Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Hvorfor slutte med dette 'tullet'? HW forumet blir bare dårligere og dårligere pga en flom av spørsmål som man LETT kunne googlet seg til... På tide med en Newbee tråd kanskje?

Og når man kommer med noen litt mer avanserte spørsmål får man gjerne STJERNE svar som...'hva skal du med det?' eller ' Hva er vitsen med det?'

 

Snabelen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du trykker på bestill og prisen er det den er, så skal du få det produktet til den prisen, uansett hva selgeren sier senere. Jeg har en kompis som kjøpte et objektiv til 7990,- kroner på komplett.no. Han kjøpte det umiddelbart siden han skjønte det var feilpriset. En time etter at han hadde bestilt varen, var prisen oppe på kurrante 17990,-.

 

Dette er som tidligere påpekt fullstendig feil. Da har komplett virkelig vært grei ettersom de kan kansellere avtalen grunnet "ond tro" pga han skjønte det var feilpriset.

Lenke til kommentar

Jeg vet at DCII har 2 DVI og 4 DP, men det står ikke at det er DCII på nettsiden deres.

Derfor lurte jeg på om det var noen som viste om Asus har laget et annet ikke-referansekort med samme utganger som ikke er DCII.

Edit: Men så jo at det på hjemmesiden deres er 3 modeller, så da er det vel snakk om DCII modellen som er på PS.no

Du ser det i produktnummeret "HD7970-DC2-3GD5"

 

EDIT:

Gikk glipp av et par sider hvor mange har svart på selvfølgeligheten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Imponert over HD7970 og skalering på klokk, fremdeles på 1125/1575 stock volts, i Unigine får jeg det samme som GTX580 på maxklokk, bare med 8xAA på HD7970 og 0xAA på GTX580.. Det er temmelig nøyaktig 50% bedre ytelse enn maxet 580 med 8xAA, mao større avstand med mye antialising, positivt:

post-72177-0-38643500-1328319306_thumb.jpg

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan nokon forklare meg tankegangen bak dette?

 

ASUS RADEON HD7970 DCII TOP 4559kr

 

ASUS RADEON HD7970 DCII 3GB 4599kr

 

ASUS RADEON HD7970 3GB 4699kr

 

Er det ikkje den billigaste av dei som er best? Den er fabrikkoverklokka og har knallkjøling.

Skal kjøpe ein av dei, så derfor eg lurar.

 

Spiller ingen rolle hvilke du velger. Eneste er at om du velger ett med DCUII kjøler så kan det hende du ikke får ha CrossfireX, eller kortene blir veldig sandwicha. Men samtidig så skal EK lage vannblokk til dem, så ja :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor slutte med dette 'tullet'? HW forumet blir bare dårligere og dårligere pga en flom av spørsmål som man LETT kunne googlet seg til... På tide med en Newbee tråd kanskje?

Og når man kommer med noen litt mer avanserte spørsmål får man gjerne STJERNE svar som...'hva skal du med det?' eller ' Hva er vitsen med det?'

 

Snabelen

 

Er du helt svidd? Hva som er 'enkelt' og 'vanskelig' defineres hvordan? Særlig når man er det du kaller en 'newbie'. Slutt med arrogansen. Hvor dyktig du er, defineres ikke av hvor mye du kan, men hvor god du er til å dele det du kan med andre, også som svar på dumme spørsmål. Ærlig talt, hvor vanskelig er det for deg å svare han på spørsmålet hans? Når han først har stilt spørsmålet sitt her betyr det at han enten har 1. googlet og ikke funnet svar, eller 2. ikke googlet. Hvem er du til å anta hvilket av de to?

 

Vi har en svært dyktig professor på instituttet jeg går. Han var med på å utvikle verdens første objektorienterte programmeringsspråk, og han er så ydmyk at han foreleser selv i undergraduate (bachelor)-fag, ikke fordi han må.

 

Om du er så god som du sier, er det ingen dumme spørsmål.

 

Jeg er ikke uenig at noen spørsmål lett kunnet googles, men når dere snakker om kvalitet, burde dere vite bedre enn å flame over det, og ikke svare på denne latterlig arrogante måten. Skjerp dere!

Endret av LostOblivion
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvorfor slutte med dette 'tullet'? HW forumet blir bare dårligere og dårligere pga en flom av spørsmål som man LETT kunne googlet seg til... På tide med en Newbee tråd kanskje?

