Gå til innhold

BioWare spør om råd (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

På papiret høres det drastisk ut å "ta med seg hele solsystemet", men har du tenkt over hvor lite et solsystem egentlig er? Om vi snakker om vårt eget solsystem snakker vi kun åtte planeter og en sol, og universet har nok mange millarder solsystemer til sammen. Å sprenge hele solsystemet blir som å ødelegge et hus i en storby. Det vil knapt merkes.

Det er klart - hvis man kun ser på graden av ødeleggelse.

 

Det som imidlertid er mye, mye viktigere er at hvis et Mass Relay går dukken forsvinner kanskje transportmulighetene for svært mange solsystemer i samme sektor. De må dermed belage seg på vanlig reisemåte, noe som kan ta måneder og år før de når frem til et annet system med et Mass Relay.

 

Solsystemene blir dermed isolert med alle de økonomiske og sosiale følgene dette medfører.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil se en railshooter med James Vega som blir den nye stjerna i N7 og kaprer Liara. Jo mindre dialog jo bedre.

 

 

Uansett skeptisk, har ikke trua på Casey Hudson, og om Mac Walters er med videre så.. Trengs nytt blod, og noen som vet hva de holder på med. Universet er der, nå trengs det noen som kan gjøre noe bra ut av det.

Lenke til kommentar

Etter. Prequels er et verktøy for dårlige forfattere.

 

Hehe, morroklumpen =P

Hvordan kan det være et verktøy for dårlige forfattere som laget grunnlaget for dette i første omgang?

 

Om du skriver en historie om en hendelse, og denne er bra, så er du en god forfatter sant?

Om du da bruker ting fra denne historien til å lage en ny historie som tar for seg hendelsesforløpet som ledet opp til den første,og denne også er bra, ville du da si at det var en dårlig forfatter?

 

Sorry meg, men det hørtes bare litt rart ut =P

 

Men ja, det finnes bra og dårlige prequels, men å si at en prequel er automatisk dårlig er litt drøyt.

Lenke til kommentar

Så det er bare å sette handlingen etter at mass relays er bygd opp igjen. Det ville vært interessant å se hvordan universet hadde utviklet seg i tiden mellom ME3 og det nye spillet. Ting stopper ikke opp bare fordi et mass relay blir ødelagt. Livet går videre. ;)

Jeg vet ikke om du fikk det med deg, men Mass Relays kan ikke bygges opp igjen med teknologien som finnes i Mass Effect 3s tidsalder. Så lenge det er andre Mass Relays i galaksen vil de fortsette å fungere, selvsagt. Hvis du så ME3-slutten uten Extended Cut bør dette gi deg en pekepinn på hva som skjer med galaksen.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du fikk det med deg, men Mass Relays kan ikke bygges opp igjen med teknologien som finnes i Mass Effect 3s tidsalder. Så lenge det er andre Mass Relays i galaksen vil de fortsette å fungere, selvsagt. Hvis du så ME3-slutten uten Extended Cut bør dette gi deg en pekepinn på hva som skjer med galaksen.

 

Nja, i EC-sluttene hinter spillet til at de kan bygges opp igjen, men at det vil ta tid.

 

Har ikke sett EC (eller fullførst ME2 eller 3, for den saks skyld), men om noen bygde mass relays i første omgang kan de bygges opp igjen. Hva så om det tar fire tusen år? Det er bare å sette neste spill fem tusen år senere, så har vi mass relays igjen. Eller lag en alternativ tidslinke, eller noen glemte et mass relays, eller reapers dukker opp igjen eller hva som helst. Vil de lage en oppfølger kan de gjøre det.

 

Ta det på denne måten: I Halloween 7 fikk Laurie endelig et siste oppgjør med Michael Meyers, og de skrøt hele tiden av det skulle være det aller, aller siste oppgjøres. Resultatet ble da også at Michael Meyers mistet hodet, bokstavelig talt. The End? Neida, det kom enda en film etter det. Det viste seg at fyren i Halloween 7 ikke var Michael Meyers likevel. :p Elendig forklaring, men vil de lage en oppfølger kan de gjøre det.

Lenke til kommentar

Casey hudson bør bare la serien ligge død, han klarte å kjøre et fantastisk spill rett ut i grøfta.

 

Bioware bør heller satse på nytenkning, men er vel ikke noe jeg har troa på det heller lengre.

 

Enig. ME var min favoritt spill serie helt til den extremt ræva slutten på ME3 ødela alt sammen :thumbdown: Helt klart den verste slutten innen underholdningsmediet(film, tv, spill) etter min mening.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tror ikke det hadde vært noen idé. Da ville de ha måttet finne på en ny trussel, og det blir litt mye for en person å redde verdenen så mange ganger.

 

Personlig er jeg mer tent på idéen om et spill fra før reaperne ble til. Skapelsen av dem, og hvordan de tok over verdenen. Massereléene kunne ha eksistert på den tiden, i tillegg til at Bioware kunne ha gjort mye spennende med de ulike rasene og teknologien som var tilgjengelig. Det kunne jo ikke ha vært mennesker, men det kunne ha vært noe som lignet.

