Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

Faen så utålmodige dere er, stakkars nettbutikker. Om dere vil ha ting i hånda med en gang får dere handle i butikken :p

 

Tja, er ikke så enkelt... er vel EN skikkelig hardwarebutikk i trondheim, og den har elendig utvalg. (og ikke minst høye priser)

 

Du får gjerne komme med tips på hva de mangler, samt sammenligne prisene med Komplett.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Faen så utålmodige dere er, stakkars nettbutikker. Om dere vil ha ting i hånda med en gang får dere handle i butikken :p

 

Tja, er ikke så enkelt... er vel EN skikkelig hardwarebutikk i trondheim, og den har elendig utvalg. (og ikke minst høye priser)

 

Du får gjerne komme med tips på hva de mangler, samt sammenligne prisene med Komplett.no.

 

Dere er priset like som komplett eks frakt, Men før var dere endel høyere... Uansett så er folk heldige om de bor i Oslo/Trondheim, Å gå bort til butikken for å få varen i hånden :dribble: , Dog ikke utbetalings utsettelse, Derfor handlet jeg hos Dustin, Planen var DI, Men orket ikke å vente 14dager^!^

 

Nesten bare lyst å flytte^!^ Utvalg har dere da ikke smått av?

Lenke til kommentar

Du får gjerne komme med tips på hva de mangler, samt sammenligne prisene med Komplett.no.

 

 

Tja, utvalget av lagervarer er bra, i Oslo.

Jeg kan ikke si spesifikt hva jeg ønsker da det varierer, men hver gang det er noe jeg leter etter så er det på lager i Oslo men ikke i Trondheim.

 

Komplett er forresten ganske dyre også.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

 

Du får gjerne komme med tips på hva de mangler, samt sammenligne prisene med Komplett.no.

 

 

Tja, utvalget av lagervarer er bra, i Oslo.

Jeg kan ikke si spesifikt hva jeg ønsker da det varierer, men hver gang det er noe jeg leter etter så er det på lager i Oslo men ikke i Trondheim.

 

Komplett er forresten ganske dyre også.

 

Man betaler for service, sånn er det bare. Med fare for å virke arrogant, jeg tror ikke du finner ekspertise i nærheten av det DI har på hardware hos andre butikker ;)

 

Lagerbeholdningen i Trondheim kommer nok til å bli større, butikken er tross alt bare litt over to år gammel. Hvis du mener det er elendig utvalg i Trondheimbutikken er jeg sikker på at de tar det til etterretning om du kommer med ønsker :)

Lenke til kommentar

 

Faen så utålmodige dere er, stakkars nettbutikker. Om dere vil ha ting i hånda med en gang får dere handle i butikken :p

 

Tja, er ikke så enkelt... er vel EN skikkelig hardwarebutikk i trondheim, og den har elendig utvalg. (og ikke minst høye priser)

 

Du kan ikke få pose og sekk vetu. ;)

 

Lokal butikk OG større utvalg OG lave priser.

 

Du kan få to av tre, eller kanskje til og med bare en av tre.

 

De matcher ganske greit de fleste dyrere og bedre nettbutikkene i Norge. Og utvalget til DI er i mange sammenhenger mye bedre enn andre i praksis, da de satser en del på komponenter du ikke får alle andre steder. Typisk også for den mer jevne entusiast.

 

Trondheim er dog en liten by (ganske så lokal butikk), og har nok ikke mulighet til så mye på lager, men heldigvis kan man utnytte seg av DI har en større butikk i Oslo (flere potensielle kunder) som sender raskt og gratis til trondheim. :w00t:

 

Selvsagt skulle jeg ønsker de hadde større lager, større butikk med bredere utvalg, og laveste priser i klassen. Men så lenge ikke trondheim blir større eller får flere entusiaster som handler der så er det nok tvilsomt så alt for mye som er mulig å gjøre. En butikk med fysisk utsalgssteder vil alltid ha høyere utgifter, og trenger følelig å ta mer for utstyret for å veie opp for bedre service. :w00t:

 

Hjelper vel heller ikke at komplettgruppen nesten har monopol i Norge, og DI i mange tilfeller (som oss andre med foretak) "må" kjøpe fra grossisten til komplett (Norek). :hrm:

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal bestille meg en eller to stk 970 nå men er usikker på hvilken modell. Bruker alle sammen referanse-PCB eller er det forskjeller? Må ha noe som får et greit utvalg av vannblokker etter hvert.

Ville da tatt refrence Pcb om du skal ha vannblokk kjappest. Jeg personlig liker Evga pga kunderserivce og deres custom kort, Siden du skal ha det under vann så mister du heller ikke garantien ved bytte av kjøler :)

Lenke til kommentar

 

 

Faen så utålmodige dere er, stakkars nettbutikker. Om dere vil ha ting i hånda med en gang får dere handle i butikken :p

 

Tja, er ikke så enkelt... er vel EN skikkelig hardwarebutikk i trondheim, og den har elendig utvalg. (og ikke minst høye priser)

 

Du kan ikke få pose og sekk vetu. ;)

 

Lokal butikk OG større utvalg OG lave priser.

 

Du kan få to av tre, eller kanskje til og med bare en av tre.

 

 

Jeg skjønner det, det er derfor det ikke er så enkelt som å bare handle i butikken om man er utålmodig :)

Lenke til kommentar

Vil rette en stor takk til DI Trondheim som kom til unnsetning da det slo meg at jeg ikke hadde SLI bro og at NV ikke shipper kortene sine med SLI bro slik AMD gjør/gjorde.

