Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Det med 95/98 har hyppig vært et tema i mine kretser, så jeg har prøvd å tanke begge deler på div sprekinger fra Tyskland og Italia uten å merke noen forskjell. Jeg merker derimot større forskjell på samme type drivstoff i noen andre land.

 

Tips: fyll tanken godt før du kjører inn i Estland, Ukraina, Litauen osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bensin og diesel som ikke inneholder biokomponenter har tilnærmet ubegrenset holdbarhet forutsatt korrekt/gunstig lagring.

 

Så hvorfor tilsetter de etanol? ....  (Drivstoff med etanol har 6 måneder lagringstid)

Det er ikke miljøvennlig, så lenge de faktisk slutter å produsere mat, for å produsere drivstoff..

Endret av Dubious
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer at C63s skal ha 98, interessant siden E63s er oppgitt til også å kunne gå på 95.. Det er samme motor men med drøyt 100hk mer.

 

BTW, nå har jeg fått foliert chromlista bak samt chromen på dørhåndtakene.

Ble mye bedre i svart :)

 

Resten av bilen er også foliert men med klar folie.

Fantastisk, må få se noen flere bilder om du ikke har lagt ut på MBE ennå  ;)

Lenke til kommentar

Må si jeg er glad jeg endelig har fungerende AC i bilen jeg har nå. Men bytte radiator og kondensator på en nyere bil er nok ikke noe som alle kan gjøre med tanke på hvor mye en må demontere for å få dette til.

Har du kjørt uten AC i de midtøst-tempene vi har hatt nå? Jeg hadde bokstavelig talt dånt bak rattet.
Lenke til kommentar

Må da finnes en gyllen middelvei temperaturmessig?

 

Nei, det vil fortsatt blåse kaldt for å regulere. Tro meg, har prøvd alt i fra laveste viftehastighet til 28+ på hennes side av bilen. :(

 

 

Bare kjøp en pakke 500mg paracet, så går det vel greit? :p

 

Får bestille flybillett til ho, tenker jeg. :)
Lenke til kommentar

Tror jeg aldri kommer til å skjønne meg på norske bilselgere. Sender noen få eposter fram og tilbake og spør tydelig om det er mulig med en prøvetur. Ja, det skal gå helt fint. Bare si ifra når så reserverer vi bilen. Sier så idag at jeg kommer kl16 om det er greit, ja da sees vi da. Kommer jeg, så står jo bilen forsatt parkert midt i lokalene stengt inne av masse biler at jeg egentlig ikke gidder å spørre en gang om en prøvetur....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...