Gå til innhold

FarCry 3 tråden!


Anbefalte innlegg

Dette er ikke en expansion til Far Cry 3, det er et spill for seg selv som ikke har noe annet felles enn spillmotoren. Hovedgrunnen til å spille spillet er vel hvis du elsket 80-tallet, hvis du ikke har sett filmene, spilt spillene og hørt musikken fra den tiden vil jeg tippe at det blir en ganske dårlig opplevelse. Yngre spillere som ikke engang vet hva en VHS-kasett er vil nok ikke like spillet i det hele tatt.

Da burtde de droppet Farcry3 fra navnet. Spillmotoren heter jo uansett ikke Farcry3.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

enig, det "nye" spillet er jo så langt fra orginale far cry 3 som det er mulig å komme nesten. jeg må innrømme at jeg er ganske skuffet.

Skjønner dere ikke at det er halve greia? Det er jo en parodi på Rambo 3, RoboCop 3 etc. da filmene ble over the top action, ikke lenger særlig bra - bortsett fra at det var mye action. Det er ganske typisk for denne type satire at de later som de blir bedre jo flere oppfølgere det er.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rVIZx3Cl78k

 

Interview + gameplay

 

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere som har spilt Far Cry 3 på PC.

 

Hvordan fungerer det med ATI-skjermkort?

 

Lastet ned spillet rundt lansering fra PB bare for å se hvordan det ser ut, da jeg ikke hadde tid til å spille på det tidspunktet. Resultatet var hårreisende.

 

Jeg har et Radeon HD 7950-kort, med en i5 3470 CPU. Men spillet hakket og slet, selv på "low" innstillinger. Uansett hva jeg gjorde var grafikken grøtete, og frameraten ekstremt seig og til tider choppy. Rett og slett uspillbart.

 

Min konklusjon er at det må være et software-problem. Kortet er jo kapabelt nok.

 

Er dette noe som har blitt fikset med senere patcher? Nekter å kjøpe spillet hvis det er sånn det skal være.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere som har spilt Far Cry 3 på PC.

 

Hvordan fungerer det med ATI-skjermkort?

 

Lastet ned spillet rundt lansering fra PB bare for å se hvordan det ser ut, da jeg ikke hadde tid til å spille på det tidspunktet. Resultatet var hårreisende.

 

Jeg har et Radeon HD 7950-kort, med en i5 3470 CPU. Men spillet hakket og slet, selv på "low" innstillinger. Uansett hva jeg gjorde var grafikken grøtete, og frameraten ekstremt seig og til tider choppy. Rett og slett uspillbart.

 

Min konklusjon er at det må være et software-problem. Kortet er jo kapabelt nok.

 

Er dette noe som har blitt fikset med senere patcher? Nekter å kjøpe spillet hvis det er sånn det skal være.

Jeg kjører spillet med et 7970-kort (du kan se resten i signatur), og det kjører som en drøm. Har alt på maks, og msaa på 2, Ligger mellom 60-70 på visse steder, og steder med mer bevegelse osv, går det ned til 45. Er ingen problemer med det. Du får nok kjørt spillet bra med 7950 også skal du se :)
Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere som har spilt Far Cry 3 på PC.

 

Hvordan fungerer det med ATI-skjermkort?

 

Lastet ned spillet rundt lansering fra PB bare for å se hvordan det ser ut, da jeg ikke hadde tid til å spille på det tidspunktet. Resultatet var hårreisende.

 

Jeg har et Radeon HD 7950-kort, med en i5 3470 CPU. Men spillet hakket og slet, selv på "low" innstillinger. Uansett hva jeg gjorde var grafikken grøtete, og frameraten ekstremt seig og til tider choppy. Rett og slett uspillbart.

 

Min konklusjon er at det må være et software-problem. Kortet er jo kapabelt nok.

 

Er dette noe som har blitt fikset med senere patcher? Nekter å kjøpe spillet hvis det er sånn det skal være.

Kanskje kjøpe spillet før du klager over noe du har stjålet?

Lenke til kommentar

Typisk problem med piratkopiert spill spør du meg. FC3 er krevende av PC-en, ingen tvil om det. Kjører på 7950 selv i 1920x1080 med alt på high, og ligger mellom 50-55 cirka. Likevel, det er ikke SÅ krevende at det gjør noe. Husk at når du piratkopierer får du ikke alle patchene og forbedringene. Spillet er nå oppe på versjon 1.05, så det er mange forbedringer, har sikkert lasta ned over 1 gb i patcher tilsammen. AMD har også forbedra driveren sin ganske betraktelig siden det ble lansert. Sorry min sure tone men det sier seg selv når du skaffer programvare på den måten du gjør. FC3 koster 199,- på Spaceworld nå. Har du ikke råd til det bør du starte med en annnen hobby.

