Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som folk har begynt å få seg 900-serien kort, og monstrøse 8-kjernere, så forventer jeg at noen snart klarer å slå en gammel rekord (har klart mer, men eneste jeg tok bilde av) :wee: Og ja, det er lov å overklokke :p

 

sånn - da slipper vi maset ditt om at gammel hw er best osv osv.

 

kast de veterankortene dine og bli med i gjengen. 8 core og Maxwell for president!

post-88790-0-31763600-1411588831_thumb.png

post-88790-0-62559900-1411588838_thumb.png

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Nå som folk har begynt å få seg 900-serien kort, og monstrøse 8-kjernere, så forventer jeg at noen snart klarer å slå en gammel rekord (har klart mer, men eneste jeg tok bilde av) :wee: Og ja, det er lov å overklokke :p

 

sånn - da slipper vi maset ditt om at gammel hw er best osv osv.

 

kast de veterankortene dine og bli med i gjengen. 8 core og Maxwell for president!

 

 

Med rett over 12k i extreme med reference 980 SLI virker det slettes ikke umulig å slå Andrull's score med to Classy... Om de klokker like langt som enkelte har forutsatt, that is. :grin2:

Lenke til kommentar

 

 

Nå som folk har begynt å få seg 900-serien kort, og monstrøse 8-kjernere, så forventer jeg at noen snart klarer å slå en gammel rekord (har klart mer, men eneste jeg tok bilde av) :wee: Og ja, det er lov å overklokke :p

 

sånn - da slipper vi maset ditt om at gammel hw er best osv osv.

 

kast de veterankortene dine og bli med i gjengen. 8 core og Maxwell for president!

 

 

Med rett over 12k i extreme med reference 980 SLI virker det slettes ikke umulig å slå Andrull's score med to Classy... Om de klokker like langt som enkelte har forutsatt, that is. :grin2:

 

Skal slite med å klare 15k. Med CPU på 4.9 Ghz og kortene på 1700, KANSKJE.

Lenke til kommentar

 

Nå som folk har begynt å få seg 900-serien kort, og monstrøse 8-kjernere, så forventer jeg at noen snart klarer å slå en gammel rekord (har klart mer, men eneste jeg tok bilde av) :wee: Og ja, det er lov å overklokke :p

 

sånn - da slipper vi maset ditt om at gammel hw er best osv osv.

 

kast de veterankortene dine og bli med i gjengen. 8 core og Maxwell for president!

 

Hahaha. :D Herlig. :thumbup: Spørs om jeg ikke må kjøre i gang en ny runde med benching. Dog i stor tvil om jeg klarer å skvise ut 15,5K poeng ut av min gamle PC. :(

 

Var ikke den mest monstrøse overklokket på på skjermkortet haakon. Holder du igjen, just in case jeg skulle gått forbi, slik at du kan slå meg ned på jorden igjen? :p

 

 

 

Sikkert brukerfeil, men jeg liker nå MSI AB sin UI bedre uansett så da var det lett valg.

Ble bare rot med Precision X 16, så bytte til MSI AB sjøl.

 

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Nå som folk har begynt å få seg 900-serien kort, og monstrøse 8-kjernere, så forventer jeg at noen snart klarer å slå en gammel rekord (har klart mer, men eneste jeg tok bilde av) :wee: Og ja, det er lov å overklokke :p

 

sånn - da slipper vi maset ditt om at gammel hw er best osv osv.

 

kast de veterankortene dine og bli med i gjengen. 8 core og Maxwell for president!

