Jump to content

rattjamann

Medlemmer
  • Content Count

    170
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

109 :)
  1. Det er utrolig mange som klager. Bare sjekk de offisielle forumene eller Twitter. Men dette er ikke nytt hos Blizzard. Selv om Blizzard har 15 års erfaring med å drifte verdens største MMO så beviser de stadig at dem har ikke lært en dritt! Dette skjer ved hver eneste patch... Peronlig synes jeg ikke dette er så rart egentlig. Se for deg at du selv er utvikleren, du skal slippe et nytt spill og du har denne problemstillingen: Hvor mange spillere får vi? Du vet ikke hvor mange som kommer til å være der fra dag 1, og ikke hvor mange som kommer til å være der 1-6 måneder fra nå, og hvor mange vil normalt sett være sammtidig?. Hvordan løser du dette? Den mest logiske løsningen jeg kan tenke meg er å starte med "lav" kapasitet og gradevis øke over tid til man får justert seg inn. Det værste for serveren er at alle er på samme sted, noe man er i begynnelsen, så gir mening å begrense dette. Etterhvert som spillere spres utover kan den takle fler. Så jeg tror nok ikke det er et tilfelle av at de ikke har lært, tvert imot, jeg tror de faktisk HAR lært. Det å legge inn mye tid og penger i et problem som stort sett gjelder kun de første dagene er rett og slett ikke verdt det.
  2. Hvorfor? Materia systemet er jo egentlig ganske genialt, og om noe så ville det vært naturlig og bygge på dette, ikke fjerne. Path of Exile tok jo forsovidt å gjorde nettopp dette, og vil jo si det fungerte ganske så bra. Så litt flere muligheter, men ikke fullt så ekstremt som PoE hadde jo vært gull.
  3. Kommer ann på når dette var, slik det er nå vil jeg si det er ganske så bra. Opp mot 4.0 gjør de nå en del større endringer i gameplay da mye av dette begynner å bli ganske gammelt. 3.6 gjorde en del forbedringer for caster builds, og 3.7 som er nå forandret melee mechanics ganske drastisk. Nå er det en del bedre å spille melee, dog gear for disse er ganske dyrt i øyeblikket da så og si alle spiller det da det er soppas mye nytt. Men om dette forandrer følelsen du snakker om vet jeg ikke. Er ganske mange skills å velge mellom, og mange av dem føles ganske bra å bruke synes nå jeg. Spillet er jo gratis, så er alltids fullt mulig å ta en tit uten å invistere mer enn hardisk plass. En ny league (3.7) startet nå i begynnelsen av Juni, så godt tidspunkt er det også.
  4. Har lenge villet spille dette, men har ikke hatt konsoll på mange år nå, hadde mistet håpet om at dette noensinne kom til PC. Reaksjonen min over denne nyheten var "Oh shit, hærlig!" og så direkte til "Ja, nei takk". Samma hvor lyst jeg har, så nekter jeg å gi Epic en krone. Venter heller litt lenger, og håpet er at det omsider kommer ut andre steder senere. Når det først har blitt portet til PC er ikke veien like lang.
  5. Tenkte jeg skulle skyte inn min mening her, for mange mener easy mode ikke ville påvirke meg personlig om jeg velger å spille på vanskligere mode. Her vil jeg faktisk si, jo, det gjør faktisk det. Først og fremst la meg bare si, nei, det påvirker ikke meg der og da, men jeg tenker på lengre sikt. Vi har vel alle opplevd på ett eller annet tidspunkt at vi har spillt på super hard og stått fast. Har man da muligheten til å slå over på easy for å komme forbi kan dette fort bli fristende. Konsekvensen dette har er at man ikke lærer å tilpasse seg og overkomme utfordringen. Neste gang du da spiller noe annet er du dårligere rustet da denne egenskapen er mindre utviklet. Dette leder til "dårligere" spillere og vansklighetsgraden justerer seg deretter. Dette er problemet jeg personlig har med dette. Som eksempel, spillte forøverig Nier: Automata, på det vanskligeste, og det er minst like brutalt som Souls, om ikke mer. Slet til jeg klarte å tilpasse meg, men mot slutten begynte det nesten å bli for lett. Denne utviklingen kommer ikke naturlig om man aldri blir utfordret. Spill burde også handle om å faktisk spille. Om det omtrent ikke går ann å tape, og du skal kunne komme deg igjennom uansett hva kan du like gjerne se en film.
  6. Kommer ikke akkurat som et sjokk, og dette er slett ikke uvanlig eller særlig mye om man sammenligner med andre utviklere. Omtrent alle utviklere ender opp med en såkallt "crunch time" mot slutten, der alt som er laget skal flettes sammen. 3 uker er relativt lite for et stort AAA spill, mener å huske Bioware pratet om måneder for en tid tilbake. Har også hørt om folk som sov under pulten sin og forsatte neste dag. Da begynner vi å snakke litt mer ekstremt. Når det gjelder frivilligheten så skjønner jeg ikke helt hvorfor folk tviler på dette. Folk gjør gjerne ting som dette om de er dedikerte og elsker det de driver med. Tenker litt på min egen jobb også, der folk har frivillig dratt ned til forskjellige land for å ferdigstille maskiner. Du er der for å jobbe, du jobber opp mot 100 timer i 2-3 uker, og når du er ferdig sitter du med noe du er stolt av å ha utført, en god slump med penger og muligheten til å ta en del fri.
  7. Det var på tide, får håpe de klarer å lage et ordentlig ett nå da. Prøvd stort sett alle, ble hekta helt siden jeg prøvde Settlers 3 demoen fra en K demo CD da det var en greie. Siden har jeg prøvd de fleste i serien, men 3'ern forblir en favoritt. Savner utallige timer med å bare prøve å få ting til å være selvforskynt mens jeg ser på de små folka tasse rundt nyter den nydelige musikken. Det er noe rolig over det hele. Combat delen er vel så som så, og var irriterende helt til jeg lærte at jeg kunne cheese det med å kun ha tårn 1 plass. Da var det praktisk talt umulig å ta over områder.
