Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin bil men fremhjulstrekk på en Merce er no no

Renault-motor er også no no på Merce :) Må gå for en av de større motorene og firehjulsdrift, selvsagt. Kanskje en CLA35 AMG. 

 

Liker ikke sportssetene i den nye. De er veldig smale og man føler man sitter litt "utenpå" setet, selv med min normale kropp. Da må man opp på 35 AMG og gå for performance setene  :hmm:

Lenke til kommentar

Går det an for «normale voksne» å sitte bekvemt i baksetene på den nye versjonen CLA uten å få klaustrofobi.

https://www.mercedesclaforum.com/forum/new-2014-cla-general-discussion-forum/360-do-you-fit-back-mercedes-cla.html

Plass til bena er nok brukbart iflg. hva jeg så på en video. Usikker på takhøyden. Selv er jeg 1,80 men lang i ryggen og går ofte i taket der andre som er lengre enn meg sitter fint. Men i vårt baksete sitter stort sett kun barna, så hadde sjelden blitt noe problem.

Lenke til kommentar

Da var bilen tilbake fra EU. Null feil, men noe dannelse av rust på understellet. Ikke overraskende da bilen ikke er tectyl-behandlet/understellsbehandlet. Blir vel noe som må gjøres med om ikke det er for sent.

Bare finn understellsbehandling som kan has på selv om det har begynt å komme rust. F.eks. de som bruker lanolinolje/Fluid Film skal være bra. 

 

https://www.dinside.no/motor/hvordan-virker-rustbehandling-med-lanolin/61196508

 

Står noe om fordelene her også:

http://www.bergenantirust.com/ofte-stilte-sposlashrsmaringl-om-lanolinolje.html

Lenke til kommentar

Plass til bena er nok brukbart iflg. hva jeg så på en video. Usikker på takhøyden. Selv er jeg 1,80 men lang i ryggen og går ofte i taket der andre som er lengre enn meg sitter fint. Men i vårt baksete sitter stort sett kun barna, så hadde sjelden blitt noe problem.

Jeg har sittet på bak med en 2015 CLA (er ca.175 høy) samme var fører (litt mindre faktisk). Og jeg sitter med ryggen til fremsetet nesten midt i fleisen og nesten ikke benplass (knær i klem). Det var ikke takhøyde som var det største problemet. Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg har sittet på bak med en 2015 CLA (er ca.175 høy) samme var fører (litt mindre faktisk). Og jeg sitter med ryggen til fremsetet nesten midt i fleisen og nesten ikke benplass (knær i klem). Det var ikke takhøyde som var det største problemet.

Den nye mener jeg er litt større.

 

Edit: Se ca 14:50 inn i filmen, der snakkes det om mer plass i den nye både til ben og hode:

Endret av hlieberg
Lenke til kommentar

Tror neppe det er merkbart større avstand mellom for og baksete.

Hvis du ser 12:30 sitter han i forsetet klint inn til rattet (helt unaturlig) . Ikke rart det er litt bedre benplass bak da :p

Den som lever får se. Jeg tipper den er fullt brukbar  :)

Bilen har blitt 5 cm lenger (samt bredere), tipper mye av det kommer baksetepassasjerene til gode. Bagasjerommet har kun vokst med 10 liter. 

Lenke til kommentar

Jeg prøvde en ny A klasse her om dagen. Ble overrasket over støynivået, som mildt sagt var høyt, spesielt fra motor. 

Flere som har samme opplevelse? 

A200? Ikke spesielt harmonisk motorlyd nei, føltes ikke så sprek som den burde med 163 hk heller. Er heller ikke så fan av dobbeltclutchkassen i A-klasse. Liker VAG sine bedre, selv om de heller ikke er perfekte. Men nå lages jo automatkasser som er like raske. Ville nok heller gått for A250 med Mercedes sin egen 2-liter.

Men støynivået ellers har blitt mye bedre, samt langt bedre komfort. Den forrige var ganske stumpete og stiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...