Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

BadCat skrev (8 minutter siden):

At det i Norge ikke finnes noen ordning for å få avsluttet livet raskt og ryddig

Må være enig med deg i det ja. Her i landet overlates du til deg selv og egen fantasi, noe som medfører endel møteulykker (med bil) som vi ikke har behov for.. Eller overdosedødsfall og regelrette selvmord med dertil egnede våpen.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 1/29/2023 at 10:48 AM, Karltorbj said:

Takk for god respons paa innlegget mitt.

Naa ble jeg baade overrasket og forundret,

Det virker som du har helt rett.

Soekte paa "er Fargo en sann historie", saa kom det frem mye som virket saklig, ikke konsprerende, som sier at det er bare oppspinn.

Naa husker jeg, at seriene ogsaa begynte slik, This is a true story.....................................

Naa mistet den plassen i "de fem beste filmene, jeg har sett gruppa"

Det var jo det som var saa fasinerende med den gode filmen. At den, ville historien, paa toppen av det hele, var helt sann.

Joel og Ethan Cohen leker seg med konvensjoner, og setter søkelys på et faktum når det kommer til sannhet og underholdningsfilm, de lar seg ikke, eller sjeldent, kombinere i den graden at det gir mening å kalle noe for en sann historie.

Spoiler

Den biten med flishuggeren er faktisk inspirert av en ekte forbrytelse, ifølge brødrene.

Underholdningsfilm er aldri sann på noen som helst meningsfull måte, det kan være inspirert av ekte hendelser, men alt er skrevet inn i et format hvor blant annet strukturen og sjanger-konvensjoner, kommer i veien for en sannhetsgehalt av noen verdi.

Det bør jo likevel ikke komme i veien for å like produktet, du likte den jo når du trodde det var sant, men filmen er jo likevel den samme.
Påstanden om at det finnes sannhet i spillefilm er like mye film-magi som når man ledes til å tro at karakterene dør, forelsker seg, gjør utrolige stunts, osv. Man må ikke glemme at filmen er forlengelsen av scenekunsten, og de på scenen (eller lerretet) er villig til å si eller gjøre hva som helst hvis det lykkes i å underholde deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Alkan skrev (46 minutter siden):

At matvareprisene øker.

Coop Extra og Rema 1000 har nå bestemt seg for å dumpe prisene ettersom Kiwi forsatte å ha lave priser. Så du kan si at prisene ikke går så mye mer opp likevel. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (11 minutter siden):

Coop Extra og Rema 1000 har nå bestemt seg for å dumpe prisene ettersom Kiwi forsatte å ha lave priser. Så du kan si at prisene ikke går så mye mer opp likevel. 

Hoerte nyheten i gaar, Kiwi var den eneste, som ikke gjorde noe med prisene.

Det er vel de, vi boer stoette da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Karltorbj skrev (7 minutter siden):

Hoerte nyheten i gaar, Kiwi var den eneste, som ikke gjorde noe med prisene.

Det er vel de, vi boer stoette da?

Jeg synes absolutt man kan støtte Kiwi i det de gjorde. Spørsmålet er bare om de kan forsette med disse prisene eller om de må etterhvert også øke prisene. Da sitter de i en knipe når alle andre har tatt ned prisene for å møte forventningene. 

Så er spørsmålet også om hvem du stoler på. Stoler du på at Coop og resten av kjedene faktisk er ærlige om at de må opp med prisene? Jeg vet ikke om jeg stoler så pass på dem. 

Personlig gikk jeg på Kiwi idag og handlet. Det er godt mulig at jeg forsetter det og heller går på Extra som er under 5 minutter unna meg når jeg absolutt må ha noe jeg glemte f.eks. 

Vi får se litt. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (9 minutter siden):

Jeg synes absolutt man kan støtte Kiwi i det de gjorde. Spørsmålet er bare om de kan forsette med disse prisene eller om de må etterhvert også øke prisene. Da sitter de i en knipe når alle andre har tatt ned prisene for å møte forventningene. 