Og når man kommer med noen litt mer avanserte spørsmål får man gjerne STJERNE svar som...'hva skal du med det?' eller ' Hva er vitsen med det?'

 

Snabelen

 

Er du helt svidd?

 

Ganske lenge siden dette forumet gikk fra å være et kunnskapsforum til et spørreforum der et fåtall sitter på faktisk kunnskap. Enig med Snabelen, veldig mange tråder her inne kunne vært løst av å google FØR man spør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan nokon forklare meg tankegangen bak dette?

 

ASUS RADEON HD7970 DCII TOP 4559kr

 

ASUS RADEON HD7970 DCII 3GB 4599kr

 

ASUS RADEON HD7970 3GB 4699kr

 

Er det ikkje den billigaste av dei som er best? Den er fabrikkoverklokka og har knallkjøling.

Skal kjøpe ein av dei, så derfor eg lurar.

 

Spiller ingen rolle hvilke du velger. Eneste er at om du velger ett med DCUII kjøler så kan det hende du ikke får ha CrossfireX, eller kortene blir veldig sandwicha. Men samtidig så skal EK lage vannblokk til dem, så ja :p

Skal ikkje ha CrossfireX, så det blir bare eit kort ja. Men kviofor er det beste her billigast, makes no sense!

Lenke til kommentar

Kan nokon forklare meg tankegangen bak dette?

 

ASUS RADEON HD7970 DCII TOP 4559kr

 

ASUS RADEON HD7970 DCII 3GB 4599kr

 

ASUS RADEON HD7970 3GB 4699kr

 

Er det ikkje den billigaste av dei som er best? Den er fabrikkoverklokka og har knallkjøling.

Skal kjøpe ein av dei, så derfor eg lurar.

 

Spiller ingen rolle hvilke du velger. Eneste er at om du velger ett med DCUII kjøler så kan det hende du ikke får ha CrossfireX, eller kortene blir veldig sandwicha. Men samtidig så skal EK lage vannblokk til dem, så ja :p

Skal ikkje ha CrossfireX, så det blir bare eit kort ja. Men kviofor er det beste her billigast, makes no sense!

 

Jeg vil tro at dette kun betyr at siden dette kortet nettopp har blitt lansert, så er det fortsatt mange nettbutikker som 1. ikke har engang fått det inn, og 2. ikke klarer å finne en stabil pris. Om noen nettbutikker da ikke følger med, så blir det litt merkelig prising. Lettere skjer dette når det ikke er så stor prisforskjell mellom kortene i utgangspunktet.

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Er du helt svidd? Hva som er 'enkelt' og 'vanskelig' defineres hvordan? Særlig når man er det du kaller en 'newbie'. Slutt med arrogansen. Hvor dyktig du er, defineres ikke av hvor mye du kan, men hvor god du er til å dele det du kan med andre, også som svar på dumme spørsmål. Ærlig talt, hvor vanskelig er det for deg å svare han på spørsmålet hans? Når han først har stilt spørsmålet sitt her betyr det at han enten har 1. googlet og ikke funnet svar, eller 2. ikke googlet. Hvem er du til å anta hvilket av de to?

 

Vi har en svært dyktig professor på instituttet jeg går. Han var med på å utvikle verdens første objektorienterte programmeringsspråk, og han er så ydmyk at han foreleser selv i undergraduate (bachelor)-fag, ikke fordi han må.

 

Om du er så god som du sier, er det ingen dumme spørsmål.

 

Jeg er ikke uenig at noen spørsmål lett kunnet googles, men når dere snakker om kvalitet, burde dere vite bedre enn å flame over det, og ikke svare på denne latterlig arrogante måten. Skjerp dere!

 

Jeg har en HELT annen vinkling på denne her, ja mange av spørsmålene stilles flere ganger, men det verste jeg vet er svar som "Søk på det via Google" eller "Det er flere tråder som dette i forumet", og ja jeg er skyldig i dette selv inntil jeg så sammenhengen.

Problemet kommer ikke idag, ikke imorgen, ikke i neste uke men om 1-2 år, du kobler ihop en maskin eller lignende og fyrer opp Google for å få svar.

Du finner en tråd med det PERFEKTE navnet på ditt problem, klikker deg inn og håper å se noe nyttig.

