Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Jeg har dessverre ikke brukt Vorpx enda, bare kjøpt det. Venter på 0.9 versjonen som støtter Runtime 0.7 Oculus. Den kommer som sakt 23. oktober. Har lest mye bra om det og sett videoer på youtube. Mer kan jeg ikke uttale meg dessverre. Men sikkert noen andre her på forumet som har prøvt programmet skikkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner å nærme seg tiden hvor dette kan skaffes for hvermannsen så jeg drister meg til et spørsmål!

 

Er det noen i Oslo som kunne tenkte seg å la meg teste DK2? Jeg er veldig spent på hvordan opplevelsen blir for meg ettersom jeg ser veldig dårlig på det ene øyet. Jeg er snill og grei og kan gjerne gi noen pils som takk for hjelpen. :)

Lenke til kommentar

Begynner å nærme seg tiden hvor dette kan skaffes for hvermannsen så jeg drister meg til et spørsmål!

 

Er det noen i Oslo som kunne tenkte seg å la meg teste DK2? Jeg er veldig spent på hvordan opplevelsen blir for meg ettersom jeg ser veldig dårlig på det ene øyet. Jeg er snill og grei og kan gjerne gi noen pils som takk for hjelpen. :)

 

Om ingen melder seg så kan du ta turen til SpillExpo den 6-8 November i Lillestrøm. Der har det vært mulig å prøve Oculus Rift hvert år nå. Er vi heldige så kanskje en kan prøve CV1 som kommer i salg til neste år. Og HTC har meldt at dem kommer så muligheten til å prøve deres Vive er nok stor. Og det er en liten sjanse for at Sony demonstrerer sin PSVR.

Lenke til kommentar

Du skulle gjerne fått prøve min, men jeg bor i Kristiansand dessverre.

 

Hvis noen andre er nysgjerrige på virtuell virkelighet er det bare å si ifra, så stiller jeg min DK2 til disposisjon :)

 

For øvrig har CV1 har fått en egen bankkonto i nettbanken min, så denne bestilles samme dag som det blir mulig :)

Lenke til kommentar

Begynner å nærme seg tiden hvor dette kan skaffes for hvermannsen så jeg drister meg til et spørsmål!

 

Er det noen i Oslo som kunne tenkte seg å la meg teste DK2? Jeg er veldig spent på hvordan opplevelsen blir for meg ettersom jeg ser veldig dårlig på det ene øyet. Jeg er snill og grei og kan gjerne gi noen pils som takk for hjelpen. :)

http://www.destructoid.com/virtual-reality-never-worked-for-me-until-i-got-to-try-the-htc-vive-312687.phtml

Håp for de med enkelte øye problemer også? :)

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Ser at Oculus Rift skal være på Spillexpo. Står Oculus Rift HD, betyr det CV1 versjonen? Eller blir DK2 kalt for HD? Vurderer å ta en tur på Spillexpo nesten bare for riften. Har dog DK2 selv, så hvis det er den det er snakk om, så orker jeg ikke. Bor på vestlandet, så er snakk om fly og hotell :)

Lenke til kommentar

Noen som hører på VR podcaster her?

 

Ihvertfall så kan jeg anbefale disse:

http://www.roadtovr.com/vr-casters-starts-broadcasting-today-1200pm-est/

 

Mye bra der. Har lyttet til de over et år nå. Favoritten min er kanskje Left handed VR Podcast. Men virkelig, de er alle gode på hver sine måter. Er verdt å gå litt tilbake i tid å få med seg de eldre episodene hvis man ikke har hørt noe av dette tidligere.

 

Perfekt å slenge på mobilen når man må gjøre noe kjedelig husarbeid f.eks.

Lenke til kommentar

Hva tenker dere? Blir det litt "dumt" å kjøpe seg DK2 nå for rundt 2k når det ikke så langt unna til forbrukerversjonen kommer ut?

Jeg er ganske utålmodig nå til å vente til 2016, så derfor ønsker jeg å høre om det er lurt å vente..

Annet spørsmål, jeg har da GTX 670, vil den drive dårlig med VR? når GTX 970 står som anbefalte?

Lenke til kommentar

Hva tenker dere? Blir det litt "dumt" å kjøpe seg DK2 nå for rundt 2k når det ikke så langt unna til forbrukerversjonen kommer ut?

Jeg er ganske utålmodig nå til å vente til 2016, så derfor ønsker jeg å høre om det er lurt å vente..

 

Annet spørsmål, jeg har da GTX 670, vil den drive dårlig med VR? når GTX 970 står som anbefalte?

 

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt DK2 nå.

VR er så gøy at det er verdt det, selv om forbrukerutgaven kun er noen måneder unna.

 

Jeg har over 100 spill og demoer til min DK2, og laster ned flere nye hver eneste uke.

Det er det gøyeste du kan eie av PC-utstyr :)

 

GTX 670 burde nok klare de fleste spill og demoer greit, men det er mulig du må skru grafikken litt ned på noen av de.

Det som er så spesielt med VR er at grafikken tilsynelatende blir langt bedre inni Riften enn på skjermen.

Når ting sees i realistisk 3D trenger ikke teksturoppløsning og lignende å være bra for at det skal se bra ut.

 

Selv Minecraft virker realistisk i Riften, det er helt merkelig men må oppleves for å forståes :)

Lenke til kommentar

La meg være den som kommer med et annet svar enn alle de andre: Om du allerede nå tenker på støtten for DK2 når CV1 kommer, så tenker jeg at du kanskje synes det blir dyrt med både DK2 og CV1, og ikke tenker å kjøpe CV1, i alle fall ikke med én gang den kommer. Da ville nok jeg ikke kjøpt DK2 nå. Det er jo tross alt et developer kit, så det er godt mulig støtten vil forsvinne som du sier, selv om jeg tviler. Jeg har selv DK1 og et Samsung Gear VR, og for min del er det en novelty-greie. Jeg bruker Gear VR av og til, DK1 absolutt aldri. Det er morsomt å vise frem på fest og i sosiale sammenhenger, og det er ytterst sjeldent jeg drar den frem kun på egenhånd. Jeg var helt hinsides gira når jeg ventet på å få DK1 og sjekka posten omtrent hver dag, men når jeg først fikk den så ble den prøvd i to dager også pakket ned igjen i eska. Med mindre du bare MÅ ha VR nå, og du tenker å kjøpe deg CV1 så snart den kommer selv om du har kjøpt DK2, så ville jeg ventet. 

Lenke til kommentar

Okei, ja jeg tenkte heller å ha DK2 og PSVR (Playstation VR) når den kommer ut. For blir litt for dyrt å kjøpe både PSVR og CV1 på samme tid, enn å ha DK2 nå og kjøpe PSVR når den kommer, føler jeg..  :dontgetit:  Men da har jeg da en til PC og Konsoll. Men vi aner jo ikke prisen enda på forbruker versjonene av brillene.

 

HTC Vive kommer nå i 6 desember, men regner med at det gjelder først USA, så kommer det til salgs i Europa i 2016.

Endret av sprintball96
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...