Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er hva jeg klarte før jeg begynte å få problemer :p

 

 

 

Firestrike

SCORE13083 with NVIDIA GeForce GTX 980(1x) and Intel Core i7-3770K Processor
Graphics Score 15843
Physics Score 11824
Combined Score 6095

 

Firestrike Extreme

SCORE6802 with NVIDIA GeForce GTX 980(1x) and Intel Core i7-3770K Processor
Graphics Score 7238
Physics Score 11944
Combined Score 3243

 

Unigine Heaven Benchmark 4.0

 

FPS:
161.8
Score:
4075
Min FPS:
35.6
Max FPS:
331.5
Unigine Valley Benchmark 1.0 FPS:
77.5
Score:
3243
Min FPS:
27.9
Max FPS:
152.9

 

Ser ut som om kortene våre er ganske så like. Husk å registrere det hos Evga,com da ;)

Lenke til kommentar

MSAA4x (vanligst å bruke i spill):

<snip>

Jeg er enig i at 4xMSAA som ofte brukes i tester er ingenting. Då må gjerne opp i 16x i en eller annen form før ting begynner å bli glatt. Så vidt jeg vet støtter Nvidia opptil 32x for enkeltkort og hele 64x for SLI. Hos meg i Linux kan jeg f.eks. velge 32x(8xMS 24xCS), 16x (8xMS 8xCS), 16x (4xSS 4xMS) og ørten flere, dette på et GTX 680.

Hva er det heftigste du kan velge?

 

Du vet dette sikkert, men f.eks. 4xSS har 4x4=16 samples og bør sammenlignes med 16x MS. 4xSS 16-dobler altså minneforbruket til framebufferen. For Kepler vet jeg bufferbegrensningen i GPU-minnet var 16384² (med 32-bit rgba), så 4xSS er naturligvis det meste disse GPUene kan klare.

 

Hvis du hadde tatt deg bryet med skjermbilder av info på Maxwell med gpu caps viewer, på OpenGL-, OpenCL- og CUDA-tabs, så hadde jeg nok kunne se hva begrensningen for Maxwell er.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Yes, 200% :D

 

Hva fikk du i firestrike med det gamle skjermkortet på 1400Mhz?

 

 

Dette er scoren jeg fikk med 780Ti Classified vs 980

http://www.3dmark.com/compare/fs/1995074/fs/2826567

 

Er ikke sikkert mitt Classified var det beste, men husker at jeg kunne ikke spille spill stabilt med den hastigheten, hadde også problemer med Heaven Benchmark noe som går rett igjennom med 980 med den overklokken jeg har nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Yes, 200% :D

 

Hva fikk du i firestrike med det gamle skjermkortet på 1400Mhz?

 

 

Dette er scoren jeg fikk med 780Ti Classified vs 980

http://www.3dmark.com/compare/fs/1995074/fs/2826567

 

Er ikke sikkert mitt Classified var det beste, men husker at jeg kunne ikke spille spill stabilt med den hastigheten, hadde også problemer med Heaven Benchmark noe som går rett igjennom med 980 med den overklokken jeg har nå :)

 

Er en grei forskjell :)

 

Her er samme klokk osm du har 147+ og 405+ på Core/Mem med unøvdendige programmer lukket :))

http://www.3dmark.com/3dm/4158743

 

Vil si meg fornøyd nå. Har hatt kortet i 2 dager, Men ikke rukket å spille en dritt :p Satt sammen en maskin til en kompis idag, Så det tok noen timer D:

Lenke til kommentar

Jeg får rundt 12 000 poeng med 980 x2 på stock clock (SLI er aktivert i Nvidia kontroll panelet).... Noe som ikke stemmer. Får helder ikke overclocket CPUen da Asus hovedkorte sende meg rett til "overclock failed" skjermen ved bootup, uansett hvor lite jeg har clocket. Vært en problemfylt build hele denne PCen...

Ikke gøy med Hw problemer, Da har livet også problemer (er pcen nede, er jeg nede^!^)

 

Er det extreme du har kjørt da? Vi kjører ``Vanilla`` Firestrike :)

Lenke til kommentar

Hei, noen som kan anbefale meg hvilket GTX 970 kort jeg burde gå for?

Er rimelig sikker på at dette er kortet for meg etter jeg startet emne her på diskusjon.no nå for litt siden.

