Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der var tilbudet over visst, så rakk ikke å teste å få flere nye gratis måneder for å skru på automatisk fornyelse..

 

La forøvrig merke til noe litt rart. Før siste kjøpet mitt gikk Gold ut den 16.06.19. Plusset på med nye 6 måneder, og nå går Gold ut 14.12.19. MS har levert 2 dager for lite?? :p

Dette handler vel om at 6 måneder Xbox live er 180 dager. Derfor «mister» du to dager. De var vel mer presise tidligere da de het 30 dager, 90 dager etc.

Lenke til kommentar

Noen som har problemer med trådløst internett på Xbox One X?

 

Xboxen min står innstilt på "instant on", og etter maskinen har vært avslått, får jeg ikke koble meg til wifi/Xbox Live.

For at det skal fungere igjen, må jeg slå av maskinen og dra ut støpselet for å resette maskinen. Etter oppstart fungerer det knirkefritt, men etter en dag eller to må jeg gjøre det samme igjen for å komme på nett.

 

Noen andre som har samme problemet, eller vet om en løsning?

 

Forøvrig har jeg Altibox/BKK, og har ikke hatt problemer med vanlig Xbox One.

Lenke til kommentar

Har fått inntrykk av at snart alle medlemmene som er aktive på denne Xbox-tråden har hatt issues med sine One X i en eller annen form. Fikk Norge kun en batch med prototyper eller? :p

Enten det, eller så har Ace Ventura levert ut de fleste.

På min var det disken som laget en stygg lyd og dermed startet den ikke opp.

Lenke til kommentar

Jeg har en Xbox One X Project Scorpio Edition som ble forhåndsbestilt fra Elkjøp.

Har hatt 0 problemer med den. Ingen hangups, rare lyder, dårlig wifi eller lignende.

 

Det skal være sagt at min ikke står som instant on. Og blir skrudd ordentlig på og av hver gang den brukes. Den står også vanlig horisontalt med rikelig med luft rundt og ikke i den vertikale foten som fulgte med. Om det er relevant eller ikke er ikke godt å si.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Litt dumt at konsoll plutselig ble ekstremt kjedelig, tror det har en sammenheng St jeg alltid har gått etter achievements og nesten 400 000 så sa det stopp. Motivasjonen forsvant og jeg følte det ble en altfor dyr hobby og kjøpe spill utelukkende for achievements. Aldri hatt det mer moro dog når jeg jaktet ach i spill.

 

Bare pass på at det faktisk er det som er greia.. Min erfaring er at det er andre ting i livet som er kjipt, som hindrer en i å fortsette å ha det gøy med ting man alltid har elsket. Da gjeldes det å finne en måte å "resette" seg selv på, og tillate seg selv litt moro. For å si det litt dumt og banalt. Har man for eksempel "tusen" ting hengende over seg, så får man gjerne dårlig samvittighet av å bruke tid på å spille, som "skulle" vært brukt på "fornuftige" ting. Da kan det være så enkelt som å innføre "spilletid" der man har "lov" til å gjøre nettopp dette, uten dårlig samvittighet.. Je je, mulig jeg bare projiserer selvfølgelig, og dette var jo ikke akkurat XBOX spesifikt. Så jeg gir meg med dette.. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var rimelig achievement whore før og hadde nesten kommet til 100k før jeg droppet Xbox totalt og der har det stått stille noen år nå. Men mistet selv totalt interessen achievement mot slutten uansett og synes det egentlig bare var veldig frustrerende i de fleste spill med sånne helt tilbakeståendes lange grinds eller multiplayer-achievements i spill som enten ikke hadde noen aktive players lengre eller hvor de faktisk er umulige å få fordi online ikke lengre fungerer over hodet.

Lenke til kommentar

Nei gikk på en smell der gitt... 5660kr for det der synes jeg var OK. Planen var å bygge videre på PC’n. Men hardware markdet er heeeelt på tryne. Ikke vært så ille som nå på så lenge jeg kan huske.

 

Så jada.... Blikket fra kona...»du er gal». Haha.

Du har allerede en bra. Du irriterer deg over ting du ikke behøver.

Lenke til kommentar

Hva skjedde med "blur-fest" og kan ikke spille konsoll for alt ser ut som graut?

PC-master race, knivskarpt bilde i minst 60fps,

jada jada jada.......

Et ok tilbud, og så er du villig til å glemme at det "forferdelige" med konsoll??

Maskinen er langt ifra perfekt dessverre. Men den er det beste alternativet om du vil spille i 4K eller så nær som mulig i 4K til en fornuftig pris. PC markedet er på vei rett til helvete med Intel skandalen og priser som ikke ligner grisen. Ikke at det har noe å si da du ikke får tak i hverken GPU eller RAM lengre.

 

Nå har jeg allerede et bra skjermkort så jeg hadde klart meg. Men bare å oppgradere maskinen uten GPU koster over 16 høvdinger. Det er det ikke verdt. Så kompromiss må bli gjort.

 

Xbox One X, PlayStation4 Pro og Nintendo Switch får holde. En skal ha tid til å bruke maskinene også :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...