 

Vil også rette en takk til DP som reserverte kort til meg, dog i feil by, selv om jeg skal ta skylden der. :rofl:

 

post-84679-0-02445900-1411491417_thumb.jpgpost-84679-0-59265400-1411491424_thumb.jpg

 

Midlertidig montering til jeg får tak i vannblokker. Pumpa står ikke så skjevt til vanlig heller...

 

noen 3D Mark linker:

 

2600k @ 5.1GHz og 7970 @ 1325/1700.

http://www.3dmark.com/fs/267156

 

2600k @ stock og 1x980 SC @ stock

http://www.3dmark.com/fs/2808748

 

2600k @ stock og 2x 980 SC @ stock

http://www.3dmark.com/fs/2808799

 

2600k @ 5GHz og 2x 980 SC @ stock

http://www.3dmark.com/fs/2808916

 

Har ikke rukket å tukle med kortene enda, men tror de ligger ca der de bør være mtp ytelse? Mulig jeg blir holdt tilbake av PCIE 2.0 men det finner vi fort ut av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som vet om man får erstatning av Posten hvis en pakke blir borte? Jeg har så sinnsykt lyst til å bestille 2stk 970 men det hadde vært økonomisk uansvarlig dersom jeg mister de 5.700 kronene pakken var verdt...

Du er mottager. Du er ikke ansvarlig for å motta noe. Om pakken blir borte, så må eventuelt sender og posten sloss om dette. Du har betalt for en vare og den skal du ha.

Lenke til kommentar

Noen som vet om man får erstatning av Posten hvis en pakke blir borte? Jeg har så sinnsykt lyst til å bestille 2stk 970 men det hadde vært økonomisk uansvarlig dersom jeg mister de 5.700 kronene pakken var verdt...

 

Posten har vell ansvaret for pakken heilt til du har hentet den og signert.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet om man får erstatning av Posten hvis en pakke blir borte? Jeg har så sinnsykt lyst til å bestille 2stk 970 men det hadde vært økonomisk uansvarlig dersom jeg mister de 5.700 kronene pakken var verdt...

 

Posten har vell ansvaret for pakken heilt til du har hentet den og signert.

 

Jepp, fordi de bruker sporingsnummer;) Hadde de ikke gjort det, eller hatt noen form for kvittering, så er ansvaret på sender;)

Lenke til kommentar

Ah, jeg glemte å nevne at det er jeg som er avsender. Sorry.

 

Jeg returnerte et skjermkort som voldte meg store problemer. Jeg fikk en postlapp av mottakeren som jeg bare klistret på pakken før jeg leverte den. Den ble registrert inn og kom frem til terminalen for tolv dager siden, men så skjedde det ikke mer. Jeg tok kontakt med Posten i forrige uke og de ba om en beskrivelse av forpakningen. De skal visstnok prøve å finne den. Jeg er mentalt forberedt på at den er i Narnia, men jeg vet bare ikke om det er on my ass, eller om Posten dekker hele eller deler av tapet.

 

Redigert: Takk for den linken, efikkan. Da er det litt håp.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Vil rette en stor takk til DI Trondheim som kom til unnsetning da det slo meg at jeg ikke hadde SLI bro og at NV ikke shipper kortene sine med SLI bro slik AMD gjør/gjorde.

 

Vil også rette en takk til DP som reserverte kort til meg, dog i feil by, selv om jeg skal ta skylden der. :rofl:

 

20140923_153351.jpg 20140923_164600.jpg

 

Midlertidig montering til jeg får tak i vannblokker. Pumpa står ikke så skjevt til vanlig heller...

 

noen 3D Mark linker:

 

2600k @ 5.1GHz og 7970 @ 1325/1700.

http://www.3dmark.com/fs/267156

 

2600k @ stock og 1x980 SC @ stock

http://www.3dmark.com/fs/2808748

 

2600k @ stock og 2x 980 SC @ stock

http://www.3dmark.com/fs/2808799

 

2600k @ 5GHz og 2x 980 SC @ stock

http://www.3dmark.com/fs/2808916

 

Har ikke rukket å tukle med kortene enda, men tror de ligger ca der de bør være mtp ytelse? Mulig jeg blir holdt tilbake av PCIE 2.0 men det finner vi fort ut av.

Hmm, kan du kjøre en ren skjermkort-test? Mulig PCIE 2.0 holder deg tilbake siden oppsett på http://www.3dmark.com/search#/?mode=basic&url=/proxycon/ajax/search/gpuname/fs/P/NVIDIA%20GeForce%20GTX%20980&gpuName=NVIDIA har mye høyere graphic score (fra 26k og oppover med lignende oppsett) Endret av stinger82
Lenke til kommentar

Ah, jeg glemte å nevne at det er jeg som er avsender. Sorry.

 

Jeg returnerte et skjermkort som voldte meg store problemer. Jeg fikk en postlapp av mottakeren som jeg bare klistret på pakken før jeg leverte den. Den ble registrert inn og kom frem til terminalen for tolv dager siden, men så skjedde det ikke mer. Jeg tok kontakt med Posten i forrige uke og de ba om en beskrivelse av forpakningen. De skal visstnok prøve å finne den. Jeg er mentalt forberedt på at den er i Narnia, men jeg vet bare ikke om det er on my ass, eller om Posten dekker hele eller deler av tapet.

 

Så lenge du har sporingsnummer og kvittering er det enkelt, og det skal det ikke koste deg ei krone, det er Posten som er ansvarlig så lenge mottaker ikke har fått pakken enda, er bare å purre på Posten til dem ordner opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...