Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Just now, DukeNukem3d said:

Det var det som kom frem i linken din..

"Ifølge Forskning.no dreper australske katter én million fugler daglig. Det framkommer av en studie som er gjort der og som er blitt publisert i det naturvitenskaplige tidsskriftet Biological Conversation, og forskerne er forbløffet over det høye nivået. Undersøkelsen konkluderte med at australske huskatter tok 16 millioner fugler årlig, mens resten, ca. 300 millioner fugler, ble drept av villkatter."

Igjen - det gjaldt Australia.

Så går altså artikkelen videre med å blant annet si at det er usikkert i hvor stor grad dette kan overføres til norske forhold, og resten av artikkelen fokuserer på Norge. Det er altså biten rundt Norge som er relevant for hva vi diskuterer her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er grenseløst irriterende når folk lager så mye ut av seg når de spiser mat.  Altså ute på en date eller sammen med venner, spagettien blir servert og applausen er til og ta å føle på. Etterfølgt av første bit, naturligvis, men nå ruller øyene bak og et stort "MmmMM!!!" og 16 blunk. Jeg sitter ubekvemt og vil hjem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
44 minutes ago, Squares said:

Det er grenseløst irriterende når folk lager så mye ut av seg når de spiser mat.

Ikke helt det samme, men muligens relatert (det vekket ihvertfall assosiasjonen hos meg) :

Folk som gjør så ufattelig mye ut av det når de må nyse.

Et nys kan gjøres omtrent lydløst bortsett fra lyden av luften som unektelig må ut, men enkelte tror tydeligvis at når man nyser så skal man samtidig skrike så høyt man kan.

Du får altså ikke noe mer ut av et nys om du samtidig legger til et primalvræl.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Zork skrev (5 timer siden):

Ikke helt det samme, men muligens relatert (det vekket ihvertfall assosiasjonen hos meg) :

Folk som gjør så ufattelig mye ut av det når de må nyse.

Et nys kan gjøres omtrent lydløst bortsett fra lyden av luften som unektelig må ut, men enkelte tror tydeligvis at når man nyser så skal man samtidig skrike så høyt man kan.

Du får altså ikke noe mer ut av et nys om du samtidig legger til et primalvræl.

Du har også de som rope-spyr, det er ganske ille.

Lenke til kommentar

Tannleger. Det er noen av de største maktmisbrukerne jeg vet om. Med veldig få unntak da. Har kun vært hos en ok tannlege i livet, som gikk an å diskutere med på en fornuftig måte. Men nå er hun selvsagt borte, og et utysje har overtatt.

Denne her, den er jaggu meg ikke tatt helt ut av lufta, det kan jeg bare si:


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (På 28.8.2022 den 9.01):

Tannleger. Det er noen av de største maktmisbrukerne jeg vet om. Med veldig få unntak da. Har kun vært hos en ok tannlege i livet, som gikk an å diskutere med på en fornuftig måte. Men nå er hun selvsagt borte, og et utysje har overtatt.

Denne her, den er jaggu meg ikke tatt helt ut av lufta, det kan jeg bare si:


 

Hvis du har normale, sunne tenner, er det så å si bortkastet å gå til tannlegen. Det er i hvert fall overkill å gå én gang i året!

Se denne https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2022/KMTE31009121

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting er influenceres eksponering av barn i sosiale medier, det er selvsagt ikke ok, men jeg kjenner at det er ganske ugreit at man som "vanlig" person legger ut om barn med diagnoser, enten i artikler som deles på nett med navn og bilde, som her:

https://www.kk.no/mamma/man-skal-ikke-grue-seg-til-a-ha-ferie-med-barnet-sitt/76374242

Eller f.eks gjennom snapping gjennom Løvemammaene

Jeg spyr! Mye offermentalitet, null respekt for barns rett til personvern og privatliv.  Man må gjerne skrive om barn med funksjonsnedsettelser for å opplyse, men please, gjør det på en mer anonymisert måte.  Vi trenger ikke å ha et ansikt eller navn på barnet, og vi trenger heller ikke bilder av barn som er avkledd og sårbare. 

Kjenner jeg blir ekstra kvalm av foreldre som kaller barnet sitt for autist. De omtaler foreldrene sine vel også som demente når foreldrene utvikler demens. 🤷‍♀️ Slutt med det! Slutt å redusere MENNESKER til diagnoser. Også ved diagnoser som påvirker hjernen er det også mennesker bak diagnosen

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror både menn og kvinner har utfordringer med selvbilde rundt egen kropp. Noen i større grad, andre mindre, og noen ingenting. Jeg har vanskelige følelser rundt egen kropp, men jeg føler meg ikke presset av at andre ser bra ut. 

https://www.nrk.no/ytring/harald-eia_-kroppspress_-jeg-klikker_-1.12675620

Jeg er så enig med Harald Eia her. Irriterer meg over at nevroritikere får sette dagsorden. Jeg sliter jo selv med spisevansker, men jeg synes det er veldig positivt at vi har sunne rollemodeller å strekke oss etter og synes enkelte kroppspositivister kan ta det litt langt. Vi kan godt hylle det normale, men å hylle en kropp som er så overvektig at det gir helserisiko, dit skal vi ikke, mener jeg. Selvsagt skal vi motsatt heller ikke hylle undervektighet. 

Vi har altfor mange med overvekt i landet, og vi må få bukt med dette, fordi det gir helseutfordringer, helseutfordringer som kunne vært forebygget. Irriterer meg dog grenseløst over alle stygge, fordumsfulle og nedlatende kommentarer rundt folk med overvekt/fedme. Du løser ikke fedmeepedemien med "tough love", og antakelser om at folk er late og mangler viljestyrke.. du vet aldri hva slags prosess folk er i. Se for deg at du er overvektig, men du har begynt å trene og begynt å spise sunnere og mindre.  Så får du kommentarer om at "du burde kanskje begynne å trene/spise sunt". Selv om folk spiser mer enn deg, kan det godt være at de er i en prosess hvor de spiser mindre enn de pleide. Selv om du aldri ser de trene, så betyr ikke det at de aldri trener. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Dubious skrev (36 minutter siden):

Vi har alle hørt historiene om folk som mister sokker i vaskemaskiner eller tørketromler.

Men jeg har et annet problem... hvor er alle gaflene mine?

Jeg har funnet ut hvor sokkene mine blir av. Gafler vet jeg at noen ender opp med å kaste i søppel (med uhell) når de f.eks har bestilt take away men bruker eget bestikk hjemme. Hvis du bor med noen andre og de ofte spiser på soverommet kan det hende gaflene er der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...