Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Ser ganske døvt ut, dessverre. Det skjer jo absolutt ingenting? Og fyren hyler som en liten jente når det ikke er noe der engang? Kjøp heller VorpX-driveren og spill Doom 3. Da snakker vi. :D

 

Da foreslår jeg å prøve å være litt mer ydmyk og at du prøver det selv før du kommenterer. Dreadhalls er noe som omtrent får enhver til å bli livredd, bare å ta en titt på Google under søket "dreadhalls scary" ;) Hyler ikke som en jente når jeg spiller det selv, men mer som en fag ;) hehe. Det er sykt skummelt når du får på deg riften. Det ser ikke så ille ut i 2D eller på videoer når andre spiller, men idet man entrer riften blir opplevelsen en helt annen. Foreslår at du prøver, er gratis å laste ned :)

 

EDIT: Her er en direktelink til siste versjon med DX11 for DK2 om du ønsker å prøve :)

http://www.dreadhalls.com/downloads/Dreadhalls_1.4_dx11.zip

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kor dokker laste ned ting til Oculusen?

 

Noen som har prøvd Samsung sin Gear VR?

 

Oculus Share er Oculus VR sin egen side for publisering og deling av alt ifra demoer og hele spill til filmer og opplevelser.

 

https://share.oculus.com/

 

 

Anbefaler deg å sortere etter Highest Rated og prøve alt som er der på første side. Mange knallbra opplevelser :) Jeg har også laget en liste som jeg kopierer inn her, liten beskrivelse bak hvert spill og 95% av disse var svært bra opplevelser:

 

1. Welcome to Oculus Rift | Rullende innføring i potensialet til VR
2. Sightline: The Chair | Spill uten kontroller, man sitter i en stol og observerer et miljø i endring
3. Elite: Dangerous | Revolusjonerende RPG-romfartssimulator med en utrolig følelse av skala
4. Riftcoaster | Berg- og dalbane
5. Tecnolust | Pek-og-klikk eventyr/thriller med god grafikk og futuristisk layout
6. Assetto Corsa | En svært bra bilsimulator med oppsiktsvekkende grafikk og innlevelse
7. Live For Speed | En svært bra bilsimulator, antagelig den beste fysikken av bilsimulatorer
8. Anteworld | En worldbuilder med alt av kjøretøy og god fysikk, 1:1 skala av jorden
9. DCS World | Kampflysimulator med svært realistisk fysikk, lyd og kontroll samt god grafikk
10. Dreadhalls | Skrekkspill med dynamiske omgivelser og random generert miljø
11. Alien: Isolation | Skrekkspill med enorm innlevelse og grafikk
12. Oculus Tuscany | Opplevelse av å være på et feriehus i Tuscan
13. Vox Machinae | Man er inni en robot, noe ala Pacific Rim med forskjellige miljøer
14. Kite & Lightning: Senza Peso | Diverse landskap og aktiviteter via en tur i kanalbåt
15. Affected | Skrekkspill i et "haunted house" med "liten-jente-gjenferd" preg + annet
16. Waking the Glares | Puzzle-spill med fantastisk grafikk og stemning
17. Blue Marble | En reise gjennom verdensrommet mens spillerens drakt går tom for oksygen
18. Windlands | Eventyrspill der man hopper i høyder med tau
19. Unreal Engine 4 Rollercoaster | Berg- og dalbanespill i miniskala i en stue
20. Terrorift | Nokså likt Dreadhalls
21. KnockKnock | Veldig innlevelsesrik opplevelse med binaural audio
22. Titans of Space 2 | En liten reise i vårt eget solsystem + og litt annet
23. Lava Inc | Opplevelsestur med vogn gjennom en "Lava-fasilitet"
24. Cineveo | Medieavspiller der man plasseres i en virtuell kino
25. Radial-G SP | Futuristisk racingspill, ligner på Whipeout for de som husker det
26. Lost Loot | Survival der man må lete etter supplies og kan bli angrepet av diverse dyreliv
27. Ocean Rift | Vannlivssimulator med flotte demonstrasjoner av forskjellige vannlivsarter
28. ZVR Apocalypse | Zombie apokalypse survival
29. Celestial Song | Reise i verdensrommet med vakker musikk og deilig stemning
30. Rift's Cave | Utforskning av diverse huler/landskap med forskjellige puzzles
31. Discovering Space | Romreisespill med vakker grafikk og musikk
32. No Limits 2 | Berg- og dalbanespill
33. Virtual Desktop | Virtuelt skrivebord som tillater at du jobber på PCen i riften
34. Motorbike | MC-spill sett fra sideperspektiv med hopp og hindringer
35. Alone | Spiller et spill inni et spill som fører til forskjellige skumle hendelser
36. Linger | Spill der man skal stoppe demoner med å kaste hellig vann på dem
37. Elevator Horror | Tar heis med mange stopp langs veien, forskjellige lyder og jumpscares
38. Asunder Earthbound | Simulering av flykrasj med spilleren inni
39. SpaceEngine | Romfartssimulator som lar deg utforske en rekke miljøer og univers
40. Don't let go | Tøft konsept som handler om å sitte i ro mens det skjer skumle ting
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

snip

Mye snacks der. :) Jeg vil også anbefale From Ashes. Hele konseptet her er at man sitter ved et skrivebord og blir fortalt hvordan universet oppstop, helt frem til nær fremtid. Det starter litt tregt, men jeg følte meg ikke høy i hatten når det sto en T-Rex på den andre siden av skrivebordet, for å si det sånn... :p