 

Hahaha. :D Herlig. :thumbup: Spørs om jeg ikke må kjøre i gang en ny runde med benching. Dog i stor tvil om jeg klarer å skvise ut 15,5K poeng ut av min gamle PC. :(

 

Var ikke den mest monstrøse overklokket på på skjermkortet haakon. Holder du igjen, just in case jeg skulle gått forbi, slik at du kan slå meg ned på jorden igjen? :p

 

kortene booster til 1520 - så helt elendig er det ikke.

helt utrolig med 3way sli og 1520Mhz. BF4 gikk på full rulle med 140fps konstant på swiften.. haha

 

når 1530 singelkort går så enkelt med bittelitt med spenning og blir stoppet av PT.. da har jeg troen på 200% bios og vann. Vil tippe av 1600Mhz går greit med samme spenning. dytter vi opp spenningen så burde jo 1700Mhz gå relativt "lett" på de beste kortene. kaldt vann og ekstrem spenning kan kanskje gi oss 1750 - 1800Mhz!!!

Lenke til kommentar

Fikk opp sansen for Nvidia inspector. Ikke brukt før:

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=357956

 

Endelig kan jeg utnytte skjermkortene i CS:GO. ^^ (sikkert andre spill der ute som kan få litt bedre bilde hvor du har mulighet til å kaste HW på dem). Vanligvis ligger korta på usle 30 % belastning hver i CS. Og 280-300 FPS.

 

Fikk skrudd på SSAA (supersampling), 4x4. Og bildet ble rene barnerumpa. Daaaamn, er så sykt mye som trenger å Anti-aliases i det spillet. Og nå jobber skjermkortene overtid (95-100 % alle mann). Synd ytelsen falt ned på rundt 110-120 FPS med noen litt stygge drops ned i 80 FPS. Får vel gå ned til 3x3 SSAA, da du merker slikt overraskende godt i CS.


Kan i alle fall anbefale 2x2 for de med svakere maskiner.

4x4 SSAA = 2560x1440 oppløsning på skjerm gir 10240x5760 i renderoppløsning som så nedskaleres nd igjen. Eller 59 Megapiksler! :w00t: Til sammenligning: Full-HD er bare 2MP... Mens 4K er ca 8MP.

 

 

 

 

Nå som folk har begynt å få seg 900-serien kort, og monstrøse 8-kjernere, så forventer jeg at noen snart klarer å slå en gammel rekord (har klart mer, men eneste jeg tok bilde av) :wee: Og ja, det er lov å overklokke :p

 

sånn - da slipper vi maset ditt om at gammel hw er best osv osv.

 

kast de veterankortene dine og bli med i gjengen. 8 core og Maxwell for president!

 

Hahaha. :D Herlig. :thumbup: Spørs om jeg ikke må kjøre i gang en ny runde med benching. Dog i stor tvil om jeg klarer å skvise ut 15,5K poeng ut av min gamle PC. :(

Var ikke den mest monstrøse overklokket på på skjermkortet haakon. Holder du igjen, just in case jeg skulle gått forbi, slik at du kan slå meg ned på jorden igjen? :p

 

kortene booster til 1520 - så helt elendig er det ikke.

helt utrolig med 3way sli og 1520Mhz. BF4 gikk på full rulle med 140fps konstant på swiften.. haha

 

når 1530 singelkort går så enkelt med bittelitt med spenning og blir stoppet av PT.. da har jeg troen på 200% bios og vann. Vil tippe av 1600Mhz går greit med samme spenning. dytter vi opp spenningen så burde jo 1700Mhz gå relativt "lett" på de beste kortene. kaldt vann og ekstrem spenning kan kanskje gi oss 1750 - 1800Mhz!!!

 

Absolutt. Har ingen tvil på at 1700-1800 MHz er mulig å nå. :)

Ahhh! Så ikke helt Boost-frekvensen. Ikke vant med at det kanskje ikke er alle BIOSer som har deaktivert Boost (enda) til 980. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Bestilte meg forresten et stk EVGA 970 SC ACX og en stk EVGA SuperNOVA 1300 G2 i dag, og så blir det et til 970 og tilhørende vannblokker den dagen blokkene kommer på markedet. Går det greit å bare la 290-en stå igjen i maskinen enn så lenge? Tenkte jeg skulle slippe å demontere loopen riktig ennå, har ikke det som trengs.

Endret av BALT3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...