Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Og støtt opp under kriminelle gjenger som stjeler biler i norden, kjører de til Polen og enten slakter de eller får polsk skilt.

Tøv - bare det å gå på en offisiell Audi-forhandler i Flensburg sparer deg flere titalls prosent.

Vi har endel Audi i familien, og sparer tilogmed masse bare på å få delene fra tysk verksted. Betaler full pris, DHL-frakt og mva, og leverer på Audi-verkstedet her - likevel sparer man masse penger. Selv på større deler som komplett støtfanger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tøv - bare det å gå på en offisiell Audi-forhandler i Flensburg sparer deg flere titalls prosent.

Vi har endel Audi i familien, og sparer tilogmed masse bare på å få delene fra tysk verksted. Betaler full pris, DHL-frakt og mva, og leverer på Audi-verkstedet her - likevel sparer man masse penger. Selv på større deler som komplett støtfanger.

Er det ikke snodig at en norsk audi forhandler lar deg bestille deler direkte fra Tyskland igjennom dem?

Lenke til kommentar

Er det ikke snodig at en norsk audi forhandler lar deg bestille deler direkte fra Tyskland igjennom dem?

Bestiller ikke gjennom Møller/norsk Audi - bestiller selv, får det opp med DHL, legger delene i bilen og leverer den på norsk Audi-verksted som så bytter delen og dermed bare får betalt for timer.

Lenke til kommentar

Tøv - bare det å gå på en offisiell Audi-forhandler i Flensburg sparer deg flere titalls prosent.

Vi har endel Audi i familien, og sparer tilogmed masse bare på å få delene fra tysk verksted. Betaler full pris, DHL-frakt og mva, og leverer på Audi-verkstedet her - likevel sparer man masse penger. Selv på større deler som komplett støtfanger.

Det var ikke dette jeg mente med mitt innlegg.

Så noen som solgte en vrakbil nettopp der det skulle være lett å fikse hele skaden for 50 tusen i Litauen, mot over 300 tusen i Norge.

Da tenker jeg bakgårdssjappe i østblokkland med stjålne deler og svart økonomi rundt det hele. Bakmenn er folk tilknyttet mafiaen. Folk må gjerne fornekte at dette skjer, men dette er høyst reelt.

Lenke til kommentar

Det var ikke dette jeg mente med mitt innlegg.

Så noen som solgte en vrakbil nettopp der det skulle være lett å fikse hele skaden for 50 tusen i Litauen, mot over 300 tusen i Norge.

Da tenker jeg bakgårdssjappe i østblokkland med stjålne deler og svart økonomi rundt det hele. Bakmenn er folk tilknyttet mafiaen. Folk må gjerne fornekte at dette skjer, men dette er høyst reelt.

klart slike ting skjer, men det er ikke grunn god nok til å anta at det er dette et tilfeldig forumbruker hadde tenkt å gjøre.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fått henta en lav km 2007 mod Skoda Roomster 1.4TDI billig fra auksjon. En sånn stygg bil man aldri tenker å prøve, men den var faktisk utrolig god å kjøre, selv på langtur for meg på nesten 2 meter. Full av utstyr og. Til og med adaptive lys. Alltid like gøy og glad kjøretur hjem når bilen er mye bedre enn man hadde trodd pga usett auksjon.

Lenke til kommentar

Fått henta en lav km 2007 mod Skoda Roomster 1.4TDI billig fra auksjon. En sånn stygg bil man aldri tenker å prøve, men den var faktisk utrolig god å kjøre, selv på langtur for meg på nesten 2 meter. Full av utstyr og. Til og med adaptive lys. Alltid like gøy og glad kjøretur hjem når bilen er mye bedre enn man hadde trodd pga usett auksjon.

En langtur på to meter? :lol::p

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Fått henta en lav km 2007 mod Skoda Roomster 1.4TDI billig fra auksjon. En sånn stygg bil man aldri tenker å prøve, men den var faktisk utrolig god å kjøre, selv på langtur for meg på nesten 2 meter. Full av utstyr og. Til og med adaptive lys. Alltid like gøy og glad kjøretur hjem når bilen er mye bedre enn man hadde trodd pga usett auksjon.

Moren til en i klassen til sønnen hadde en slik. Ikke så mange av de på veiene, men sikkert praktisk bil for sin størrelse. Selv selger jeg en Avensis for en kollega nå, tidligere har jeg solgt en Prius for en annen kollega. Men det er vel for tidlig å kalle seg Toyota-selger for det... Forsåvidt er det mye bil igjen ift. prisen, men det er et fremkomstmiddel, intet annet... 

Lenke til kommentar

Skulle se på Nettbil om det blir lagt ut noe spennende imorgen, så ser jeg jeg vant et bud på kr5000 på en 09 Fiat Bravo forrige uke jeg ikke fulgte med på... God start på uka det ja, kan selges som den er for 30k tipper jeg. Hadde helt glemt jeg la inn bud i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Skulle se på Nettbil om det blir lagt ut noe spennende imorgen, så ser jeg jeg vant et bud på kr5000 på en 09 Fiat Bravo forrige uke jeg ikke fulgte med på... God start på uka det ja, kan selges som den er for 30k tipper jeg. Hadde helt glemt jeg la inn bud i det hele tatt...

 

Nettbil er det en auksjonsside for gutteklubben grei eller? :p

Lenke til kommentar

Ingen personskader så skulle kun ringe ifm trafikkavvikling. Ringte 02800 i kulda men fikk masse taste valg og lange tekster, og hasta litt mer enn som så...

 

For å komme tilbake til historien. Bil øvelseskjøre 40 i 70 sona. Tilsynelatende ikke glatt. Helt rett strekke så jeg tar en rolig forbikjøring, blinker meg ut, og inn igjen. Et minutt senere skal bilen som er litt lenger frem krysse veien og stopper og blinker. Jeg bremser da rolig og stopper noen billengder bak denne. Plutselig ser jeg lys i sidespeilet og tenker 'hva i all verden gjør han, skal han virkelig forbi?' før han smeller rett i fronten på bilen rett ved siden av meg. Han bremset visst for sent og svingte i panikk/reaksjon over i motgående kjørefelt.

 

Blanding av litt dårlige forhold og uerfaren sjåfør dessverre. Gikk greit med alle. De to bilene blir nok kondemert tipper jeg, min fikk bare store bulker og riper på sida/kanaler. Firmabilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...