Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, jeg prøvde ATiman, ser ut som den fungerer på samme måte som generix. Nå ble det noe helt annet, 3DMark testen fungerte uten drops, og BF3 også. :w00t: 3Dmark scoren var forøvrig helt lik som med RC11 driveren.

 

Men, fremdeles så sier ATIman att kortet mitt er et 4870X2! (mitt forrige kort)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Kommer jo ann på om man overklokker, og hvor mange harddisker man har, eventuellt vifter/vannkjøling. Finnes ingen fasit, men som sagt så er jo strømforsyningen hjertet i en pc, så liten vits å ha for dårlig/liten strømforsyning.

 

Med 2 stk gtx580 klokket + 980x klokket og 19 harddisker :p , så ble 1050w litt lite når jeg overklokket skjermkorta ganske mye, Skjermkortra overklokket mindre med for lite strøm.

 

 

Lenke til kommentar

Så flott da :D

 

Akkuratt slik det pleier å være :p Tror jeg nesten har rekord i å prøve antall ATI og nVidiadrivere. Tester alt :whistle: Nesten en egen hobby bare det :ph34r:

 

Ser ut som den hakkinga kom tilbake, lyd og bilde hakker i ca et sekund, og fps faller en god del, og slik fortsetter det. (BF3)

 

Jeg begynner å lure på å ta en formatering, eller er det andre ting jeg bør prøve?

 

prøvde generix også, men det hjalp ikke :/

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Vil et hx750watt psu holde til 2 stk Asus Radeon hd7970 DirectCU II TOP?

Kommer an på:

Har du tenkt å blodklokke kortene med 1.3V og vannkjøling vil det bli for lite da et 7970 kan trekke over 350W i verste fall.

Har du tenkt å kjøre luftkjøling på LGA1155 med lite/moderat overklokking er det null problem.

 

Med 2 stk gtx580 klokket + 980x klokket og 19 harddisker :p , så ble 1050w litt lite når jeg overklokket skjermkorta ganske mye, Skjermkortra overklokket mindre med for lite strøm.

Er ikke så sjeldent at høy rippel eller stort spenningsfall kan forårsake problemer under overklokking også ;)

Er ikke bare effekt som er viktig når man handler strømforsyning, og HX1050W har ikke verdens strammeste spenningsregulering akkurat.

 

EDIT:

Per i dag har jeg en am3 965BE på 3,8ghz 6 harddisker og noen vifter

 

Med mindre du har planer om å kjøre 3x 2560x1600 i eyefinity vil jeg påstå du kaster bort 7500 kr på å parre 2x 7970 med en så svak prosessor.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Vil et hx750watt psu holde til 2 stk Asus Radeon hd7970 DirectCU II TOP?

Kommer an på:

Har du tenkt å blodklokke kortene med 1.3V og vannkjøling vil det bli for lite da et 7970 kan trekke over 350W i verste fall.

Har du tenkt å kjøre luftkjøling på LGA1155 med lite/moderat overklokking er det null problem.

 

Med 2 stk gtx580 klokket + 980x klokket og 19 harddisker :p , så ble 1050w litt lite når jeg overklokket skjermkorta ganske mye, Skjermkortra overklokket mindre med for lite strøm.

Er ikke så sjeldent at høy rippel eller stort spenningsfall kan forårsake problemer under overklokking også ;)

Er ikke bare effekt som er viktig når man handler strømforsyning, og HX1050W har ikke verdens strammeste spenningsregulering akkurat.

 

EDIT:

Per i dag har jeg en am3 965BE på 3,8ghz 6 harddisker og noen vifter

 

Med mindre du har planer om å kjøre 3x 2560x1600 i eyefinity vil jeg påstå du kaster bort 7500 kr på å parre 2x 7970 med en så svak prosessor.

 

har planer i år om en ny pc / pc,deler så jeg bare lurer da om at min hx750 blir i det minste laget på 2 stk 7970 DirectCU II TOP, hva mener du et best cpu til gaming og litt photoshop og film redigering?

Lenke til kommentar

hva mener du et best cpu til gaming og litt photoshop og film redigering?

i5-2500k er det beste kjøpet

i7-3960X gir best ytelse.

 

Selv da håper jeg du planlegger å spille i eyefinity. Å kjøre noe kraftigere enn 1x 7970 på 1920x1080 er rimelig meningsløst siden eneste spill som ikke vil kjøre over 60fps på maksimale innstillinger er BF3 på Ultra.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Så flott da :D

 

Akkuratt slik det pleier å være :p Tror jeg nesten har rekord i å prøve antall ATI og nVidiadrivere. Tester alt :whistle: Nesten en egen hobby bare det :ph34r:

 

Ser ut som den hakkinga kom tilbake, lyd og bilde hakker i ca et sekund, og fps faller en god del, og slik fortsetter det. (BF3)

 

Jeg begynner å lure på å ta en formatering, eller er det andre ting jeg bør prøve?

 

prøvde generix også, men det hjalp ikke :/

 

Det høres ut som det samme jeg har opplevd, men kan selvfølgelig være noe annen.

 

I saints row 3 merker jeg det.

 

Og med nyeste driver spillet. Merklig nok ga det seg i dette spillet om jeg deaktiverte nettverkskortet eller nappa ut kablen.

 

Men ikke i noen andre spill.

Lenke til kommentar

hva mener du et best cpu til gaming og litt photoshop og film redigering?

i5-2500k er det beste kjøpet

i7-3960X gir best ytelse.

 

Selv da håper jeg du planlegger å spille i eyefinity. Å kjøre noe kraftigere enn 1x 7970 på 1920x1080 er rimelig meningsløst siden eneste spill som ikke vil kjøre over 60fps på maksimale innstillinger er BF3 på Ultra.

 

Takk for hjelpen da var jeg noen skritt til på vei mot ny pc :)

Lenke til kommentar

Så flott da :D

 

Akkuratt slik det pleier å være :p Tror jeg nesten har rekord i å prøve antall ATI og nVidiadrivere. Tester alt :whistle: Nesten en egen hobby bare det :ph34r:

 

Ser ut som den hakkinga kom tilbake, lyd og bilde hakker i ca et sekund, og fps faller en god del, og slik fortsetter det. (BF3)

 

Jeg begynner å lure på å ta en formatering, eller er det andre ting jeg bør prøve?

 

prøvde generix også, men det hjalp ikke :/

 

Det høres ut som det samme jeg har opplevd, men kan selvfølgelig være noe annen.

 

I saints row 3 merker jeg det.

 

Og med nyeste driver spillet. Merklig nok ga det seg i dette spillet om jeg deaktiverte nettverkskortet eller nappa ut kablen.

 

Men ikke i noen andre spill.

 

Jeg tok en formatering, tror det var lurt, da jeg har hatt et 4870X2 installert med diverse drivere i 3 år, og ATIman uninstaller sa jeg fremdeles hadde 4870X2 installert, og ikke 7900.

 

Vi får se, skal prøve litt mer BF3 etter jobb imorgen.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...