Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

 

Statens vegvesen har gått ut med ny utlysning på oppgradering av E39 Glaskartunnelen i Åsane utenfor Bergen:

Like før jul ble det klart at bare én av de tre entreprenørene som hadde meldt sin interesse for oppgradering av tunnelen kunne dokumentere at de var kvalifisert for jobben.

 

Hva med å gi jobben til den ene som er  kvalifisert?
Det holder faktisk med EN entreprenør for å få gjort jobben. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

Hva med å gi jobben til den ene som er  kvalifisert?
Det holder faktisk med EN entreprenør for å få gjort jobben. 

Tror ikke de har lov til det. Ihvertfall slik i forsvaret. Om det bare er én som søker på en utlyst stilling så må den lyses ut på nytt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Når skjermer skrur seg på i løpet av natta, av aktive USB enheter. Har måtte begynt å skru av det trådløse tastaturet og musa, og kople dem fra kablet.. :closedeyes: Har sky-backup (og synkronisering) som laster opp, samt noen ganger spill og mod nedlastninger via natta.

"Å skru av pcn på kvelden" er ikke i mitt vokabular. :wow:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, KarvaBlad said:

Å brenne seg i ganen av litt for varm pizza. Varer jo flere dager.

Du kan få kreft av det også hvis du stadig skolder deg  i munnen på mat og drikke. Under 65 grader anses som trygt. Kjører du 80-95 grader inn i munnen daglig er det ikke bra. Ja, det er vanskelig å vente når kaffen er klar til servering, så kan den ikke drikkes før om flere minutter. 

Venter man for lenge blir kaffen for kald. Det er et hårfint vindu mellom for varmt og for kaldt. 😕 Det skal ikke være så lett å kose seg litt om dagene. Neste generasjons mennesker bør utstyres med et transhumanistisk inntak for kaffe og med en ekstra sensitiv nytelsessensor.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (22 minutter siden):

Du kan få kreft av det også hvis du stadig skolder deg  i munnen på mat og drikke. Under 65 grader anses som trygt. Kjører du 80-95 grader inn i munnen daglig er det ikke bra. Ja, det er vanskelig å vente når kaffen er klar til servering, så kan den ikke drikkes før om flere minutter. 

Venter man for lenge blir kaffen for kald. Det er et hårfint vindu mellom for varmt og for kaldt. 😕 Det skal ikke være så lett å kose seg litt om dagene. Neste generasjons mennesker bør utstyres med et transhumanistisk inntak for kaffe og med en ekstra sensitiv nytelsessensor.

Jeg skolder meg ikke stadig, heldigvis, men når man er skrubbsulten og en deilig, varm pizza ligger rett foran deg, er det vanskelig å vente. Men jeg husker det til neste gang jeg skal ha pizza. Interessant at man bare brenner seg på fyllet/osten og ikke på bunnen, selv om de jo har samme temp. Har med varmekapasitet å gjøre.

Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (1 minutt siden):

Håpløs symbolpolitikk. En dieselmaskin tar under ti minutter å fylle opp og du kan brøyte i et tolvtimersskift før du må fylle opp igjen tanken. Batteri funker sikkert fint om du skal kjøre rundt i byen med en liten konebil, men skal man få jobben gjort kreves det diesel.

Cherrypicking av håpløse scenarier, som så projiseres over på alle scenarier. = svært irriterende propaganda

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Elbil bør forbys. Når det tar fyr er det svært vanskelig å få det slukket. Det krever sinnsvake mengder vann. I parkeringshus kommer det til å gå med tusen biler. Det er hvis bare en tar fyr. Hvis flere tar fyr kreves så mye vann at det er absurd. Skal man ha nok vanntrykk må man ha ekstra mannskap og det er det ikke alltid at de har i disse tider. Det er ikke lenge siden et hus brant ned fordi de ikke hadde nok mannskap til å få nok vann og trykk.

 

Quote

Klokka 08:06 opplyste politiet til NRK at brannvesenet hadde kontroll på brannen, og at det ikkje lenger er fare for spreiing. Kring eit kvarter seinare blussa flammane opp att.

Det skjedde fordi brannvesenet måtte stoppe sløkkinga ei stund. Dei hadde ikkje nok vatn.

– Vi har hatt litt problem med tilgangen på vatn her no, fordi det er vinter og snø på kummane. Det er eit kjend problem om vinteren, men vi løyser det som oftast ganske greitt, seier Jørn Jenssen, innsatsleiar i Nordmøre brann og redning.

Huset er totalskadd, men no er flammande under kontroll.

Lykke til når det blir eldre elbiler på veiene som tar fyr i tide og utide. Jeg tror ikke noen har tenkt over konsekvensene med en sliten elbilpark. Redningen kan bli at elbilene blir for kostbare å vedlikeholde/reparere slik at de blir skrotet tidlig.

Endret av BadCat
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Det første der er livsfarlig å leve på i alle fall. Det tas for lett opp i kroppen da det er nedbrutt før det kommer inn i systemet.

Nei, det er ikke livsfarlig. Støtter dog ikke å leve _utelukkende_ på slik mat, men et kosthold bestående av kun "uprossesert, ren mat" virker veldig sykelig for min del.  Jeg har vært (og til tider fortsatt er) en av de som hatt et veldig sykelig oppheng i å spise sunt, og det bidro til slutt med at jeg slutta å spise for det ble så mye regler og tvang rundt mat at jeg mistet matlysten.  

 Ja til matglede, nei til rigiditet og diettkultur. Spis hovedsakelig etter hva helsemyndighetene anbefaler og ikke en "ekspert", og så er det helt lov å unne seg kjeks og is i blant, så lenge det ikke blir hvert måltid hver dag. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...