Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Darkbill du må jo ha mer midler enn du gir inntrykk for

Nei, alldeles ikke, men man må jo få lov å se og prøve bil. Jeg tviler at 100% av de som drar til bilbutikk drar dit med intensjonen om å handle den bilen, eller bil i det hele tatt. Likevel drar man ofte derfra med nøklene å hånda av og til...

 

Om man bare skulle behandlet de som sier de skal kjøpe den og den bilen som reelle kunder er det nok mange som går konkurs. Alle biler jeg har eid har alltid vært spontankjøp etter prøvekjøring der jeg sa at 'denne må jeg bare ha'. Aldri dratt til butikken med intensjon om å i det hele tatt bytte bil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nei, alldeles ikke, men man må jo få lov å se og prøve bil. Jeg tviler at 100% av de som drar til bilbutikk drar dit med intensjonen om å handle den bilen, eller bil i det hele tatt. Likevel drar man ofte derfra med nøklene å hånda av og til...

 

Om man bare skulle behandlet de som sier de skal kjøpe den og den bilen som reelle kunder er det nok mange som går konkurs. Alle biler jeg har eid har alltid vært spontankjøp etter prøvekjøring der jeg sa at 'denne må jeg bare ha'. Aldri dratt til butikken med intensjon om å i det hele tatt bytte bil.

Da er du stikk motsatt av meg, overraskelser er ikke noe jeg gidder på biler som alt er et tapsprosjekt .

 

Men igjen, når du har gjort research på en bil, sjekket alt det finansielle og så møter opp hos forhandler med all intensjon om å handle bil, og så blir du ikke tatt seriøst.

Da er iallefall jeg kjapt ut dørene igjen. 

Lenke til kommentar

Da er du stikk motsatt av meg, overraskelser er ikke noe jeg gidder på biler som alt er et tapsprosjekt .

 

Men igjen, når du har gjort research på en bil, sjekket alt det finansielle og så møter opp hos forhandler med all intensjon om å handle bil, og så blir du ikke tatt seriøst.

Da er iallefall jeg kjapt ut dørene igjen.

Jeg har selvfølgelig aldri handla bil på sparket, heller forelsket meg i en bil, gjort mye undersøkelser ditt og datt og så handlet. Mer i den dur at jeg dro egentlig bare ditt av nysgjerrighet.

Lenke til kommentar

Noen her som har ettermontert enten bare kupevarmer, eller "fullt varmekit"? (type DEFA ol.)

 

Er litt i tvil om hvor bra det fungerer og hvordan disse nye "smart" modellene er...

Jeg hadde elektrisk DEFA I A6en ettermontert. Funker greit, men originalt med drivstoff hadde jo vært det beste

Lenke til kommentar

Har montert GPS link med alt utstyr på to biler, og det fungerer utmerket.

Jeg monterer det selv, er ikke vanskelig.

Monterte du for bare kupe eller ett sånt "fullt kit"? :)

 

Tenkte å kanskje gjøre dette med en gang når jeg alikavel tenkte å få hjelp av en i familien som liker å skru bil til å bytte ut den gamle taxi antenna jeg har med en haifinne antenne med dab, gps og fm 

Lenke til kommentar

Er det påbudt med dekktrykkvarsling i varebiler?

 

Edit, fikk tatt en kjapp polering med Sholl S30+ etterfulgt av et lag med Swissvax Concorso på lakk, Svisswax Shield på tak og kanaler, Svisswax Autobahn på felger, Swissvax Pneu på dekksider, RainX på alle ruter, Chemical Guys BareBones inni hjulbuer og Meguiars Metal Polish på chromlister. Deilig! :)

post-141082-2732749_thumb.jpg

Endret av CFM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det påbudt med dekktrykkvarsling i varebiler?

 

Edit, fikk tatt en kjapp polering med Sholl S30+ etterfulgt av et lag med Swissvax Concorso på lakk, Svisswax Shield på tak og kanaler, Svisswax Autobahn på felger, Swissvax Pneu på dekksider, RainX på alle ruter, Chemical Guys BareBones inni hjulbuer og Meguiars Metal Polish på chromlister. Deilig! :)

Herlig med litt detailing. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...