Så er spørsmålet også om hvem du stoler på. Stoler du på at Coop og resten av kjedene faktisk er ærlige om at de må opp med prisene? Jeg vet ikke om jeg stoler så pass på dem. 

Personlig gikk jeg på Kiwi idag og handlet. Det er godt mulig at jeg forsetter det og heller går på Extra som er under 5 minutter unna meg når jeg absolutt må ha noe jeg glemte f.eks. 

Vi får se litt. 

Kjoeper broed paa et Coop handelslag, med eget bakeri og handler resten paa Kiwi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Alkan skrev (57 minutter siden):

Det Kiwi gjør er PR intet mer intet mindre, de kommer nok til å øke prisene de også, og da har de sikkert fått noen nye faste sympatikunder, men uansett "hyggelig" gjort.

Godt mulig. Om de ikke kan holde prisene så lave så må de nok øke de. Men de har satt seg i et hjørne nå når alle andre følger etter. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Alkan said:

At matvareprisene øker.

Du har blitt hørt.

 

Quote

Coop vil også senke prisene tilbake til slik de var før økningen. Det bekrefter kommunikasjonsdirektør i Coop Norge, Bjørn Takle Friis overfor VG.

Vi har justert prisene ned igjen til det de lå på før 1. februar, slik at vi er konkurransedyktige. Kundene kan være trygge på at det er like billig, og kanskje billigere, å handle på Coop Extra som andre, sier han til VG.

 

Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (2 timer siden):

Joel og Ethan Cohen leker seg med konvensjoner, og setter søkelys på et faktum når det kommer til sannhet og underholdningsfilm, de lar seg ikke, eller sjeldent, kombinere i den graden at det gir mening å kalle noe for en sann historie.

  Skjul innhold

Den biten med flishuggeren er faktisk inspirert av en ekte forbrytelse, ifølge brødrene.

Underholdningsfilm er aldri sann på noen som helst meningsfull måte, det kan være inspirert av ekte hendelser, men alt er skrevet inn i et format hvor blant annet strukturen og sjanger-konvensjoner, kommer i veien for en sannhetsgehalt av noen verdi.

Det bør jo likevel ikke komme i veien for å like produktet, du likte den jo når du trodde det var sant, men filmen er jo likevel den samme.
Påstanden om at det finnes sannhet i spillefilm er like mye film-magi som når man ledes til å tro at karakterene dør, forelsker seg, gjør utrolige stunts, osv. Man må ikke glemme at filmen er forlengelsen av scenekunsten, og de på scenen (eller lerretet) er villig til å si eller gjøre hva som helst hvis det lykkes i å underholde deg.

Ser jo at regissoer og skuespillere, maa ha en viss kunsterisk og kreativ frihet, i en scene, hvor begge personene, i historien, er under torva, foreksempel.

Fasinasjonen til den filmen, gaar jo ogsaa paa, at det omraadet den er spilt inn i, er det omraadet, hvor scandinaverene, flyttet til.

Etternavnene, kulturen, baerer jo preg av det.

Dette omraadet, staar paa bucketlisten min. Har veldig lyst til aa besoeke det, foer jeg toerner inn.

Nei, ble overasket der. Skuffet, er vel et sterkt ord, men den for ut av de fem beste gruppa.

Liker best, dokumentarer og filmer som er basert paa en sann historie jeg, men faar jo signaler her paa, at jeg maa vaere kritisk.

 

Lenke til kommentar
Gaea skrev (52 minutter siden):

Kanskje de leser i irritasjonstråden på diskusjon.no 

Hahah! Så plutselig for meg et morgenmøte der en gjeng i dress saumfarer denne tråden på storskjerm 🤣

 

On another note: Sist uke var jeg et riktig tall unna finansiell uavhengighet for flere generasjoner. . . Ikke grenseløst irriterende. But what if

