Gå til innhold

FarCry 3 tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns historien var utrolig drivende, med fantastisk stemme skuespill og en god twist på egen psyke. Men vi har jo alle rett på forskjellige meninger. Syns FarCry 3 var et friskt pust i fps sjangeren, noe vi virkelig trengte og 26 mars får vi mer :) Et Half Life 3 nå så er alt perfekt.

Vet at alle er forskjellig, Fruen satt og så hver gang jeg spillte og falt inn i historien,

når jeg drepte kjeresten i spillet ble damen min dritsur og jeg måtte laste tilbake og redde kjeresten sån at hun kunne se den snille slutten haha, fy flate har aldri sett henne bli så sur på grunn av et spill ;P

 

Kanskje jeg bare overdriver spillet hadde sine moments

Endret av Realzi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor enn tilfredsstillende det er å høre ordene "you won", burde du kunne se problemet med valget som førte deg dit.

 

Men jeg synes det er litt misvisende å kalle det et valg mellom "snill" og "slem", som så masse i dette spillet havner dette valget også i gråsonen.

 

Dont push it..

 

Det er et valg mellom snill og slem....

Og drepe en person er slemt lol, sikker på at du ikke har røyket noe ?

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Det er her dybden kommer fram, ja det er slemt å drepe en person, og du har drept hundrevis av personer for å komme dit hvor du er når du får valget... Er det bare slemt å drepe hvis det er noen du kjenner?

 

Du har drept hundrevis av mennesker for ingen annen grunn enn å komme dit du er, du har ikke drept i selvforsvar men har aktivt jaktet på mennesker.Ikke bare har du drept men du hadde det moro mens du gjorde det.

 

Så fortell meg nå, du som har brukt de siste timene på å kaldblodig drepe alt som stod i veien for deg, hvorfor blir du slem av å fullføre dette siste drapet, du gjør det jo for en god sak. Fremtiden til denne stammen er avhengig av det, du redder en hel befolkning ved å gjenta det du har gjort utallige ganger tidligere.

 

Og jeg regner med at du innser at det "snille alternativet" var hva Vaas valgte, mener du at øya ble et bedre sted etter at Vaas valgte å ikke følge stammens regler?

 

Tror du at det ikke vil dukke opp en ny "potensiell kriger" som vil følge i de samme spor som deg, meningsløst drepe flere hundre mennesker for å komme fram til samme punkt som du befinner deg når du må ta valget? (på det tidspunktet kjenner du ikke til konsekvensene av valget)

 

Nei, det er ikke ett svart/hvitt snill/slem valg...

 

For meg selv vil jeg si at jeg ikke var komfortabel med noen av valgene, noe jeg for så vidt elsker i spill. Akkurat som de gjør i Witcher og Dishonored hvor man stort sett bare har valg som har negative konsekvenser gjør at man må tenke litt gjennom hva man virkelig ønsker, og ikke bare automagisk går for det "snille" alternative for "jeg er goodguy" eller det slemme for "å være slem".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal vi snakke fantasi eller hva som er virkeligheten,

 

Visst dette var fantasi så ja kanskje du har rett.

Men nei dette skal visst vere en seriøs historie, hvor en liten dritt av en person ilag med 4 andre junkies havner på en øy og plutselig har hovedpersonen guts til og knivstikke 100 vis av folk før han møter en trent man . som han nesten er født som en drapsmann. BULLSHIT...................

 

Dette er elendig sett up, jeg hadde ikke klager så mye visst Ubisoft ikke hadde tatt historien så forbanna seriøs som om dette EVER hadde skjedd i virkeligheten , NEVER

 

De folkene du dreper er i rød farge, rød representerer evil i spillet , det er som og drepe roboter , du dreper aldri en person med personlighet, du mister personer med personlighet, derfor er hovedkarakteren fortsatt snill etter han velger slutten. Dette er en svart hvitt historie......

Lenke til kommentar

Herregud så usakelig du klarer å holde deg, realzi. Går an å få frem meningen sin uten å høres ut som en sinna og rastløs 13-åring.

Er det storbokstavene som truer deg ?

Spillet er latterlig med tanke på at de prøvde og lage en realistisk historie, og jeg er ikke den eneste som mener det.

 

Det vi snakket om var om slutten var svart hvitt eller om det var noe annet og du hjelper ikke denne diskusjonen mye

Lenke til kommentar

Realzi, problemet med dine argument foruten tonen er at du ser ut til å ha gått glipp av mye i spillet.

 

Kanskje viktigst hvordan de ønsket at historien blir sett på som satire og at alt burde tolkes.

