Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

Fikk endelig bestilt denne fra Komplett, får bare satse på at den funker, Postnord bestemte seg for å gi den mye juling ser det ut som :hrm:

 

Den der hadde jeg sendt i retur. Jeg liker samle på konsolleskene og slik også å ha de i mint condition, og å bare klistre sendingsslippen rett på eska uten noe ekstra embalasje så den blir smadra i frakta hadde jeg ikke akseptert.

 

Hvis du ikke bryr deg om esken og Xboxen fungerer så er det jo ikke krise.

Det er komplett sin policy når det gjelder konsoller... er sykt at de tør å gjøre det mtp. Hvor mye juling eskene får... tilogmed cdon har ytre emballering på konsoller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Om man ser på topplisten over tidenes best anmeldte spill, og fjerner GTA og Tony Hawk, så er nesten alle spillene på toppen "japansk tull".

Betyr ikke at de er for alle for det om, anmeldere er veldig sjeldent representativ for hva folkemassen faktisk syns.

Veldig lett å se på f.eks. film. 

 

 

Det er også de japanske spillene som dominerer "folkemassenes" toppliste.

 

Uansett, poenget er vel igrunn at det er latterlig å virkelig ønske, så hardt, at japanske spill ikke bør komme til Xbox. Har vært tilfeller hvor han har jublet fordi et spill kun kommer til PS4 og/eller PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er komplett sin policy når det gjelder konsoller... er sykt at de tør å gjøre det mtp. Hvor mye juling eskene får... tilogmed cdon har ytre emballering på konsoller.

 

Kjekt å vite. Da skal jeg aldri kjøpe en konsoll hos komplett i alle fall. Jeg kjøpte forøvrig 2 stk SNES classic fra der men de kom heldigvis samlet i en pappeske så da var det vel enten størrelsen eller at det var flere produkter som var avgjørende?

Lenke til kommentar

 

Det er komplett sin policy når det gjelder konsoller... er sykt at de tør å gjøre det mtp. Hvor mye juling eskene får... tilogmed cdon har ytre emballering på konsoller.

 

Kjekt å vite. Da skal jeg aldri kjøpe en konsoll hos komplett i alle fall. Jeg kjøpte forøvrig 2 stk SNES classic fra der men de kom heldigvis samlet i en pappeske så da var det vel enten størrelsen eller at det var flere produkter som var avgjørende?

 

Er nok det som gjelder, bestilte Xbox One Sen min derfra sommern 2016 og da hadde de bare smelt en lapp på utsiden. De gjøre vel også det samme på TVer så neste gang jeg skal ha noe stort fra Komplett så koster jeg meg heller på en liten kjøretur som jeg egentlig hadde tenkt å gjøre med Xboxen, men så trengte jeg den ikke før Monster Hunter kom ut så jeg satset på Postnord... Aldri igjen. Funket heldigvis  :w00t:

Lenke til kommentar

Noen som har kjennskap til dette "Xbox Play Anywhere" systemet til Microsoft? Skal antagelig spille Sea of Thieves med madammen og vi kommer nok til å spille på PC, men har også Xbox One i stua og PC-en min er plassert i stua, mens hennes står på soverommet så det kan fort bli aktuelt med en på Xbox One X og en på PC så det systemet virker jo ganske så interessant.

 

Men forstår jeg det riktig så gjeldet det kun ved kjøp av digital utgave? Og disse selges utelukkende via Xbox/Windows Store? Der har jo spillet en helt spinnvill prislapp på hele 649 kr?! Det er jo dyrere enn noe annet PC, Xbox og PlayStation spill jeg noengang har kjøpt og det for en digital utgave?? Samtlige butikker som selger spillet legger seg jo på 549 kr som jo også er dyrt, men i det minste mer normalt. Må jo kjøpe to eksemplarer også.. Men da får vi vel ikke Play Anywhere og det er kun Xbox-utgaven som selges i butikk så da er vi helt avhengig av Play Anywhere..

Lenke til kommentar

 

Men forstår jeg det riktig så gjeldet det kun ved kjøp av digital utgave? Og disse selges utelukkende via Xbox/Windows Store? Der har jo spillet en helt spinnvill prislapp på hele 649 kr?! 

 

Det stemmer. Kun digitalt. Selv så abonnerer jeg nå på Game Pass til 59kr i mnd. Da får du tilgang til bla Sea of Thieves på både Xbox og PC. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lest en plass at MS jobber med å få på plass "Play Anywhere" også på eksemplarer som selges på steam. Men det er åpenbart ikke på plass riktig enda. Lurer på om man kan spille på samme lisens, en på PC og en på XBOX når man har "Game Pass"? Blir jo i så fall en veldig grei ordning. Får man første måned gratis fremdeles?

Lenke til kommentar

Kontaktet Xbox Kundestøtte og de bekreftet at Play Anywhere gjelder kun den digitale utgaven, og spillet selges ikke i fysiske eksemplarer til PC så du er låst til en pris på 649 NOK. Hun argumentere med at dette var vanlig release pris for nye spill, men hun baserte seg jo på amerikansk listepris som er 60 USD som jo forsåvidt er temmelig normal "release pris" så det virker som Microsoft har en temmelig håpløs algoritme for å konvertere til norske priser når 60 USD blir til 649 kr.