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar

Irriterer meg litt over jeg blir sutrete trøtt 1 time før leggetid. Jeg våkner egentlig opp relativt uthvilt om morgenen kl 06:30, og trenger ikke sove på dagen, men en time før leggetid synes jeg det er litt tungt å være våken. Når jeg legger meg kl 22:30 føler jeg nesten at er koma siden jeg er så trøtt. Egentlig litt teit å klage over, for jeg sovner jo innen 5 minutter og sover stort sett natten igjennom. Men alt blir så tiltak, som å pusse tenner og rense huden før leggetid

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gaea skrev (13 minutter siden):

Irriterer meg litt over jeg blir sutrete trøtt 1 time før leggetid. Jeg våkner egentlig opp relativt uthvilt om morgenen kl 06:30, og trenger ikke sove på dagen, men en time før leggetid synes jeg det er litt tungt å være våken. Når jeg legger meg kl 22:30 føler jeg nesten at er koma siden jeg er så trøtt. Egentlig litt teit å klage over, for jeg sovner jo innen 5 minutter og sover stort sett natten igjennom. Men alt blir så tiltak, som å pusse tenner og rense huden før leggetid

Enkelte ganger når jeg er så trøtt så gidder jeg ikke gjøre de tiltakene der. Ender opp med å bare ikke pusse tennene og bare sovner. Greit en gang i blant tenker jeg så lenge det ikke blir en vane. 

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (1 time siden):

Hahah! Så plutselig for meg et morgenmøte der en gjeng i dress saumfarer denne tråden på storskjerm 🤣

Vi kan drømme. Dressfolket er nok opptatt med å følge med på alle "Vi som vil ha billigere..." gruppene på Facebook. Tror du det var tilfeldig at prisen på cola gikk ned etter at Per fra Hønefoss klaget over at det ble for dyrt, og truet med å handle i Sverige? I think not! 

Gaea skrev (11 minutter siden):

Irriterer meg litt over jeg blir sutrete trøtt 1 time før leggetid. Jeg våkner egentlig opp relativt uthvilt om morgenen kl 06:30, og trenger ikke sove på dagen, men en time før leggetid synes jeg det er litt tungt å være våken. Når jeg legger meg kl 22:30 føler jeg nesten at er koma siden jeg er så trøtt. Egentlig litt teit å klage over, for jeg sovner jo innen 5 minutter og sover stort sett natten igjennom. Men alt blir så tiltak, som å pusse tenner og rense huden før leggetid

Jeg har en kvise på kinnet. Den er irriterende vond. Men så har jeg aldri i hele mitt liv renset huden før leggetid, så jeg kan vel skylde meg selv. 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (8 timer siden):

Jeg har en kvise på kinnet. Den er irriterende vond. Men så har jeg aldri i hele mitt liv renset huden før leggetid, så jeg kan vel skylde meg selv. 

Regner ikke med du er en av de som blir sutrete for konkrete tips: Fucidin. Er reseptbelagt antibiotikasalve, så du må til lege. Men en kur på 7 dager med smøring 3 ganger per dag vil mest sannsynligvis få den vonde og betente kvisen til å forsvinne. 

Also: kviser er plagsomme og irriterende 😕

Lenke til kommentar
Gaea skrev (5 minutter siden):

Regner ikke med du er en av de som blir sutrete for konkrete tips: Fucidin. Er reseptbelagt antibiotikasalve, så du må til lege. Men en kur på 7 dager med smøring 3 ganger per dag vil mest sannsynligvis få den vonde og betente kvisen til å forsvinne. 

Also: kviser er plagsomme og irriterende 😕

Ikke kverk dem, foer de er modne.

Spesielt ikke, de paa nesa,

Lenke til kommentar
Gaea skrev (10 minutter siden):

Regner ikke med du er en av de som blir sutrete for konkrete tips: Fucidin. Er reseptbelagt antibiotikasalve, så du må til lege. Men en kur på 7 dager med smøring 3 ganger per dag vil mest sannsynligvis få den vonde og betente kvisen til å forsvinne. 

Also: kviser er plagsomme og irriterende 😕

Tipper den er borte av seg selv etter en ukes tid uansett. 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...