Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
shockorshot skrev (11 minutter siden):

En tredemølle gjør deg ikke slank hvis du fortsatt spiser for mye.

 

Simen1 skrev (1 minutt siden):

En tredemølle blir fort en samvittighetsplage. Den blir vanskelig å kvitte seg med fordi det er en innrømmelse ovenfor en selv at man gir opp. Samtidig vil den stå og ta opp plass og minne en på hvor mislykket det nyttårsforsettet var. Eller kjøpet som var for optimistisk.

Jeg har knapt spist søtsaker i 2023, og spiser mindre, men det er ikke trygt å gå ute.
Det er også kjedelig å gå ute. 
Tredemøllen kan plasseres foran TV.

Har ikke råd til kjøpe tredemølle, men om jeg får den, så skal jeg garantere at den blir brukt hver dag jeg er hjemme.

Lenke til kommentar
Laserbeam (tidligere Sarcoex) skrev (4 minutter siden):

Svekket hukommelse er meget irriterende.

Må nesten begynne å loggføre hva jeg har gjort og hva jeg må gjøre. Neida, er ikke så ille. Enda.. :ph34r:

Jeg har alarm for når jeg skal ta piller, og en mandag til søndag pilleeske. (Dosett)
Selv da så hender det at jeg glemmer å ta pillene. 

Alt som skal gjøres føres opp i kalenderen. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (32 minutter siden):

Jeg har alarm for når jeg skal ta piller, og en mandag til søndag pilleeske. (Dosett)
Selv da så hender det at jeg glemmer å ta pillene. 

Alt som skal gjøres føres opp i kalenderen. 

Har en Evondos dispenser som maser og maser.
Har "alt" skrevet opp på kalenderen. Og bruker bla annet Pushbullet fra mobilen til pcn, for å speile diverse påminnelser og varslinger.
"Problemet" er at jeg glemmer å føre opp i kalenderen, og i det jeg husker at jeg skal føre noe opp på kalenderen, så har jeg glemt hva som skal føres opp. Må nesten gjøre det på sekundet. :)

Må også sette opp de billøpene (og andre ting) jeg skal se på på kalenderen da jeg hadde glemt IMSA Mazda MX-5 Cup idag. Men mistet bare de første 5-7 minuttene.

Noen ganger så finner jeg også ut måneder seinere at spill jeg har ventet en stund på har kommet ut. Men det har jeg skjønt er blant vanlige ting å glemme.

Lenke til kommentar
2 hours ago, shockorshot said:

En tredemølle gjør deg ikke slank hvis du fortsatt spiser for mye.

Veldig sant.

Vektproblemer har svært lite med trening å gjøre og nærmest alt med kosthold å gjøre for de fleste (medisinske tilstander unntatt).

Trening er for all del bra og noe alle bør få et minimum av for eget velvære, men det betyr lite for overvekt - mengden trening en må gjøre for å forbrenne kalorier vs "bare" det å ikke spise disse kaloriene gjør trening nokså ubetydelig når det gjelder vekt-kontroll.

Løper du en halvtime så har du forbrent ca. en snickers - sier seg selv at det er langt mer effektivt å bare la være å spise den snickersen (eller tilsvarende kalorier fra annen mat) da.

Endret av Zork
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Zork skrev (4 timer siden):

Løper du en halvtime så har du forbrent ca. en snickers - sier seg selv at det er langt mer effektivt å bare la være å spise den snickersen (eller tilsvarende kalorier fra annen mat) da.

Men om en løper en halvtime, uten å spise den snickersen, så går man vel ned i vekt?

I tillegg får man bedre kondisjon..
Jeg har høyt blodtrykk, grantert fordi jeg har sittet mye stille under pandemien.

Jeg vurderer uansett tredemølle, men har ikke råd før utpå sommeren. 

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Dubious said:

Men om en løper en halvtime, uten å spise den snickersen, så går man vel ned i vekt?

 En går ned i vekt om en løper en halvtime uansett om en har spist en snickers eller ikke.

Poenget, som ikke burde være vanskelig å forstå eller verdt å kverulere rundt, er at vekttap basert på mosjon er bagatellmessig sammenlignet med å begrense kaloriene en spiser i utgangspunktet.

At trening har store fordeler på andre fronter (blodtrykk, helse og generell livskvalitet) poengterte jeg i innlegget du siterte - men trening har lite å si for vekttap. Det er for all del bedre å være overvektig og veltrent enn overvektig og utrent men overvektig er en uansett og ønsker man å gjøre noe med vekten så hjelper det lite å trene om man ikke begrenser kalori-inntaket.

Endret av Zork
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (9 timer siden):

En tredemølle gjør deg ikke slank hvis du fortsatt spiser for mye.

Hvis du fortsatt spiser det samme, men trener mer, vil du jo gå ned i vekt. Sånn er det i alle fall for meg. Fra 2018 til 2020 trente jeg mye og gikk ned i vekt. Fra 2021 til 2022 trente jeg mye mindre og gikk opp igjen i vekt. Kostholdet har vært det samme hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...