 

La meg bare si at 'lead writer' Jeffrey Yohalem allerede svarte på dine problemer i et intervju i desember i fjor:

 

This all comes from my sense that players shouldn’t be talked down to. For me, there’s a kind of caustic relationship that’s developed between players and developers. It’s really a bad, abusive relationship, because developers say ‘Players won’t get it anyway, so we’re just gonna do something that holds their hand.’ It doesn’t respect them, and then players say ‘I hate this,’ or ‘I hate that,’ or ‘This game sucks,’ and that hurts developers. So it’s like a cycle. It also feels like critics aren’t looking for meaning in the game, either. So it’s like all sides have just stopped listening to each other.

http://penny-arcade.com/report/editorial-article/double-talk-far-cry-3s-lead-writer-explains-the-deceptive-nature-of-th

 

Fun fact: i samme artikkelen forutser han min handling her

Most importantly, can you read this article and take the knowledge with you into forums to prove strangers on the Internet wrong? Maybe, maybe not. Yohalem says there’s no one correct way to interpret the events of Far Cry 3.
Lenke til kommentar

Det er et spill, slapp av. Dette var er eksperiment fra ubisoft's side. Det har de til og med forklart selv. Jeg synes at storyen var ganske bra egentlig. Jeg er enig i det at det virker rart at han går fra en som ikke engang tolererer blod, til å bli en massemorder. Men utenom det, så er det jo veldig bra. Jeg har 60 timer innen dette spillet, og det er mer enn det jeg forventer et spill å glede meg. Hadde jeg vurdert spillet, ville jeg gitt en 8/10. Det er utrolig mye bra, og utposter osv er veldig gøy. Men pga de ikke reserver seg, mye som repeterer seg, og en haug med småting som kunne blitt fikset på. Et utrolig bra spill egentlig.

Lenke til kommentar

Det er et spill, slapp av. Dette var er eksperiment fra ubisoft's side. Det har de til og med forklart selv. Jeg synes at storyen var ganske bra egentlig. Jeg er enig i det at det virker rart at han går fra en som ikke engang tolererer blod, til å bli en massemorder. Men utenom det, så er det jo veldig bra. Jeg har 60 timer innen dette spillet, og det er mer enn det jeg forventer et spill å glede meg. Hadde jeg vurdert spillet, ville jeg gitt en 8/10. Det er utrolig mye bra, og utposter osv er veldig gøy. Men pga de ikke reserver seg, mye som repeterer seg, ogen haug med småting som kunne blitt fikset på. Et utrolig bra spill egentlig.

Ubisoft driter i historien, bare se på Watch Dog Assasins Creed Farcry , det er historie for de middelmådige. nå visst de bare hadde fokusert mere på spillet en historien som er svakheten til Assasins Creed Farcry og snart Watch dogs så hadde de fått 10 av 10, desverre prøver de alt for mye og herme etter matrix og terminator og andre 80 talls filmer,

 

Imagine you are the warrior , you create the world, you make the choises . what will you choose. som regel er dette bare tull og det eneste du får velge er om du skal knocke ut fienden eller drepe den, eller snike eller gå brutalt på fienden, dette er de eneste valgene man får nå til dags i AAA spill.

Lenke til kommentar

Hele poenget med FarCry er jo at den er en satire, som tidligere nevnt. Om man tar historien dødsseriøst fremstår jo mange aspekt som komisk dårlige. Men generelt sett så er jeg litt lei selv av historier hvor helten "klikker", fantaserer og hvor vi må spille gjennom "drømmesekvenser". Men jeg storkoste meg uansett med FC3.

Lenke til kommentar

Får jeg om fem år spørsmålet: "Grei ut om historien til FarCry 3 og Modern Warfare 3", så er jeg rimelig sikker på at jeg husker FarCry men melder pass på MW. Da har de på mange måter allerede gjort noe rktig.

 

FarCry er på ingen måte ett perfekt spill men syntes det er helt andre ting enn story og setting som trekker ned. For eks UI`en plaget meg endel gjennom alle 50 timer :p

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Akkurat der er jeg litt enig med EGG og realzi. Joda, vi får vite fint lite om jasons fortid, men i løpet av de første minuttene i spillet fremstår han tross alt som tidenes pasifist. Da sier det nesten seg selv at han ikke har den mest brutale og macho fortiden. Trolig er han bare en helt vanlig forstadsgutt. Og så blir han plutselig en kaldblodig morder, med kun enkelte innslag av avsky. Og det gjelder ikke bare det mentale, for plutselig er han i tillegg usedvanlig flink med våpen. Her mener jeg spillet hadde vært langt mer interessant om han hadde vært skikkelig vinklete og ustabil å spille som, spesielt i starten, hvor blant annet skytingen hadde vært en prøvelse. Også kunne man hatt en troverdig progresjo mot den slutten man har i spillet nå. Skjønner at ubi av kommersielle årsaker droppet dette, men det hadde vært stilig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...