 

Her stinker det VPN lang vei... Eventuelt Game Pass da, kan jo faktisk abonnere på det i over 1 år uten at det koster meg noe mer enn å kjøpe ett eksemplar av dette spillet..

Lenke til kommentar

 

Det er komplett sin policy når det gjelder konsoller... er sykt at de tør å gjøre det mtp. Hvor mye juling eskene får... tilogmed cdon har ytre emballering på konsoller.

Kjekt å vite. Da skal jeg aldri kjøpe en konsoll hos komplett i alle fall. Jeg kjøpte forøvrig 2 stk SNES classic fra der men de kom heldigvis samlet i en pappeske så da var det vel enten størrelsen eller at det var flere produkter som var avgjørende?

Mulig de differensierer på enkelte konsoller. Vet ikke om de gjorde samme med Nintendo switch, men min hadde gått i retur hadde jeg bestilt switch fra dem og bare en pakkelapp på esken. For den er ikke mye beskyttende den esken.

Lenke til kommentar

Noen som har fått med seg det største innen konsoll gaming på lang tid eller ???

Man kan handle seg gamepass til 59kr i måneden å få spilt sea of thieves, crackdown 3 og state of decay 2. Mange flere vil kaste seg på dette, min mening er dette spinn vilt

Endret av Matsern117
Lenke til kommentar

I 4K gjør en PC med middels god CPU, 8 GB ram og GTX 1060 det bedre enn en Xbox One X. Ser det har vært flere her, inkludert Larsen som tror den har ytet på linje med et GTX 1080 Ti, som blir helt feil.

 

https://youtu.be/dGa_7Ds13Ls

Det er ganske opplagt at xbonex gruser den tulle PCen. 15000 for dårligere teksturer er helt sykt. Ti1080i er sikkert bra på pc med en liten knøttliten skjerm men duger ikke til ekte gaming. Linke til en video med en pc geek som snakker om hva han mener synes og leser ut av specsa til nvidia som kun er ment til å lure folk til å kjøpe et 6000 kroners grafikkort er for meg utrolig. Endret av Eddie_Peddie
Lenke til kommentar

 

Noen som har fått med seg det største innen konsoll gaming på lang tid eller ???

Man kan handle seg gamepass til 59kr i måneden å få spilt sea of thieves, crackdown 3 og state of decay 2. Mange flere vil kaste seg på dette, min mening er dette spinn vilt

Dette er sykt god deal.

 

 

Tror de fleste har fått det med seg da den nyheten eksploderte på nettet. Sinnsykt bra deal for oss gamere og er stort sett godt mottatt hos de fleste bortsett fra hos Sony fanboysa hvor dette er det verste som har skjedd gaming noen sinne og igjen er MS den store stygge ulven. Er visst også en spillbutikk i østerrike som har slutta selge Xbox konsoller i protest.

 

Synes GamePass var en helt fantastisk deal selv før dette ble annonsert så jeg synes det høres for godt ut til å være sant, men jeg er absolutt positiv til det. Får bare krysse fingra for at folk omfavner det og at MS satser hardt på dette og at det fører til enda hardere spillsatsing, men tror det kan bli vanskelig å få med seg andre utviklere på dette.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Jeg har jo hatt Live Gold i noen år nå. Og fått med meg det meste av spill som fulgte med det. Så GamePass virket for meg å ha litt begrenset verdi. Da jeg har inntrykk av at mange av spillene er spill som tidligere er gitt bort med Live Gold. Men for noen som er helt nye i MS/XBOX verdenen, så må jo GamePass kunne sies å være en helt topp måte å begynne tilværelsen på, med et spillbibliotek på 150+ spill!

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg en PS4 på grunn av noen av titlene der som ikke kommer noen annen plass. Men Sony tilbyr vel ikke noe som likner på GamePass? Så da ender jeg jo med de 3 spillene jeg kjøper sammen med konsollen.. :(

Lenke til kommentar

 

I 4K gjør en PC med middels god CPU, 8 GB ram og GTX 1060 det bedre enn en Xbox One X. Ser det har vært flere her, inkludert Larsen som tror den har ytet på linje med et GTX 1080 Ti, som blir helt feil.

 

Det er ganske opplagt at xbonex gruser den tulle PCen. 15000 for dårligere teksturer er helt sykt. Ti1080i er sikkert bra på pc med en liten knøttliten skjerm men duger ikke til ekte gaming. Linke til en video med en pc geek som snakker om hva han mener synes og leser ut av specsa til nvidia som kun er ment til å lure folk til å kjøpe et 6000 kroners grafikkort er for meg utrolig.

 

Ser at du veit egentlig ikke hva du prater om. 1080 TI ikke duger til gaming?? Den knuser da en Xbox i ytelse, og vel så det. Jeg har 1080TI og spiller alt jeg har prøvd med maks grafikk. Det på en Ultrawide 21:9 monitor med 3440x1440 i oppløsning. 

Og nei, jeg ble ikke lurt. Kostet forøvrig 7500 kr på tilbud når jeg kjøpte den.  :)  Det koster penger skal man ha den beste ytelsen og grafikken. 

 

Og ja, jeg har konsoll i tillegg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...