Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Skrevet
Salvesen. skrev (På 24.4.2025 den 14.00):

Etter å ha eid Plaid i en god stund så er ikke hastighet det viktigste. Det har jeg opplevd. Nå er det mer barndomsdrømm og faktisk god motorlyd som hadde vært gøy. 

Så 5 sek er helt innenfor, her skal turen nytes og jeg skal ikke kjøre meg i hel 😛

Det er også kun snakk om en sommer, og jeg skal kun kjøre til butikken og på kosetur. 

Spørsmålet er jo om du er villig til å ta kompromiss på salgbarhet vs wow-faktor.
Kanskje en bayer (M2, M3 eller M4) er mulige alternativer til zuffenhausere og dyre italienere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jarmo skrev (3 minutter siden):

Volkswagens styre kunngjorde at over 20 000 ansatte har tatt sluttpakke, skriver Bild.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/20-000-ma-ga-hos-volkswagen/83171480

Bil industrien vil gradvis tømmes for arbeidskraft og erstattes av maskiner..Sett bilder og video fra Kina der det produseres biler nesten helt uten mennesker fra A til Å.  Såkalte "sorte fabrikker" fordi lyset er av..Vi er midt inne i en ekstrem forvandling og Europeisk bilindustri ligger på etterskudd. 

Skrevet
obygda skrev (1 minutt siden):

Bil industrien vil gradvis tømmes for arbeidskraft og erstattes av maskiner..Sett bilder og video fra Kina der det produseres biler nesten helt uten mennesker fra A til Å.  Såkalte "sorte fabrikker" fordi lyset er av..Vi er midt inne i en ekstrem forvandling og Europeisk bilindustri ligger på etterskudd. 

Ja jeg har vært hos industri 4.0 "labben" til BMW fabrikken i regensburg. Det er noen år siden nå, men det imponerte ikke særlig. Hele den tyske bilindustrien ligger helt klart etter og det bekymrer leverandører med mer. Folk går i hopetall som over, ikke bare hos VW men også feks porsche m.m.

Forskjellige årsaker, men mye kan forklares med hvordan de ligger bakpå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...