Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Sommerbil forslag? 

Banner litt i kirken her, elbil fanatiker som jeg er. Men jeg går inn i en litt rar periode av livet. Bygger hus og skal bo i kjelleren til broderen for en periode. Altså kommer jeg til å leve billig på husfronten. 

På samme måte nærmer sommeren seg og det hadde vært kult med en "sportsbil" for sommeren før jeg går inn i dyrere tider, once in a lifetime greie. 

Så jeg er på utkikk etter en sportsbil som kan kjøres i sommer for gøy uten at den tapper seg alt for mye i verdi. 

Krav? Gøy og plass til ett barnesete(iso fix? evt noe annet som fungerer).  Prisklasse rundt millionen, men kan strekke meg for den rette bilen. 

Bør ikke tape seg mer enn 50 - 100 000 ila sommeren :) Vanskelig å si nøyaktig såklart.. 

En rød ferrari frister jo ganske mye... 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (16 timer siden):

Sommerbil forslag? 

Banner litt i kirken her, elbil fanatiker som jeg er. Men jeg går inn i en litt rar periode av livet. Bygger hus og skal bo i kjelleren til broderen for en periode. Altså kommer jeg til å leve billig på husfronten. 

På samme måte nærmer sommeren seg og det hadde vært kult med en "sportsbil" for sommeren før jeg går inn i dyrere tider, once in a lifetime greie. 

Så jeg er på utkikk etter en sportsbil som kan kjøres i sommer for gøy uten at den tapper seg alt for mye i verdi. 

Krav? Gøy og plass til ett barnesete(iso fix? evt noe annet som fungerer).  Prisklasse rundt millionen, men kan strekke meg for den rette bilen. 

Bør ikke tape seg mer enn 50 - 100 000 ila sommeren :) Vanskelig å si nøyaktig såklart.. 

Det ligger litt snadder på Finn uten for mye å velge mellom når jeg tok følgende kriterier

Bensin, 700-1 100k, over 250hk

Om du virkelig vil ha sportsbil er det jo bare å legge til cabriolet/coupe og manuell. Men mulig det blir litt lite plass til barnesete?

https://www.finn.no/351774918

Finnes jo alltid noe slikt også, så man har plass :)

Salvesen. skrev (18 timer siden):

Sommerbil forslag? 

Spennende, kjøper du en rød Ferrari glemmer du nok aldri sommeren.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio f.eks? 2022 modeller til salgs på Finn innenfor prisklassen. Den unnagjør Nordsløyfa på samme tid som en Ferrari 458.

Alfa Romeo Giulia 2022 models and trims, prices and specifications in Saudi  Arabia | Autopediame

Endret av DrAlban3000
  • Liker 1
Gavekort skrev (2 timer siden):

Det meste i det segmentet taper seg mye, men om du skal minimere det så ville jeg gått for noe 2-3 år gammelt, og noe klassisk som ikke blir utradert av en nykommende modell.

Ja forventer at det blir ett rødt prosjekt, så 50 - 100 000 må det gjerne gå og mer om nødvendig. Men minst mulig såklart 😛

I tillegg ønsker jeg ikke å sitte på det i all evighet etter sommeren, men det handler jo stort sett bare om rett pris? 

2-3 år blir fort dyrt når en ser på rød ferrari da 😛

Syar-2003 skrev (16 minutter siden):

Blir mere 20-25 år gammel ferrari om det skal bli under millionen (tok  en kikk på hva som var tilgjengelig på finn)

Ja rundt det jeg har kikket på, in line med hva jeg vokset opp og drømmet om(modena). 

Klart en kan alltid fleske til med mer, jeg er gjeldsfri og kontoen er god i denne perioden men tenker det er mer en nok for en kose sommer å havne på 7 siffer:p

Helst skulle jeg kjøpt den cash, og solgt den cash relativt fort og uten ett gigantisk tap etter sommeren. Best case, såklart.

Dubious skrev (1 time siden):

Noe fett for en måned, så kommer det forslag for det mangedobbelte. 

Få litt kontakt med virkeligheten. En VW Polo leid i 30 dager hos et bilutleieselskap koster ca 20 tusen. 25 tusen med superkaso. 
Gjør litt research...

Endret av Syar-2003

Hva tenker folk? Kjøpte ny bruktbil fra forhandler i Februar med «nye sommerdekk». Satt disse ubrukte dekkene på i går og ser den ene har en 3-4cm rift på siden. Er det forsvarlig? Forhandler mener det er null problem, mens jeg mener dette dekket burde byttes? 😶‍🌫️

IMG_6294.jpeg

St€rk skrev (3 timer siden):

Hva tenker folk? Kjøpte ny bruktbil fra forhandler i Februar med «nye sommerdekk». Satt disse ubrukte dekkene på i går og ser den ene har en 3-4cm rift på siden. Er det forsvarlig? Forhandler mener det er null problem, mens jeg mener dette dekket burde byttes? 😶‍🌫️

IMG_6294.jpeg

Uforsvarlig å kjøre med! Må byttes! Ta en tur innom Naf feks, så vil de si det samme :)

St€rk skrev (16 timer siden):

IMG_6294.jpeg

For å være helt ærlig så har det ikke så mye å si hva vi, forhandler, du eller en profesjonell synes.

Når du skriver du har kjøpt en bil med nye sommerdekk, antar jeg det står skrevet et sted enten i annonse eller kontrakt. Selv om de skulle være kjørt med maks én sesong, forventer jeg fortsatt at dekkene er uten skader.

Så om du har kjøpt en bil med 'nye' sommerdekk er det irrelevant hva forhandler mener, et dekk er i hvert fall ikke nytt lenger om det har en rift, ergo du har ikke fått det du har kjøpt, ergo du har en mangel forhandler må rette opp i.

Jeg hadde funnet likt dekk og sjekket pris ferdig montert av/på hjul og bil, og informert forhandler om at du kan ordne dette selv om de betaler. Det senker kanskje terskelen betraktelig siden de ikke trenger å gjøre noe lenger.

Salvesen. skrev (20 timer siden):

Ja rundt det jeg har kikket på, in line med hva jeg vokset opp og drømmet om(modena). 

Klart en kan alltid fleske til med mer, jeg er gjeldsfri og kontoen er god i denne perioden men tenker det er mer en nok for en kose sommer å havne på 7 siffer:p

Helst skulle jeg kjøpt den cash, og solgt den cash relativt fort og uten ett gigantisk tap etter sommeren. Best case, såklart.

Hadde det vært meg, måtte det blitt en italiensk bil med hest eller okse, uten tak. Jeg er ikke kjempefan av 360, men liker 430 godt. 458 er en del bedre, men mye dyrere. Gallardo er også kult, men ikke 430-kult, synes jeg. 

Ideelt sett har det halvparten så mange hjul, er rødt, og har Streetfighter V4 på siden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...