Lenke til kommentar

 

snip

Mye snacks der. :) Jeg vil også anbefale From Ashes. Hele konseptet her er at man sitter ved et skrivebord og blir fortalt hvordan universet oppstop, helt frem til nær fremtid. Det starter litt tregt, men jeg følte meg ikke høy i hatten når det sto en T-Rex på den andre siden av skrivebordet, for å si det sånn... :p

 

 

From Ashes konseptet syntes jeg var veldig bra :)

Men lyden er så elendig at det er nesten pain å komme seg gjennom.

Ikke behagelig å høre på en kvisete ungdom som nettopp har kommet i stemmeskifte gjennom en mikrofon til 30kr i et rom med mye klang ;) Og så er det laget på en eldre SDK så det er latency på positional trackingen som fort kan føre til litt sjøsyke når demoen varer såpass lenge som den gjør.

 

Kanskje jeg er litt kresen, men med så elendig grafikk og lyd er det vanskelig for meg å få noen god opplevelse.

 

Jeg har nå spilt over 70 spill og demoer på DK2, og de beste opplevelsene har for min del uten tvil vært disse:

 

Discovering Space

Vox Machinae

Estranged: Act I

Dreadhalls

DCS World (dog store problemer med judder pga dårlig optimalisering i spillet, blir fikset i versjon 2.0 som er rett rundt hjørnet)

Lost Loot

Dying Light (dårlig konsollport, voldtekt av CPU og lite bruk av GPU. Krever high end maskin men har man dette er opplevelsen helt utrolig :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Birdy King Land?

https://share.oculus.com/app/birdy-king-land

 

Skikkelig artig opplevelse! Anbefales!

 

Nå har jeg ikke lest noe om dette blir et fullverdig spill eller hva det eventuelt går ut på sånn bortsett fra å sitte i en sidevogn på en motorsykkel. Men det det slår meg at det er et rimelig bra konsept for VR. Man unngår i stor grad bevegelsesyke og tegneseriegrafikken gjør seg utrolig godt i VR. Karakteren i sidevognen har også et kamera (som vi ikke får bruke i demoen) så det kan jo gi en pekpinn på hvor dette bærer.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Birdy King Land?

https://share.oculus.com/app/birdy-king-land

 

Skikkelig artig opplevelse! Anbefales!

 

Nå har jeg ikke lest noe om dette blir et fullverdig spill eller hva det eventuelt går ut på sånn bortsett fra å sitte i en sidevogn på en motorsykkel. Men det det slår meg at det er et rimelig bra konsept for VR. Man unngår i stor grad bevegelsesyke og tegneseriegrafikken gjør seg utrolig godt i VR. Karakteren i sidevognen har også et kamera (som vi ikke får bruke i demoen) så det kan jo gi en pekpinn på hvor dette bærer.

 

Hah, det så kjempemorsomt ut!

 

Holder på å laste ned nå, får nok testet i kveld :)

Lenke til kommentar

Om det er denne tullete prioriteringen her de dedikerer tiden sin på å dette fører til vi ikke får se en skikkelig oculus rift i 2015 er dette intet mindre enn en astronomisk skuffelse uten sidestykke....

 

Får håpe at Oculus og Samsung har et eller annet "up their sleeve". Jeg ser ikke helt hva det skal være, men ja, jeg er enig. Halve poenget med Rift sammenlignet med Gear VR er jo at Rift kan kobles til en PC og spille "skikkelige spill". Per dags dato finnes det jo kun "mobilspill" til Gear VR / Note 4. Med mindre noe løsning på dette dukker opp, så tror jeg Oculus Rift ender bak i løpet nå som både HTC/Valve og Sony er kommet sterkt på banen.

Lenke til kommentar

Sony? Med Morpheus?

 

Beklager, men jeg tar ikke Morpheus seriøst som en konkurrent på dette nivået. Hvorfor? Fordi den kun kan brukes til PS4 pdd. Konsollene er allerede presset og kjører skuffende mye i under 30FPS eller deromkring. Ingen studioer vil halvere ytelsen sin for å rendre hvert bilde to ganger. Nesten ingen utviklere ofrer noe for å nå 60FPS engang. Ingen allerede utgitte spill vil fungere til Morpheus og må undergå grove ombyggelser for at motorene i det hele tatt skal fungere med den.

