Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Den ser ut som et ganske bra bruktkjøp da - ett år gammel bil med 35kkm, 280 bensinhester, automat og firehjulstrekk til 500k - det er jo på linje med Skoda som er kjent for å gi mye for pengene.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=141852170

 

Pen er den også i mine øyne, og den har full bakluke(altså inkl ruten) som jeg synes alle sedaner bør ha.

Jeg kjørte en slik de siste ukene jeg jobbet i Møller, og det er en digg bil med gode ytelser. Stillere enn Tesla 3 er den også! :p

 

...men: har du kjørt, og er vant til Passat, så er ikke dette stort mye mer enn en sminka versjon av folkebilen uansett hva VW sier om saken..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom over en politibil under testing. Masse merker 'ikke i tjeneste' over logo og blålys. Prøveskilt på også. Helt ny Nissan pickup faktisk, 5 seter, med hard top.

 

Mon tro om det hadde blitt mange views på en video der man forbikjører denne med et viss håndtegn mtp det ikke ble kjørt av politifolk ?

Lenke til kommentar

Kom over en politibil under testing. Masse merker 'ikke i tjeneste' over logo og blålys. Prøveskilt på også. Helt ny Nissan pickup faktisk, 5 seter, med hard top.

 

Mon tro om det hadde blitt mange views på en video der man forbikjører denne med et viss håndtegn mtp det ikke ble kjørt av politifolk

 

Mulig det er samme som jeg så over Holmenbrua her forleden på en biltransporte, men den bilen hadde faktisk skilt så nok ikke den når jeg tenker meg om.  Ikke noe man ser til daglig uansett.

Lenke til kommentar

Mulig det er samme som jeg så over Holmenbrua her forleden på en biltransporte, men den bilen hadde faktisk skilt så nok ikke den når jeg tenker meg om. Ikke noe man ser til daglig uansett.

Hva den skal brukes til er også et godt spørsmål, kan ikke se for meg mange bruksområder for pickup/offroad politibil her i Vestfold.

 

Fikk skaffet meg firmaavtale hos mekonomen også gitt. 30% rabatt på alt som bilforhandler/verksted. Veldig gammeldagse løsninger når man har et slikt business2business forhold. Sier bare firmanavn og hva man skal ha og turer ut igjen med personlig service eller gratis levering av lokale butikken sin egne biler.

 

Sjekket for morroskyld pris på fat også. Castrol 5W-30 VAG spec C3 er ca 11700kr for 208 liter som blir 56,25kr per liter som er veldig mye billigere. Tilsvarer cirka 70kr per liter ink moms som vil si drøye 350kr for 5l. Løs i butikken koster disse vel rundt 6-700kr

Lenke til kommentar

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1plk3/bilkupeen-taalte-kollisjonen-men-alle-i-bilen-omkom?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

 

Viser bare hvor lite 5-stjerners NCAP på en mindre bil, har å si i et møte med en langt større bil.

 

nå er ikke en 4008 liten bil heller men som står i artikkelen kupeen var ganske intakt men det som var dødelig var alle g kreftene som var i sving når kollisjonen skjedde. Men skal man ha best sjanse å overleve i trafikken så er vel best å kjøre rundt i en 10 tonns lastebil

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

nå er ikke en 4008 liten bil heller men som står i artikkelen kupeen var ganske intakt men det som var dødelig var alle g kreftene som var i sving når kollisjonen skjedde. Men skal man ha best sjanse å overleve i trafikken så er vel best å kjøre rundt i en 10 tonns lastebil

Ja, det blir jo ren fysikk, energien fra den større bilen var mer enn hva 5-stjerners støtsabsorasjonen/deformasjonssonen i 4008'en greide å håndtere, og energien fortsetter da igjennom resten av bilen (og de i den).

 

Er med god grunn at jeg ofte prøver å leie så stor bil som mulig når jeg er i statene. 

Lenke til kommentar

Jauda.. Tesla er flinke til å montere sammen biler gitt.

https://i.postimg.cc/nrKh4pjh/20190313-112611.jpg

Får håpe den går til en fanboy, de forsvarer hva som helst av horribel byggekvalitet.

Blir nok blåmandag etterhvert på en del nye eiere når nybil-forelskelsen har gått over og man begynner å merke småting rundt omkring som er dårlig designet og har tvilsom byggekvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får håpe den går til en fanboy, de forsvarer hva som helst av horribel byggekvalitet.

Blir nok blåmandag etterhvert på en del nye eiere når nybil-forelskelsen har gått over og man begynner å merke småting rundt omkring som er dårlig designet og har tvilsom byggekvalitet.

Det er helt skremmende. Det er forholdsvis mange klager på elbilforumet. Dører som lukker skjevt, filt inn mi hjulbuen som ikke er montert riktig. Og mange klager over at andre trafikanter blinker til de, fordi lyset blender.. Er feil justert fra fabrikk og bilene har ikke automatisk regulering av høyde eller

 

Men de største fanboysa bare vifter det unna og mener slikt må man forvente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet her er at Tesla satser på kvantitet fremfor kvalitet. Vel vitende om at de må rette dette i ettertid. Hvilket de også selvsagt er villige til å gjøre. Spørsmålet er jo bare hvor lang tid det tar, med tanke på hvor sprengt kapasiteten er på serviceapparatet allerede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...