Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Delvis skrev (16 timer siden):

Begynner å bli smått forvirrende dette posestyret, men ikke desto mindre et litt interessant tema.
Et annet spørsmål er, hvorfor/om butikkene trenger ha så kraftige bæreposer med så mye plast i?
I en del utenlandske matbutikker benytter de mye tynnere plastposer. Kanskje det kunne vær en idé, eller ha slike også som et alternativ, til en lavere pris. Feks kr 2 hvis de innholder bare halvparten så mye plast-matriale? 
REMA sine er forresten en god del tynnere enn feks Coop og Spar sine. Men koster like mye for det? Isåfall burde de ha litt grunn til å protestere. Hvis de vil, og tror en lavere pris på deres poser ville være gunstig for dem.

Problemet med de tynnere posene er at de tåler mindre, så man kan bære mindre i de. 2-3 tynne poser gjør omtrent samme jobb som 1 tykk. Ja, det kunne sikkert vært et alternativ men folk har jo tøyposer til matvarer. Handleposene brukes jo i praksis bare til avfall, pluss en og annen irriterende situasjon der noen har glemt tøyposen og av en eller annen grunn ikke bare kjøper en til tøypose.

Jeg vet i hvert fall hva jeg skal handle på neste harrytur: En hel handlepose stappfull av ruller med tykke gode avfallsposer med knytehåndtak. Kan om så fylle bagasjerommet opp til tollfri-grensa og selge de på svartebørsen i Norge. :p

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SV snakker ofte om farlig populisme, men er populister selv med utsagn som "Røkke rana kysten og stakk av til Sveits..."

Den største forskjellen er at SV ikke lykkes i sine gjentatte forsøk.

Når alle rikingene har ranet ferdig, kan SV omfordele pantepengene til Per på hjørnet. Det rekker nok langt.

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Religion begynner å irritere meg mer enn det burde. Hadde det forblitt en privatsak så er det jo greit. Tro på flyvende elger og at det finnes små alver i skogen eller usynlige skjeggete menn som følger med på alt du gjør..

Men å dra den driten ned over huet på andre mens de proklamerer dette som om det er universell fakta, det kan folk gi faen i. Vitner bare om dårlig virkelighetsoppfatning.

Endret av Retroman
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (15 timer siden):

SV snakker ofte om farlig populisme, men er populister selv med utsagn som "Røkke rana kysten og stakk av til Sveits..."

Den største forskjellen er at SV ikke lykkes i sine gjentatte forsøk.

Når alle rikingene har ranet ferdig, kan SV omfordele pantepengene til Per på hjørnet. Det rekker nok langt.

I følge definisjonen hos snl er vel det utsagnet omtrent like populistisk som å si "høyere lønn skal gi høyere skatt".

De to siste linjene/avsnittene i posten din gir jo ikke engang mening, utover at du misliker SV.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er sjuk. Tre lange dager med feber oppunder førti, fullstendig utmattelse og spying bare jeg reiser meg for fort. 

Det irriterer. 

Så ble jeg liggende og tenke på hvor lite tilgjengelig helsevesenet egentlig er når man føler seg helt kake og faktisk ikke klarer tanken på å oppsøke lege til en avtalt tid. På legesenteret mitt kan jeg bestille time nå og få komme om ti dager. Eller jeg kan ringe mellom 8 og 9 for en time samme dag. Men når du ligger der halvdau og i ørska er det ikke bare å ringe i løpet av den timen. Og ringer du klokka ti er det for sent. Jeg våknet halv elleve. Det var den sjansen. 

Jeg tenkte på legevakta. Om man først klarer å stable seg ned dit, noe som er en utfordring i seg selv når brekningsrefleksen reagerer på all bevegelse, møter du på portvakta. Mann med influensasymptomer får sannsynligvis "grønn" kode, det betyr timevis med venting på venterommet. Tid som hadde vært bedre brukt under dyna. Legevakta er egentlig ikke vits i å bruke hvis det ikke gjelder (små) barn eller livstruende akutte greier. Hvertfall her i Oslo. 

Å ringe ambulansen er vel kanskje litt i overkant drastisk. I beste fall ville de vel dumpet meg av på legevakta de også. Jeg regner med at jeg ville fått beskjed om å ta taxi. 

Det meste går over av seg selv, sier de. Jeg håper dette går over snart. Fytti helvete, jeg kan ikke huske sist jeg var så dårlig. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, frohmage said:

I følge definisjonen hos snl er vel det utsagnet omtrent like populistisk som å si "høyere lønn skal gi høyere skatt".

De to siste linjene/avsnittene i posten din gir jo ikke engang mening, utover at du misliker SV.

Sosialisme er en ideologi og like kvalifiserende til å være populistisk som noen annen tynn ideologi. Spesielt den eventyrfortellingen om at de som har gjort noe står i skyld til de som ikke gjør noe av verdi.

Jeg liker ikke noen partier, der stiller SV temmelig likt med resten.

Lenke til kommentar

"Gode tilbud" der det pakkes med et ekstra produkt i stedet for å gi et konkret prisavslag. "Kjøp mobil, få med en dårlig spekket tablet! Bestill kjøleskap og få brusmaskin på kjøpet!" 

Jeg trenger ikke de ekstra greiene! Kan sikkert selge det på Finn, men det er et styr. Bare gi meg de kronene i rabatt på det jeg faktisk vil ha?! 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

I dag ble det en brå start på dagen.

Goa Gil (Shri Mahant Managalanand Puri) har lagt inn årene. :( Kreft er noe dritt.
image.png.cef4d16976ae10a63f6aa668efa93561.png

Quote

Dance is active meditation. When we dance, we go beyond thought, beyond mind and beyond our individuality to become one in the divine ecstasy of the union with the cosmic spirit. This is the essence of the trance dance experience.

Goa Gil

Quote

Goa Gil, born Gilbert Levey (11 October 1951 - 26 October 2023), was an American-born musician, DJ, and remixer and party organizer. He is one of the founders of the goa trance and psytrance movement in electronic music.

https://en.wikipedia.org/wiki/Goa_Gil
https://rollingstoneindia.com/goa-gil-dead-at-72-obituary-psytrance/
https://www.facebook.com/goagilofficial

Endret av BadCat
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Fjerning av klokkestillinga skulle vel opp til behandling i EU-parlamentet, det var vel vedtatt i 2019, men det og alt annet ble utsatt pga. covid. Nå er jo ikke vi med i EU, aner ikke om det kan ha noe å si for EØS-samarbeidet, men det burde rett og slett droppes.

Vintertid er vel normaltiden såvidt jeg vet, hvis jeg husker rett, men jeg syns vi burde være permanent på sommertid så vi får den ekstra ettermiddagstimen med dagslys i mørketiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...