 

Så nei. Jeg har ingen tro på at Morpheus slik Sony pdd presenterer den vil være med i konkurransen om toppen.

Lenke til kommentar

Nei, jeg er enig jeg altså, men Playstation 4 er lett tilgjengelig og finnes allerede i millionvis av hus. Det skrytes av den nye utgaven (http://gizmodo.com/sonys-new-morpheus-is-the-best-vr-headset-yet-1689307606) og det vil gjerne ikke kreve nyinnkjøp á flere tusen kroner bare for å komme i gang. Det spørs jo selvfølgelig hvor bra det blir. Jeg personlig heller mest mot å ha trua på HTC/Valve for øyeblikket. Oculus og Samsung kan nok sikkert få til noe spenstig, men å bruke Note 5 som datamaskin/skjerm vil ikke kunne måle seg med grafikken verken Morpheus eller Vive kan kjøre.

 

Holder en knapp på Vive for øyeblikket. Har troa på Valve.

Lenke til kommentar

Har deffinitivt fått troen på HTC og Valve sin Vive etter å ha lest diverse erfaringer av denne. Her er en: http://www.rockpapershotgun.com/2015/03/05/vive-gdc-review/

 

Er svært spent på hva Oculus neste trekk blir etter dette.

 

Enig, skjønner ikke hvorfor det ikke er mer diskusjon rundt denne i tråden her. Folkens, den kommer i ÅR, er laget i samarbeid med firmaet som eier plattformen hvor de fleste spiller 90% av sine PC spill og skal visstnok allerede være bedre enn det beste Oculus har vist frem.

 

Siden dette er Valve vil jeg også tro at hele delen med drivere, interface og alt det der blir relativt brukervennlig og fint. Nesten så jeg begynner å mistenke at Valve kan klare å ta igjen Oculus i innspurten og sikre seg en svær del, om ikke størst del av kaka i første omgang.

 

Re Vive er den største VR nyheten sålangt i år, Morpheus er bare tull og tøys. Leste noen reddit kommentarer fra utviklere som har tilgang til denne, og det krever at spillmotoren er laget for Morpheus fra grunnen av. Da i tillegg også med en enorm hardware belastning for et system med begrensede ressurser og uten muligheter for oppgradering.

Lenke til kommentar

Tipper Morpheus vil fungere godt nok og på høgde med Re Vive. I beste fall må eg kjøpe 2 stk VR headset. OR ga eg opp da facebook dukka opp med sovepute til utvikleren. I beste fall har man 3 forskjellige VR system som gir oss mange gode spillopplevelser. :)

 

Morpheus og Re Vive er to helt forskjellige produkter. Man kan lage et spill og så relativt enkelt gjøre det kompatibelt med Re Vive og Oculus Rift. Morpheus er avhengig av spesifikk arkitektur fra bunnen av. Hvor mange utviklere som kommer til å gjøre dette er nok veldig relatert til hvor mye det selger, og det vil ikke selge uten spill som støtter det. Kan ikke helt se for meg hvordan det skal bli noe suksess med denne onde sirkelen i bunnen, og jeg tror ikke konsoller blir plassen hvor VR boltrer seg med det første.

 

Det er skuffende at Oculus har brukt så lang tid på å få et consumer produkt på plass men det er langt fra grunn til å avfeie de enda. De har en fordel med at det allerede finnes haugevis av software til DK2 som gjør det mye enklere å tilpasse ny software. Det blir spennende å se hvor lang tid det tar Valve å ta de igjen på software siden når Re Vive når hyllene.

Lenke til kommentar

Man må heller ikke glemme det at Oculus sine offentlige modeller er modeller som de selv har kalt gamle i forhold til hva de bruker internt. Det de viser frem offentlig er versjoner av Rift de vet fungerer slik at offentlige demoer skal gå smurt. De sier selv at de er ekstremt forsiktige med at folks første møte med VR ikke kan være et dårlig møte. Når Oculus viser frem en modell så er det en modell de har hatt i noen måneder og er komfortable med å vise et publikum hvor det potensielt er deres første møte med VR.

 

Dette er dog første gang en annen aktør har lagt press på dem. Om GearVR er det Oculus først vil satse på så kan det bety at de når veldig mange brukere veldig fort. Deretter kan de komme med en ferdig CV1 og si "lett".

Lenke til kommentar

http://www.reddit.com/r/oculus/comments/2yad4l/the_big_3_a_comparison_of_htc_valve_vive_oculus/

 

Dette var veldig interessant. Kan se ut til at vi har et tett løp mellom Sony, Valve og Oculus.

 

Det jeg lurer på nå er hvordan man skal unngå å snuble i ledninger med valve sitt hmd. Jeg målte opp stuen min igår og kom til at jeg har 390x460cm med plass til rådighet. Soverom blir da stue og stuen VR rom eller holodeck hehe ;) Den billige IKEA lysekronen som nå henger midt i taket i stuen må vike for pcen :p

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...