Lenke til kommentar

Typisk problem med piratkopiert spill spør du meg. FC3 er krevende av PC-en, ingen tvil om det. Kjører på 7950 selv i 1920x1080 med alt på high, og ligger mellom 50-55 cirka. Likevel, det er ikke SÅ krevende at det gjør noe. Husk at når du piratkopierer får du ikke alle patchene og forbedringene. Spillet er nå oppe på versjon 1.05, så det er mange forbedringer, har sikkert lasta ned over 1 gb i patcher tilsammen. AMD har også forbedra driveren sin ganske betraktelig siden det ble lansert. Sorry min sure tone men det sier seg selv når du skaffer programvare på den måten du gjør. FC3 koster 199,- på Spaceworld nå. Har du ikke råd til det bør du starte med en annnen hobby.

Patcher får man på "gratis" spill også ;)

Far Cry 3 Update v1 05-RELOADED

 

Så nå lærte du også noe nytt :D

Lenke til kommentar

Men så er det ikke noe gøy når du piratkopierer heller da. Tror ikke du ville blitt så glad om noe du hadde jobbet hardt med i 4 år, ville blitt spilt "gratis". Tenk litt på det før du spiller det nå.

 

Edit: nå er det et sykt bra spill som ubisoft fortjener noen penger på. Jeg kjøpte det selv på steam da far cry franchise var på 75% rabatt :)

Endret av EveryGameGamer
Lenke til kommentar

Flott at de har fikset problemene gjennom oppdateringer. Da skal jeg kjøpe spillet.

 

 

@Kremt

 

Som jeg sa lastet jeg bare ned spillet for å teste grafikken, ettersom jeg nettopp hadde kjøpt meg ny PC. Jeg hadde, og har nå som dere har fjernet mine bekymringer ang. ytelse, tenkt å kjøpe spillet når jeg får tid til å spille det. Ville ha lastet ned en demo, men såvidt jeg forstod var ikke det tilgjengelig. Du kan dermed stige av din høye hest.

 

Er også klar over at piratkopier ofte er tidlige versjoner av softwaren. Men har tidligere brent meg på å kjøpe et spill som ikke fungerer ordentlig på ATI sine kort, og den tabben gjør jeg ikke igjen.

 

Fra nå av skal jeg bare kjøpe nVidia-kort. Er ikke keen på å hjelpe de å oppnå monopol, men AMD/ATI har skuffet meg en gang for mye.

Lenke til kommentar

Er forresten overrasket over all den negative buzzen rundt Blood Dragon. Forstår ikke folk at det er ment å være et humoristisk sidesteg og tilbakeblikk til 80-talls sci-fi-action. For en gangs skyld får vi en kreativ og fredag tilleggspakke og så klager folk?

 

Har ikke prøvd spillet enda selv, men synes det virker mer spennende enn bare noen flere oppdrag og våpen på sydhavsøya.

 

Lenke til kommentar

Men så er det ikke noe gøy når du piratkopierer heller da. Tror ikke du ville blitt så glad om noe du hadde jobbet hardt med i 4 år, ville blitt spilt "gratis". Tenk litt på det før du spiller det nå.

Ikke like gøy? Jeg kjøper de spillene jeg liker, men jeg synes det er like gøy å spille piratkopierte spill. Far Cry 3 var enda gøyere som piratkopi. Jeg slapp norsk språk, og jeg slapp trøbbel med piratkopisperrer.

 

Men ja, utviklerne fortjener at vi betaler for produktene de har jobbet hardt med.

Lenke til kommentar

Ikke like gøy? Jeg kjøper de spillene jeg liker, men jeg synes det er like gøy å spille piratkopierte spill. Far Cry 3 var enda gøyere som piratkopi. Jeg slapp norsk språk, og jeg slapp trøbbel med piratkopisperrer.

 

Men ja, utviklerne fortjener at vi betaler for produktene de har jobbet hardt med.

Far cry 3 kan du enkelt endre til norsk. Åpne "start" og åpne 'Regedit'.

'Computer'/HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/W­ow6432Node/Ubisoft. Gå inn i far cry 3, søk etter language og byt ut norsk med engelsk. Tar 20 sekunder maks, så det motsier din påstand om at man må ha norsk om man har det orginale spillet.

 

Det er nok like gøy å spille piratkopierte spill, men det er ikke samme følelsen som når du åpner library i steam, klikker på spillet, og spiller det. Er jo så klart ikke alle som deler samme mening som meg her, men er nok en del av dem.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri fått spill med norsk språk som standard. Er det for dere har norsk språk på Steam, eller? Jeg bruker aldri norsk språk siden det gjør feilsøking dobbelt så vanskelig. Jeg har dessverre norsk windows, og det tar alltid dobbelt så lang tid å løse problemer siden løsningen ikke finnes på norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...