Lenke til kommentar

Hvem har sagt Shepard er helten? Tvert imot har Bioware bekreftet at h*n ikke er det. Det betyr ikke at vi ikke kan ha et spill som foregår dagen etter at ME3 sluttet, om de ville. Og hvorfor må vi absolutt ha en trussel som truer hele universet igjen? Nå har jeg som sagt aldri fullført ME2 og 3, og det skal mye til for at jeg skal i det hele tatt vurdere å prøve ME4. Men for moro skyld har jeg tenkt ut et lite scenario hvordan ME4 kunne blitt om det foregikk etter ME3. Nå skal det sies at jeg aldri gikk gjennom ME2 og 3, så jeg vet bare små detaljer om hvordan det hele endte, og hva som skjedde underveis.

 

 

Mass Effect 4 foregår seks måneder etter slutten i ME3. Shepard og alle ombord i Normandy er i live, og jorden ble reddet. Nå da krigen mot Reapers endelig er over er alle i mannskapet på Normandy utnevnt til helter, og er kjendiser over store deler av det kjente universet. Det kan man da si de har fortjent. :) Noen av dem jobber fortsatt i militæret (eller hva det nå heter) som høyt rangerte offiserer, men andre igjen har pensjonert seg eller jobber andre steder. Liara var for eksempel en enslig forsker da vi traff henne første gangen, men nå har hun fått lede et helt forskningsanlegg med tilhørende stab og ganske stort budsjett. Tali dro hjem til folket sitt som helt, og nå da de har noe å samle seg rundt er hun blitt en lederskikkelse der, og så videre.

 

Men det betyr ikke at alt bare er velstand. Akkurat som på jorden etter andre verdenskrig er det stor nød mange steder, og mange byer og planeter må bygges opp igjen etter harde angrep. Politiet sliter med å holde orden, og en del sivile har samlet seg til en opprørsstyrke og prøver å styrte myndighetene som ikke klarte å holde Reapers unna. Resultatet er et univers på kanten av borgerkrig, og da snakker vi en hel drøss planeter på en gang. Dette må unngås for enhver pris for å hindre enorme ødeleggelser og dødsfall, så noen må kjempe for å holde orden. Det blir din jobb, så klart. Som den nye helten må du finne opprørerne og slå deg sammen med dem (enten undercover eller ekte, det bestemmer du selv), og prøve å stoppe borgerkrigen før den bryter løs. Morsomt nok kan du velge å hjelpe opprørerne, styrte myndighetene og hjelpe opprørslederen til å ta makten, eller du kan gå undercover hos opprørerne, hjelpe dem mens du sender vital informasjon tilbake til lederne dine og hjelpe dem med å knuse opprørerne en gang for alle.

 

På det viset har vi en historie som gir mening, og de trenger ikke finne opp noen ny fiender som truer universet. Ikke er det så urealistisk heller, da ting som dette har skjedd mange ganger selv i den virkelige verden. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig er jeg mer tent på idéen om et spill fra før reaperne ble til. Skapelsen av dem, og hvordan de tok over verdenen. Massereléene kunne ha eksistert på den tiden, i tillegg til at Bioware kunne ha gjort mye spennende med de ulike rasene og teknologien som var tilgjengelig. Det kunne jo ikke ha vært mennesker, men det kunne ha vært noe som lignet.

 

Mass relays er jo laget av reaperne så de kunne ikke ha eksistert uten dem. Det ville jo være å gå tilbake på all tidligere informasjon som er utgitt.

Lenke til kommentar

Tjah. Siden Mass Effect gradvis har glidd fra action-preget rollespill til døll og krampeaktig Gears of War-klone synes jeg de skal gi seg og slutte å rulle ME-navnet i gjørmen.

Det samme gjelder for Dragon Age og antageligvis alt Bioware kommer til å lire fra seg i tiden fremover. Man får heller fyre opp Baldur's Gate på nytt ut av bitter nostalgi.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Gammel tråd, men jeg ser ikke noen vanskeligheter med å fortsette etter Shepards historie. Et drømmescenario for meg hadde vært å tatt med savegame og fortsatt med følgende historie:

I det øyeblikket mass relayene ødelegges våkner et fremmed og hittil ukjent relay til liv. Etterhvert kommer fremmede skapninger gjennom relayet hvorav noen har edle hensikter, mens andre ikke har det. Det viser seg at relayet fører til en annen galakse og at reaperne har holdt de skjult. Du kan velge å starte som en person fra hvilken som helst rase og reise gjennom et av relayene. Du får i oppdrag fra citadel counsil å utforske et av relayene og oppdager at ikke alt er helt på stell i den nyoppdagede galaxen. Underveis i spillet kan du treffe karakterer fra mass 3 som overlevde og få tips til oppdragene dine, få input fra historiene deres osv. Du må i begynnelsen haike fra romstasjon\by til en annen, og får ikke noe eget romskip ala normandy, men du kan få en leilighet på f.eks Rannoch eller citadel som du bruker som utgangspunkt ut ifra hvilken rase du velger. Du vil ettervhert bygge alianser og få noen nære venner som kan hjelpe deg med ulike oppdrag, men du kan ikke velge fritt som i 1,2 og 3, men vennene får være med å bestemme i større grad osv.

 

Blir sannsynligvis ikke i nærheten av hva jeg foreslår, men hadde vært artig med noe i den gata. Håper de finner tilbake til noe av den skumle stemninga i mass 1 hvor du la ut på utforskelsesoppdrag på planeter hvor ting ikke var helt på stell, spenningen du følte når du var ombord på noen av collectorskipene i mass 2 håper jeg også kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...