Trådstarter beskriver din situasjon PERFEKT og du blar spent ned til første svar... Og der får du "bare Google det", "er en annen tråd på forumet" etc etc.

 

Og dette fortsetter nedover siden til post nr 50 eller noe hvor man FAKTISK får svar eller finner løsningen.

Du har ingen kontroll på hva som ville være den rette søkestrengen, eller hva Google slår inn på og da er det personer som den tidligere versjonen av meg som har servert slike som er DIREKTE Spam.

 

Prøver derfor nå å svare så godt jeg kan og håper andre gjør det samme, hvem vet, kanskje det er du eller jeg som Googler om noen måneder eller år og trenger å finne informasjonen?

Endret av 007CD
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Er du helt svidd? Hva som er 'enkelt' og 'vanskelig' defineres hvordan? Særlig når man er det du kaller en 'newbie'. Slutt med arrogansen. Hvor dyktig du er, defineres ikke av hvor mye du kan, men hvor god du er til å dele det du kan med andre, også som svar på dumme spørsmål. Ærlig talt, hvor vanskelig er det for deg å svare han på spørsmålet hans? Når han først har stilt spørsmålet sitt her betyr det at han enten har 1. googlet og ikke funnet svar, eller 2. ikke googlet. Hvem er du til å anta hvilket av de to?

 

Vi har en svært dyktig professor på instituttet jeg går. Han var med på å utvikle verdens første objektorienterte programmeringsspråk, og han er så ydmyk at han foreleser selv i undergraduate (bachelor)-fag, ikke fordi han må.

 

Om du er så god som du sier, er det ingen dumme spørsmål.

 

Jeg er ikke uenig at noen spørsmål lett kunnet googles, men når dere snakker om kvalitet, burde dere vite bedre enn å flame over det, og ikke svare på denne latterlig arrogante måten. Skjerp dere!

 

Jeg har en HELT annen vinkling på denne her, ja mange av spørsmålene stilles flere ganger, men det verste jeg vet er svar som "Søk på det via Google" eller "Det er flere tråder som dette i forumet", og ja jeg er skyldig i dette selv inntil jeg så sammenhengen.

Problemet kommer ikke idag, ikke imorgen, ikke i neste uke men om 1-2 år, du kobler ihop en maskin eller lignende og fyrer opp Google for å få svar.

Du finner en tråd med det PERFEKTE navnet på ditt problem, klikker deg inn og håper å se noe nyttig.

Trådstarter beskriver din situasjon PERFEKT og du blar spent ned til første svar... Og der får du "bare Google det", "er en annen tråd på forumet" etc etc.

 

Og dette fortsetter nedover siden til post nr 50 eller noe hvor man FAKTISK får svar eller finner løsningen.

Du har ingen kontroll på hva som ville være den rette søkestrengen, eller hva Google slår inn på og da er det personer som den tidligere versjonen av meg som har servert slike som er DIREKTE Spam.

 

Prøver derfor nå å svare så godt jeg kan og håper andre gjør det samme, hvem vet, kanskje det er du eller jeg som Googler om noen måneder eller år og trenger å finne informasjonen?

Fantastisk godt poeng! Har tenkt det samme, men aldri gidda å tatt meg bryet med å formidle det.

Lenke til kommentar

Skjønner at jeg satt igang mye rart her. Synes det er hyggelig med svar og takker for de som har svart på mitt (kanskje noe åpenbare) spørsmål, men la faktisk ikke merke til at det under stod DC2 i produktnavnet.

 

Når det er sagt, håper denne diskusjonen (OT innleggene, både for og imot alle slags svar) kan legges død.

 

Mvh

wamp

 

edit: Vil et vannkjølt 7970, eller et av asus sine DCII kort være mest stillegående?

Evt hvor mye koster et bra vannkjølingssett til et 7970kort? Jeg har 0 peiling på vannkjøling, bare så det er sagt.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

 

edit: Vil et vannkjølt 7970, eller et av asus sine DCII kort være mest stillegående?

Evt hvor mye koster et bra vannkjølingssett til et 7970kort? Jeg har 0 peiling på vannkjøling, bare så det er sagt.