 

Men jeg vet ikke hvilket som er å satse på. Jeg falt mest for EVGA sitt GTX 970 ACX med superclocked, men dette har visst problemer med lyden på vifte, men likte dette kortet best fordi det kom best ut på pris iforhold til de andre og høyest ut med Core Clock og Boost Clock, men det får lite å si hvis kortet irriterer meg hele dagen..

 

Alle tips er velkomne :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om Digital Impuls i Trondheim har MSI 970 på lager?

 

Hva anbefales forresten av å kjøpe i forretning (DI) mot netthandel (Komplett) når prisene er like? Jeg føler meg tryggere med netthandel da jeg får 45 dagers returrett, i tilfelle prisene skulle droppe. :D

(Tid er ikke viktig, jeg er tålmodig nok til å vente på post :) )

Lenke til kommentar

Har masse i følge nettsiden, og da pleier det som regel å være på lager ja. :)

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Skjermkort/PCI-Express/MSI/MSI-GeForce-GTX-970-Gaming-4GB-PhysX-Twin-Frozr-V-130589-p0000091220.aspx

 

Trenger du å vite sikker, så får du spørre Duran om du er i trondheim-regionen, eller **DP** om du er i Oslo-regionen.

 

Ville utvilsomt valgt Digitalimpuls om det var lik pris. En ting er kortere tid, men er også en del bedre service. Selv om komplett ikke er så dårlig de heller.

 

Om det er 30 dager eller 45 dager bør kanskje ikke telle så alt for mye? Du slipper den kjipe frakten frem og tilbake, slik at du ikke har tapt noe om du returnerer det.

http://www.digitalimpuls.no/Kundesenter/Apent-kjop.aspx

Lenke til kommentar

http://www.3dmark.com/3dm/4159422?

 

er dette helt på bærtur for 2 lett overclockedde 980er ? Hadde nok fått en vesentlig bedre score hadde jeg klart å overclocke prosessoren, men slik det er i dag så tillater ikke hovedkorte mitt at jeg øker så mye som en Mhz....

 

Edit : Kortene har en boostclock på 1414 Mhz med klokken jeg kjører nå.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

GUH. Hadde akkurat avbestilt første bestillingen av 970 på Netonnet og lagt inn ny bestilling på MPX da jeg kom over denne posten: http://www.overclock.net/t/1514042/gtx-670-waterblock-on-a-gtx-970/90#post_22906874

 

 

The EK-FC670 GTX - Acetal+Nickel waterblock will not fit a Zotac ZT-90101-10P. I hope that coolingconfigurator's information can be updated, as that is what I used as my source of compatibility.

The top four capacitors to the left of the core that are part of the power supply circuitry are about 1mm too far to the right from the reference design and would obstruct proper clearance. Modification similar to that reported by tsm106 with his XSPC block would likely solve this issue at the cost of destroying two screw threads, but there is a bigger issue that cannot easily be solved. The non-reference-sized inductor that tsm106 reported that is near the PCI-E slot blocks proper clearance of the block, and if one were to grind out the waterblock to fit, the necessary cut would intersect the water chamber that passes water through the VRM cooling section of the block.

I did not modify the block because it is very obvious that the inductor issue can't be easily solved, but measurements and visual examination confirm the issue.

I'm not very pleased because I purchased this block new specifically for this card, and I'm really not sure how best to proceed. I really hope I am not stuck with a block that I cannot use and likely will not be able to return or sell (I doubt there is very much demand for a 670/760 block now).

Hopefully any others that planned to use the block will know that it will not work and will be able to return their purchases.

 

Det ser ut til at jeg må vente litt til, orker ikke å sitte med kort uten passende vannblokker.

 

Jeg venter også på at noen setter sammen et bygg med GTX 970 og i7 970 (hvorfor ikke???). :)

Lenke til kommentar

 

MSAA4x (vanligst å bruke i spill):

<snip>

Jeg er enig i at 4xMSAA som ofte brukes i tester er ingenting. Då må gjerne opp i 16x i en eller annen form før ting begynner å bli glatt. Så vidt jeg vet støtter Nvidia opptil 32x for enkeltkort og hele 64x for SLI. Hos meg i Linux kan jeg f.eks. velge 32x(8xMS 24xCS), 16x (8xMS 8xCS), 16x (4xSS 4xMS) og ørten flere, dette på et GTX 680.

Hva er det heftigste du kan velge?

