Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Det er jeg fullt klar over, men uansett greit å spare 19% av kjøpesummen!

 

Uansett takk Darkbill :)

Er vell en del biler hvor du kan betale bilen uten moms også tror jeg (mer eller mindre så ordner verkstedet med eksport biten, og tar typ 50 EUR for å legge ut alt av moms for deg, samt fikse det med den tyske tollen).

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen tilbyr å ordne hele greia for deg ja, så du betaler uten moms, mens andre må du få tilbake moms senere.

 

Noen som vet hvordan det er med å selge bil med nybilgaranti? Far vurderer kjøpe en GLC da han blir eldre, så han vil prøve ha Golf R'en på Finn. Førstegangsreg 2014, så forsatt 1 år nybilgaranti på den. 

 

Hos importøren står dog dette: http://www.sandven.com/index.php/garantivilkar/ - men noen som vet mer om nybilgarantien til VW? Kan jeg annonsere den med nybilgaranti eller forsvinner den ved salg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noen tips til hvor man kan få tak i billige biler? Type drittbiler som kommer i innbytte osv. Har kontaktet et par forhandlere men ikke fått svar.

Generelt sett gidder jo ikke å ta inn dritt biler som krever for mye for å få solgt videre, eneste unntaket er vel når de kjører kampanjer på at du får 20 000 i innbytte "uansett" tilstand på bilen.

Så å høre med en forhandler etter at de har hatt en slik kampanje er det beste jeg kan komme på.

Lenke til kommentar

Skal helst være noe jeg får solgt videre igjen kjapt med noen tusenlapper fortjeneste bare egentlig. Er jo et mirakel hva en god vask og ordentlige bilder gjør...

 

Sjekka pris på forsikring forhandlerprøveskilt som var overraskende billig, fikk tilbud på 9000kr årlig. Da er det fullkasko med 5000 egenandel uten begrensing på bilens verdi.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg fortelle deg noe du sikkert allerede vet, men flipping av biler er ikke akkurat noe nytt. Det er skikkelig høy risiko, og en advokatmagnet. Hva gjør du om du kjøper en bil som viste seg å være kollisjonsskadet, spolt eller med en tikkende bombe? Tar du det som et tap eller skal du krangle med kjøper sin advokat?

Lenke til kommentar

og hvordan vet forsikringsselskapet når ruten ble skadet?

 

Bare å drøye noen uker etter at en har skaffet ny forsikring

..som selvsagt vil være forsikringssvindel og vil koste deg meget dyrt om du blir tatt for det, for ikke å nevne at de eneste du svindler er oss ærlige forsikringsholdere.

 

Kjøp rute på skraphandler.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med 4.2TDI motorene til Audi? Sett litt på en A8L 2008 med en slik for morro skyld, og sjekket priser i Nederland og Tyskland, og der var kilometerstanden på alle de nærmere 300 000. Mener å ha hørt med chip er den raskere enn S8'en og cirka, bare at forbruker er nede i 0.6 på mila da

Motor og automatkasse skal være solide på disse. Tipper mer det er elektronikken du vil få mest trøbbel med, som forsåvidt gjelder den du har og også veldig mye annet i denne klassen som ikke er nytt lenger.
Lenke til kommentar

Motor og automatkasse skal være solide på disse. Tipper mer det er elektronikken du vil få mest trøbbel med, som forsåvidt gjelder den du har og også veldig mye annet i denne klassen som ikke er nytt lenger.

Takk for svar. Har hørt det samme - sjekka disse i Nederland og Tyskland, de fleste der hadde gått opp mot 300 000km.

 

S8en er fortsatt gøy og har råd, men ved å eventuelt bytte bil hadde jeg dog spart cirka 6000 i måneden på drivstoff og litt på forsikring for nesten samme fart. Er sjeldent jeg 'racer' med bilen uansett, men lyden er jo gøy.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Har hørt det samme - sjekka disse i Nederland og Tyskland, de fleste der hadde gått opp mot 300 000km.

 

S8en er fortsatt gøy og har råd, men ved å eventuelt bytte bil hadde jeg dog spart cirka 6000 i måneden på drivstoff og litt på forsikring for nesten samme fart. Er sjeldent jeg 'racer' med bilen uansett, men lyden er jo gøy.

6000 i måneden på å bytte fra en småtørst bensin til diesel. Kjører du 70000 km i året?

Lenke til kommentar

Hehe, kjenner til det. Gikk fra C250d til C43 selv. Den er ikke like tørst, men snittforbruket ligger på 1,16 så langt, kontra 0,66 i 250'n. I tillegg en god del dyrere 98-bensin vs diesel. Men ikke like hårreisende forbruk som en S8 med V10. Har nok også skjedd en del med forbruk på biler siden 2008. A8 4.2 TDI er ok, men lyden kan ikke sammenlignes. Blir vel også litt mer "slede" ift. S8. Har ikke sittet på i S8, men har prøvd 2006 4.0 TDI. Overraskende tight etter rundt 160.000 km.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...