 

Om du er villig til å dedikere litt tid til å vedlikeholde datamaskinen jevnt ca hver 6 / 12 måned så kan vannkjøling anbefales på det høyeste , dog vær litt varsom på faktorer som barn / kone og katter som har en tendens til å legge seg oppå radiatoren...

 

Personlig så har jeg hatt noen enorme prosjekter før når jeg hadde Athlon / Barton og blod overklokket den , generelt så kan man si at jeg brukte en kombinasjon av Reserator , stor vanntank og radiator, til gjengjeld var systemet helt 100% stillegående (Nja, Hd'ene bråket noe og psu som jeg ikke fikk ordnet vannkjøling til).

 

Vannkjøling er morsomt men er både mer tidskrevende og krever mer fra brukeren enn en standard luftkjøler (ferdigløsning) og krever også at man investerer et par tusen i det, noe en luftkjøler ikke krever.

Lenke til kommentar

Hvorfor slutte med dette 'tullet'? HW forumet blir bare dårligere og dårligere pga en flom av spørsmål som man LETT kunne googlet seg til... På tide med en Newbee tråd kanskje?

Og når man kommer med noen litt mer avanserte spørsmål får man gjerne STJERNE svar som...'hva skal du med det?' eller ' Hva er vitsen med det?'

 

Snabelen

 

Er du helt svidd? Hva som er 'enkelt' og 'vanskelig' defineres hvordan? Særlig når man er det du kaller en 'newbie'. Slutt med arrogansen. Hvor dyktig du er, defineres ikke av hvor mye du kan, men hvor god du er til å dele det du kan med andre, også som svar på dumme spørsmål. Ærlig talt, hvor vanskelig er det for deg å svare han på spørsmålet hans? Når han først har stilt spørsmålet sitt her betyr det at han enten har 1. googlet og ikke funnet svar, eller 2. ikke googlet. Hvem er du til å anta hvilket av de to?

 

Vi har en svært dyktig professor på instituttet jeg går. Han var med på å utvikle verdens første objektorienterte programmeringsspråk, og han er så ydmyk at han foreleser selv i undergraduate (bachelor)-fag, ikke fordi han må.

 

Om du er så god som du sier, er det ingen dumme spørsmål.

 

Jeg er ikke uenig at noen spørsmål lett kunnet googles, men når dere snakker om kvalitet, burde dere vite bedre enn å flame over det, og ikke svare på denne latterlig arrogante måten. Skjerp dere!

 

Akkurat, i rest my case... la meg nå STAVE det for deg, så du og forstår:

 

-LETT = skriv inn strengen i google -> google gir deg svaret

-Vanskelig = skriv inn strengen i google -> google gir deg flere svar som kan være litt selvmotsigende. DA er FORUMET godt og ha. Skjønner du nå????

 

 

En noe irritert snabel som håper og tror at moderatorene IKKE sover idag!

Endret av Snabel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en HELT annen vinkling på denne her, ja mange av spørsmålene stilles flere ganger, men det verste jeg vet er svar som "Søk på det via Google" eller "Det er flere tråder som dette i forumet", og ja jeg er skyldig i dette selv inntil jeg så sammenhengen.

Problemet kommer ikke idag, ikke imorgen, ikke i neste uke men om 1-2 år, du kobler ihop en maskin eller lignende og fyrer opp Google for å få svar.

Du finner en tråd med det PERFEKTE navnet på ditt problem, klikker deg inn og håper å se noe nyttig.

Trådstarter beskriver din situasjon PERFEKT og du blar spent ned til første svar... Og der får du "bare Google det", "er en annen tråd på forumet" etc etc.

 

Og dette fortsetter nedover siden til post nr 50 eller noe hvor man FAKTISK får svar eller finner løsningen.

Du har ingen kontroll på hva som ville være den rette søkestrengen, eller hva Google slår inn på og da er det personer som den tidligere versjonen av meg som har servert slike som er DIREKTE Spam.

 

Prøver derfor nå å svare så godt jeg kan og håper andre gjør det samme, hvem vet, kanskje det er du eller jeg som Googler om noen måneder eller år og trenger å finne informasjonen?

 

Dette er jo akkurat det jeg snakker om. Mulig jeg formulerte meg litt merkelig, men det du sier i posten din, reflekterer akkurat det jeg mener i det jeg skrev.

 

Og Snabelen: Jeg skjønner faktisk ikke hva du skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...