Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Retroman skrev (1 time siden):

😅 måtte bare få det ut. Ukens mest irriterende for min del

Hahaha, få det ut! 

Lypsyl er forøvrig dritt. Skjønner ikke at folk smører sånn på leppene, kjøp heller en ordentlig leppomade. Bruker f.eks cosmica leppomade og da kan det gå flere dager mellom hver gang jeg må smøre leppene. 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Nå har ikke dette skjedd meg ofte så klart. Men en tufs av en kunde på restaurant hadde klint seg inn med Tiger-balsam. Gjennom nesa gikk denne smørja rett i smaksløkene mine og tunga nærmest vasset i Tiger-balsam. Og jeg som nettopp hadde bestilt den dyreste retten på menyen. God Jul.

Fikk heldigvis kelneren til å flytte gjøken til et bord i en avkrok av lokalet. Hadde det vært opp til meg skulle han fått inntatt hovedretten på fortauet..

Endret av Sovna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (På 19.10.2023 den 8:51 PM):

Er det vits i å kline Lipsyl på hvert 9. minutt i 45 minutter under gårsdagens møte? Og MÅ du gjøre det slik som Ursula i Den Lille Havfruen sikkert hadde gjort det?? Faen ass, Rita

Leppomade-avhengighet er ingen spøk. Jeg var selv avhengig i midten av tenårene og jeg glemmer aldri den gangen jeg var i et juleselskap og glemte leppomaden hjemme. Det var helt jævlig. Heldigvis klarte jeg å slutte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Dubious skrev (12 minutter siden):

Plastposesalget på butikkene har gått ned med 40%, men avfallsposesalget har gått opp med 400%.

Plukker man opp en panteflaske og panter den så får man 2 eller 3 kroner. Plukker man opp en pent brukt plastpose så sparer man 4 kroner, forutsatt at alternativet er å kjøpe en butikkpose kun for å bruke den som avfallspose. (Alle har jo tøyposer nå så hensikten med butikkposene er i stor grad å kunne bruke den til avfall). Så finner du en pose og en flaske - velg posen.

Alle butikkene i min nærhet har sluttet å selge passe sterke avfallsposer med knytehåndtak på rull... De tjener jo mye bedre på butikkposene.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (7 timer siden):

Plukker man opp en panteflaske og panter den så får man 2 eller 3 kroner. Plukker man opp en pent brukt plastpose så sparer man 4 kroner, forutsatt at alternativet er å kjøpe en butikkpose kun for å bruke den som avfallspose. (Alle har jo tøyposer nå så hensikten med butikkposene er i stor grad å kunne bruke den til avfall). Så finner du en pose og en flaske - velg posen.

Alle butikkene i min nærhet har sluttet å selge passe sterke avfallsposer med knytehåndtak på rull... De tjener jo mye bedre på butikkposene.

Begynner å bli smått forvirrende dette posestyret, men ikke desto mindre et litt interessant tema.
Et annet spørsmål er, hvorfor/om butikkene trenger ha så kraftige bæreposer med så mye plast i?
I en del utenlandske matbutikker benytter de mye tynnere plastposer. Kanskje det kunne vær en idé, eller ha slike også som et alternativ, til en lavere pris. Feks kr 2 hvis de innholder bare halvparten så mye plast-matriale? 
REMA sine er forresten en god del tynnere enn feks Coop og Spar sine. Men koster like mye for det? Isåfall burde de ha litt grunn til å protestere. Hvis de vil, og tror en lavere pris på deres poser ville være gunstig for dem.
 


 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (5 minutter siden):

Begynner å bli smått forvirrende dette posestyret, men ikke desto mindre et litt interessant tema.
Et annet spørsmål er, hvorfor/om butikkene trenger ha så kraftige bæreposer med så mye plast i?
I en del utenlandske matbutikker benytter de mye tynnere plastposer. Kanskje det kunne vær en idé, eller ha slike også som et alternativ, til en lavere pris. Feks kr 2 hvis de innholder bare halvparten så mye plast-matriale? 
REMA sine er forresten en god del tynnere enn feks Coop og Spar sine. Men koster like mye for det? Isåfall burde de ha litt grunn til å protestere. Hvis de vil, og tror en lavere pris på deres poser ville være gunstig for dem.
 


 

Mange flere tynne poser i naturen enn de tykke.

De tykke ser jeg svært sjeldent. 

Lenke til kommentar

At Helthjem plutselig ikke finner frem til meg lengre. 
Har da funket helt fint før og blitt levert hos meg.

Så nå tar det 1 uke+ ekstra med frem og tilbake og ''prøver med ny levering'', hvor dem selvsagt ikke finner frem på andre forsøk heller.
Sendes til andre byer og omrutinger.
 

Lol. 
Lever til den utleveringssted med en gang og bli ferdig....

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...