Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Gaea skrev (6 minutter siden):

Så ergelig. Sender ønsker om god bedring. 

Jeg er ikke syk (enda), men tar den på forskudd. Takk. :)

Woff skrev (5 minutter siden):

Har nå hatt første runde? med Korona selv.. Har holdt på i to uker og begynner å bli dritt irritert over mangel på smak og luktesans.. Samt at jeg er totalt utslitt hele tiden.. Hele tiden ja!
Kona fikk dritten to dager etter meg og heldigvis har vi overlevd så langt...  DRITTSYKDOM!

To uker ja, det var heftig. Vi hadde covid i fjor også, da ga det verste seg på et par dager. Det ryktes jo at varianten som går nå er mindre hissig, så vi får nå se. 

Foreløpig ingen krise i heimen her, bare et stk. forkjøla pasient. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (26 minutter siden):

Spørs vel hvor du bor, men ja, sånn generelt er det en del av det i omløp nå. Som det skal være hver eneste vinter fremover. 

Ja korona er kommet for å bli. Fikk det sjæl for noen uker siden. Tror det er tredje gang nå, men den sist var hissig. Som oftest ligger jeg en dag pga influensa/covid, men denne gangen lå jeg i fire dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javel. Får kanskje ta vacine da. Tok influenca vacine for et par uker siden, og da spurte han om jeg skulle ha corona og. Sa bare nei, for det hadde jeg ikke hørt noe om nå. Sjekket på helse norge nå og så jeg tok siste coronavacine i mai 2022. 3dje dose totalt. Trodde faktisk det var lenger siden.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, oOF said:

Det er jo det man er lært opp til fra kjøreskole?

 

Å skru på langlysene rett før man passerer møtende bil?

Nå er det lenge siden jeg tok lappen, men mener at jeg ble lært opp til å skru dem på når man er på siden av bilen imot. Det er iallefall helt jævlig å få langlys i trynet på så nært hold. 

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (9 timer siden):

Folk som absolutt må skru på langlysene 1 meter før de kjører forbi deg. Altså de rekker akkurat å blende deg skikkelig. Hva faen er poenget?

Det er jo omtrent sånn jeg lærte at en skulle gjøre det, må være noe gærent med lysa til duden du møtte for det skal ikke blende på den avstand. Enten det eller du har pådratt deg uvanen med å kikke inn i lysa, noe en heller ikke skal gjøre. 

images?q=tbn:ANd9GcRcX-xe7OOexME8qlCU6Cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Folk som mener at deres egen oppførsel er akseptabel, selv når de finner på noe dritt. Men hvis noen andre gjør akkurat det samme, så blir man umiddelbart anklaget for å være en "drittsekk" eller inkompetent og så videre. 

For eksempel dersom en person kommer litt for seint til ett eller annet, så er man umiddelbart stemplet som en fullstendig udugelig person. Dårlig føre å kjøre på / alt for mye kø og så videre burde man selvfølgelig tatt høyde for. Ergo 100 prosent sin egen feil at man kom litt for seint. Men når de selv kommer litt for seint til ett eller annet, så var dette selvfølgelig alle andre sin feil. Det var definitivt ikke deres egen feil at de ikke hadde skiftet dekk på bilen enda, eller at de ikke hadde tatt høyde for hvor mye trafikk det kom til å være. Eller at de brukte alt for lang tid i dusjen / skulle innom et kjøpesenter først, og så videre. Da er det plutselig helt greit at de kom litt for seint.

Eller hvis de har holdt på ett eller annet, som noen legger merke til og snakker om til noen andre. Så blir man umiddelbart anklaget for å være en forbanna sladrehank / sutrepave, og så videre. Samtidig som de selv garantert sprer alle mulige slags historier videre til alle andre, uansett om de selv forteller sannheten eller ikke. Hvis de for eksempel ser noen de kjenner som går innom et apotek, så kan de finne på at denne personen muligens har klamydia eller noe - og at dette var årsaken til at en person de kjenner måtte innom apoteket. Ser de at noen de kjenner har vært innom Vinmonopolet, så så kan de spre historier om at denne personen garantert er alkoholiker - selv om de går innom Vinmonopolet selv også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
WeirdFace skrev (46 minutter siden):

Folk som mener at deres egen oppførsel er akseptabel, selv når de finner på noe dritt. Men hvis noen andre gjør akkurat det samme, så blir man umiddelbart anklaget for å være en "drittsekk" eller inkompetent og så videre. 

Der er et ordtak som heter noe sånt som: Han ser flisa i andre, men ikke bjelken i seg sjøl.

Hørte det mange ganger, for der var en blant mine nære som var akkurat en sånn. Tror ikke han innrømmet eller beklaget noenting i hele sitt liv. Men å klandre andre og vente beklagelser fra andre, det var standard.
Sa en gang til han: Syns du det greit å klandre andre sånn, nå du gjør det samme ofte selv? . Svaret var bare et kort ja på det.
Noen bare er sånn. Det kan vel kalles en slags hersketeknikk. Slitsomme greier.
 

Endret av Delvis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg trodde at NRK hadde tatt til fornuften "finnes ingen regler i krig", men så leste jeg en gang til.
image.png.fe829746dc306ea637ae1d55218117db.png


Hvis det var regler i krig hadde regelen vert at man ikke gikk til krig.

At det skal være regler i en ulovlig krig er intet annet enn sinnsvakt.

"Man skal ikke plage andre. man skal være grei og snill og forøvrig kan man gå til krig hvis man lover å plage folk bare litt."

 

Så har NRK et innslag i barnesendingene med ølfesting og da kan man vel ikke forvente så mye av statskanalen. Så kan det være lett eller fritt for alkohol, men det går ikke frem. Da jeg var ung ble alkoholen introdusert da vi var en 10-12 år og det var alt annet enn bra.
image.thumb.png.a789b5f04c2e10b4d01b9dfcaefe3976.png

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (13 timer siden):

Hvis det var regler i krig hadde regelen vert at man ikke gikk til krig.

Om de som startet krigen er de som "kriget", hadde det nok fort vekk blitt jævla lite krig, kanskje en og annen konflikt løst i en thunderdome, 2 politikere med hvert sitt foretrukne håndvåpen, kamp til døden.

Politikere hadde sett ut som president camacho etterhvert 😁

67be7772-91d1-4c7e-adf8-931af8054f9d-SXS

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner det blir ekstra irriterende med ads på YouTube når det går såpass langt at jeg får ads på over 10 minutter!

Fikk en reklamevideo ang. testing av kontorstol eller noe sånt og den var unskippable og noe sånt som 10:44 lang.
Jeg kan godta ads på inntil 10 sekunder, men 10+ minutter? What the fakk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...