gidder du å screenshot-e hvordan det ser ut? Hadde vært interessant å sett :)

Lenke til kommentar

 

Du kan velge å klokke de individuelt, men er som standard satt som som "låst" til hverandre.

 

 

Du kan få noen ekstra poeng i benchmarks ved forskjellig klokk, men det SER jævelig ut. Med forskjellig frekvens vil du få Insane mengder Microstuttering. Husker det godt når kun det ene kortet throttlet, og selv om FPS-viseren viste 80 FPS så føltes det ut som 20-25 FPS.

 

Høres ikke helt bra om ikke alle kortene kommer opp i programmet. Får du det opp i Nvidia og/eller GPU-Z?

 

 

Det var nok noe feilformulering av meg. Jeg får opp kortene både i Nvidia kontroll panelet og GPU-Z samt i "info" delen og sensor delen av MSI afterburner. Hadde bare ventet meg en hake i afterburner der jeg kunne velge hvilket kort jeg skulle stille på. Hadde jeg dog tatt meg 3 sekund og gått inpå setnings så hadde dette vært ganske klart hvordan det faktisk funker. Takker for svar uansett :)

Lenke til kommentar

 

...

 

Gidder du å screenshot-e hvordan det ser ut? Hadde vært interessant å sett :)

 

Sure sure. :)

 

MSAA4x (vanligst å bruke i spill):

v2 MSAA4x3333.bmp

 

SSAA4x:

V2 SSAA2x+8xMSAA3333.bmp

 

Ingen AA:

v2 NO AA3333.bmp

 

Og tok med 2xSSAA + 8xMSAA (4xSSAA er finest):

V2 SSAA2x+8xMSAA3333.bmp

 

Last ned og sjekk mot hverandre. Eneste som funker. Dog er det mulig man bør ha minst 1440p skjerm for at det ikke nedskaleres uten å zoome, og zooming er stress for direkte sammenligning.

 

Edit: Slenger ved et ekstra bilde fra SSAA4x:

SSAA4x.bmp

v2 SSAA4x2222.bmp

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...