 

Du vet dette sikkert, men f.eks. 4xSS har 4x4=16 samples og bør sammenlignes med 16x MS. 4xSS 16-dobler altså minneforbruket til framebufferen. For Kepler vet jeg bufferbegrensningen i GPU-minnet var 16384² (med 32-bit rgba), så 4xSS er naturligvis det meste disse GPUene kan klare.

 

Hvis du hadde tatt deg bryet med skjermbilder av info på Maxwell med gpu caps viewer, på OpenGL-, OpenCL- og CUDA-tabs, så hadde jeg nok kunne se hva begrensningen for Maxwell er.

 

Sorry, har ikke maxwell. (dette var gjort med kepler) Var mer til tips for de som har maxwell og som ikke synes det er vits med nytt skjermkort fordi visse spill (som CS) ikke utnytter seg av dem. Men ofte så er det mulig å presse frem bedre bilde med litt skikkelig AA.

 

Kunne selvsagt ha testet med flere nivåer, og hadde over dobbelt så mange bilder, med både SSAA kombinert med MSAA osv... Men fikk ikke tid å poste og redigere det. (diskusjon.no nekter .tifff) så måtte frem med .bmp.

 

Ja, fikk lyst å teste noen voldsomme alternativer, som f.eks 96x AA, som jeg har mulighet med på 3-way SLI. :p

 

 

 

For Kepler vet jeg bufferbegrensningen i GPU-minnet var 16384² (med 32-bit rgba), så 4xSS er naturligvis det meste disse GPUene kan klare.

Kjenner ikke umiddelbart igjen hvor 16384^2 kommer fra eller hva , eller hvordan sammenheng det har med 32-bit RGBA. :hmm: Jeg lytter gjerne. Snakker vi om hele framebufferen (RAM på 3GB her) inklusive teksturer ?

 

Var 4xSSAA teoretisk maks ved 2560x1440, og dermed ikke mulig på høyere skjermoppløsninger?

Lenke til kommentar

Hei, noen som kan anbefale meg hvilket GTX 970 kort jeg burde gå for?

Jeg kan ikke komme med en anbefaling, men jeg kan si hvorfor jeg valgte MSI 970 Gaming. Det var hovedsaklig fordi kortet har gjort det bra i tester av lydnivået samt at kjøleren går over til passiv modus når kortet ikke belastes alt for hardt. Det hjelper også at det ser ut til å klokke bra.

 

Selv har jeg ikke testet grensene for mine kort, men jeg har i det minste klart å benche med core på 1300* og minne på 1900 MHz. Siden det er to kort som klokkes synkront, er det jo en "svakeste-ledd-situasjon" og i så måte er jeg fornøyd med at de klokker såpass langt.

 

*) Under benching var frekvensen oppe i 1515 Mhz.

Endret av Bradbury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, noen som kan anbefale meg hvilket GTX 970 kort jeg burde gå for?

Jeg kan ikke komme med en anbefaling, men jeg kan si hvorfor jeg valgte MSI 970 Gaming. Det var hovedsaklig fordi kortet har gjort det bra i tester av lydnivået samt at kjøleren går over til passiv modus når kortet ikke belastes alt for hardt. Det hjelper også at det ser ut til å klokke bra.

 

Selv har jeg ikke testet grensene for mine kort, men jeg har i det minste klart å benche med core på 1300 og minne på 1900 MHz. Siden det er to kort som klokkes synkront, er det jo en "svakeste-ledd-situasjon" og i så måte er jeg fornøyd med at de klokker såpass langt.

 

Gikk for MSI jeg og. To av dem. Og jeg kan faktisk ikke høre dem mens jeg spiller (Witcher 2, BF4, Far Cry 3). Imponert, for å si det mildt. Vant til å høre noe fra skjermkortene mine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gikk for MSI jeg og. To av dem. Og jeg kan faktisk ikke høre dem mens jeg spiller (Witcher 2, BF4, Far Cry 3). Imponert, for å si det mildt. Vant til å høre noe fra skjermkortene mine.

PC-en står en meter unna meg med sidedøren fjernet, og jeg hører en vag summing i det viftene spinner opp under benching. Da høres de kun fordi det ikke kommer noe lyd fra høyttalerne, og jeg har ikke på noe i bakgrunnen heller. I spill hører jeg ingenting fra viftene. Kontrasten er enorm til da jeg oppgraderte til 2 x HD 5870 for over fire år siden. Da hørtes det ut som om et jagerfly var på vei gjennom leiligheten min hver gang jeg startet et spill.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...