Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Er ikke nesten samtlige nye biler kvantitet forran kvalitet? En kollega har en 2017 golf med masse nye feil hele tiden. Drypper vann fra lampene i taket også? Har også lest om mange nye 5-serie bmw med sensorfeil i hytt og gevær. Tesla er relativt billige biler da, spsesielt Model 3 som er priset som en e-golf. Et evt valg mellom de to bilene er lett!

Endret av Skosåle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det blir jo ren fysikk, energien fra den større bilen var mer enn hva 5-stjerners støtsabsorasjonen/deformasjonssonen i 4008'en greide å håndtere, og energien fortsetter da igjennom resten av bilen (og de i den).

 

Er med god grunn at jeg ofte prøver å leie så stor bil som mulig når jeg er i statene. 

Hjalp nok heller ikke at den andre bilen hadde en campingvogn bak i tillegg. Men de skrev også at personene i bilen ikke hadde strammet bilbeltet, samt at last fra bagasjerommet hadde kommet frem i kupéen. Det kan ha vært medvirkende. Hvis f.eks. motgående bil ikke hadde hatt campingvogn bak og alle i Peugeot'en hadde strammet bilbeltet og sikret lastet i bagasjerommet godt, kanskje utfallet hadde vært annerledes. 

Lenke til kommentar

Er ikke nesten samtlige nye biler kvantitet forran kvalitet? En kollega har en 2017 golf med masse nye feil hele tiden. Drypper vann fra lampene i taket også Har også lest om mange nye 5-serie bmw med sensorfeil i hytt og gevær. Tesla er relativt billige biler da, spsesielt Model 3 som er priset som en e-golf. Et evt valg mellom de to bilene er lett!

En Model 3 overgår nok e-Golf på flere områder, men det er nok først og fremst lademuligheter (hurtiglading), kjøreegenskaper og rekkevidde.

Lenke til kommentar

Hvor kjøper dere originale viskere? Min bil kan kun bruke én type Bosch, og denne bodch-typen passer kun min bil, så Biltema og lignende går ikke. Derfor koster de fantastiske 6-700kr for et sett i Norge. Eurodel skal ha 480 med frakt - heldigvis finnes tysk Amazon, så jeg endte på 295 inkludert frakt.

Er det virkelig ingen butikker i hele Norge som har gode priser på viskerblader?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvor kjøper dere originale viskere? Min bil kan kun bruke én type Bosch, og denne bodch-typen passer kun min bil, så Biltema og lignende går ikke. Derfor koster de fantastiske 6-700kr for et sett i Norge. Eurodel skal ha 480 med frakt - heldigvis finnes tysk Amazon, så jeg endte på 295 inkludert frakt.

Er det virkelig ingen butikker i hele Norge som har gode priser på viskerblader?

Hos Møller.

 

Ja de tar seg godt betalt, men så har jeg kun måtte kjøpe 2 ganger over de 5-6 siste årene med Volkswagen.

Lenke til kommentar

Hos Møller.

 

Ja de tar seg godt betalt, men så har jeg kun måtte kjøpe 2 ganger over de 5-6 siste årene med Volkswagen.

Møller bruker jo bosch, så du kan som regel få det litt rimeligere hos naboen. Joda, bytter bare annenhvert år eller så, men det byr meg i mot å betale 700kr for litt plast likevel. i 2017 bestilte jeg fra tysk ebay, denne gangen ble det tysk amazon.

Lenke til kommentar

Hvor kjøper dere originale viskere? Min bil kan kun bruke én type Bosch, og denne bodch-typen passer kun min bil, så Biltema og lignende går ikke. Derfor koster de fantastiske 6-700kr for et sett i Norge. Eurodel skal ha 480 med frakt - heldigvis finnes tysk Amazon, så jeg endte på 295 inkludert frakt.

Er det virkelig ingen butikker i hele Norge som har gode priser på viskerblader?