  8. Vil bare ta et øyeblikk vekk fra diskusjonen om Funcom og påpeke hvor ekstremt frustrerende det er å se denne personen spille.. Etter som hvor likt combat systemet er XCOM, så er det noe inni meg som skriker når han ignorerer cover og putter folk rett ute i det åpne. Jeg skjønner at dette kun er en demo for å vise spillet, men det å ignorere game mechanics i sitt eget spill når du viser det frem virker ganske mærkelig.
  9. Med tanke på at alle klassene/karakterene kan spilles så og si akkurat slik du vil, er vel antallet av dem et mindre problem? Du kan f.eks gå Marauder og gå opp til å være en type mage. Blir litt som å lage en Atrox Nano technician i Anarchy Online for de som har spillt det. Du har mindre damage osv, men mer hp. Det å ha ting låst til kjønn virker som et ganske moderne problem... Tror ingen hadde problemer med at Amazon i Diablo 2 var låst til kvinne f.eks. Eller ville du klaget over at det ikke var en mannelig Amazon også?
  10. Elsket det første, og bestemte meg for at denne gangen skulle jeg spille igjennom første gangen med noen jeg kjenner. Litt vanskelig å få til etter som dette er et spill som krever mye tid, men dette gir virkelig enda en dimensjon til et allerede utmerket spill. Etter som man ikke 100% er tvungen til å gjøre ting sammen, hender det at man splittes opp og roter seg borti forskjellige situasjoner. Dette forandrer totalt hvordan hvordan man går frem. Hadde f.eks en quest jeg var på, men da jeg kom for å levere den var NPC'en død. Partnern min hadde vist spist sjelen hennes mens jeg gjorde noe annet. Jeg elsker friheten man har i multiplayer, der man kan hjelpe eller ødelegge for den andre, og har sine egene personlige mål alt etter som. Eneste som irriterer meg litt er at det er kun den første som trigger en samtale som kan ta valg. Man får liksom ikke muligheten til å delta om man ikke er den som starter. Uansett, er å anbefale for de som liker spillet, multiplayer er helt klart en ganske annen opplevelse om du kan finne noen å spille med.
  11. Litt komisk å se at folk reagerer på dette. Om folk har problemer med dette ordet bør de holde seg langt unna NA serveren på Starcraft 2. Så sent som i helgen opplevde folk som omtrent prøvde å sette verdensrekord i bruken av nigger i løpet 30min under en runde 4v4. Ingen reagerte veldig på det, er bare et ord som folk slenger rundt seg. Det blir det samme som å kalle noen en kødd. Er på tide folk roer seg ned litt å tenker over hva og hvordan ting blir sakt, og ikke bare ordets originale/bokstavlige betydning.
  12. Ah, ja husker godt da jeg fikk dette til jul som liten, og var vel først da jeg lærte at det var forskjell på PC kraft. Men selv med ekstremt lav FPS spillte jeg utallige timer i strekk. Det jeg er forundret over nå er at jeg i det hele tatt klarte å få til noe som lignet en funksjonell by. Ikke hadde jeg internett, ikke kunne jeg engelsk og planlegging var et ukjent konsept. Skal sies at det tok lang tid før jeg klarte å gå i +, og "i am weak" ble hyppig brukt.
  13. Vel, stua er rigga og klar, så dette blir en god jul tenker jeg! Med tanke på hvor godt jeg synes det fungerte å implementere VR i Minecraft så kan vel ikke dette bli annet enn bra.
  14. Så plukket dette opp på PC og tenkte jeg bare ville legge til et par ting. Først og fremst, det ser ut til å være en ganske solid port med ingen problemer så langt. Eneste jeg har støtt på er at om jeg alt+tabber så går den tilbake til windowed og jeg må enable fullscreen igjen. Selve spillet er nydelig, låst til 60 men stabilt selv på max med et 1080. Selv om mellomsekvenser faller tilbake til 30 uansett. Snakker om nydelig så har dette spillet også de mest imponerende boss kampene jeg har sett. Både visuelt og mekanisk. Men det er èn ting som også virkelig er verdt å nevne, og det er at dette spillet er ganske brutalt på hard, som jeg også bestemte meg for å spille. De sier at på very hard så one-shotter ting deg, men det skal jeg love deg ting gjør på hard også. Så hvis du er en som liker utfordninger, her får du det. Om du er sta som meg, så ender du fort opp med 4-5 timer på 1 boss, for faen ta den opera dama... Når det gjelder tastatur og mus, gå for kontroller, her er det egentlig ingen tvil. Spillet skifter mellom forskjellige modes hele tiden, og med hvordan alt fungerer er det bare mye mer natulig. Det å dodge med tastatur f.eks er betraktlig vanskligere (må dobbeltappe) og kun i 8 rettninger. Når dodge er kanskje den tingen du bruker mest av alt så er dette en dårlig ide.
  15. Ah Rampage ja! Husker jeg og en kamerat spillte det ekstremt mye, der vi prøvde å runne det (var vel å komme til bane 100 eller noe om jeg husker rett). Klarte det aldri etter som man ikke kunne save, og det lengste vi kom var vel oppi 90 tallet før vi fikk skrudd av maskina ved et uhell. Silicon Valley var også et ganske stilig spill med et litt unikt og artig konsept. Stusser over at ikke Conkers Bad Fur day ikke er på listen, der dette lett var det beste spillet til N64, men men.
×
×
  • Create New...