Hva slags blader har du? Jeg har tilgang til Norskbildelkatalog der man kan se alle varer hos bilgrossister, selv bestiller jeg alt fra Romnes. Ellers pleier man jo ofte få nye gratis visker som NAF medlem ved fiks av steinsprut. Det gjorde jeg på S8'en som visstnok også hadde spesielle visker som de måtte bestille og gi meg senere.

Lenke til kommentar

Hva slags blader har du? Jeg har tilgang til Norskbildelkatalog der man kan se alle varer hos bilgrossister, selv bestiller jeg alt fra Romnes. Ellers pleier man jo ofte få nye gratis visker som NAF medlem ved fiks av steinsprut. Det gjorde jeg på S8'en som visstnok også hadde spesielle visker som de måtte bestille og gi meg senere.

A934S, ser ut til å være ment kun for A6 4F..

Lenke til kommentar

A934S, ser ut til å være ment kun for A6 4F..

De har dem på bensinstasjoner til 500kr for et sett faktisk. Kjøpte de på Esso/Deli de Luca noen uker siden til min egen A6 4f

 

Selv kan jeg få den fra storgrossist for kr555 minus 30% rabatt pluss 25% moms ved videresalg som blir kr485

Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

De har dem på bensinstasjoner til 500kr for et sett faktisk. Kjøpte de på Esso/Deli de Luca noen uker siden til min egen A6 4f

 

Selv kan jeg få den fra storgrossist for kr555 minus 30% rabatt pluss 25% moms ved videresalg som blir kr485

Høres ut som de tar en krone millimeteren da, i og med at disse er 555mm  :wee:

Alltid greit å få bekreftet at man har gjort et godt kjøp, kanskje jeg må kjøpe 10-12 sett og legge på finn.

Lenke til kommentar

Høres ut som de tar en krone millimeteren da, i og med at disse er 555mm :wee:

Alltid greit å få bekreftet at man har gjort et godt kjøp, kanskje jeg må kjøpe 10-12 sett og legge på finn.

Opp mot 500 er akseptabelt for min del for noe jeg kan hente på dagen. På Mekonomen er det nok enda dyrere vil jeg tro.

 

Viskeren jeg får kjøpt er jo bare 388kr om vi tenker før moms siden du jo også har prisen uten moms, så da er forskjellen bare en hundrelapp egentlig

Lenke til kommentar

Verktøyet presisjons skjærer bort ellerhøvler av gummien ca 1mm i i viskebladets lengde.

Fikk helt smooth viking uten striper etter første gangs test på wipersa til bmw-en.

Sjekka litt på youtube, der var de fleste skuffet - godt det fungerte for deg :)

Lenke til kommentar

Opp mot 500 er akseptabelt for min del for noe jeg kan hente på dagen. På Mekonomen er det nok enda dyrere vil jeg tro.

 

Viskeren jeg får kjøpt er jo bare 388kr om vi tenker før moms siden du jo også har prisen uten moms, så da er forskjellen bare en hundrelapp egentlig

Ny viskerblad på min bil (Toyota) koster 4 dollar inkl. frakt fra Kina. Kan ikke se at noen av de andre merkene har noe bedre viskere, så det er rett og slett kun dårlig design for å tjene penger. Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Sjekka litt på youtube, der var de fleste skuffet - godt det fungerte for deg :)

Da har de muligens ikke rengjort viskerene først og brukt glidemiddel/zalo ,vært for forsiktige eller uvørne.

Det krever en viss teknikk og fasthet. Jeg tok de av og tok de med inn på kjøkkenet.

Alt dette står i bruksanvisningen og instruksjonsvideo.

Lenke til kommentar

Eller at produktet ikke fungerer på alle viskere

Har sett noen Youtube tester og de får stryk + noen andre tester på nettet som også gir de tommelen ned

De kan ikke alle være brukerfeil

Eneste positive kommentarene er stort sett bare på deres egne sider

 

Nå har jeg faktisk brukt den da på egne dyre bosch viskere til bmw 3 serie gt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...