Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Kjøleskap skrev (37 minutter siden):

Skjønner godt at folk går ut mot Æ-appen, fordi den har blitt helt ubrukelig siden den ble relansert. Jeg hadde en nøye justert 10 på 10-liste med dyre varer jeg kjøper ofte og kunne spare over en femtilapp på hver handletur. Nå får jeg nesten bare helt tilfeldige tilbud på billige varer og ting jeg ikke trenger som jeg aldri noensinne har kjøpt. Tilbudene blir færre og dårligere også. I starten var det sju forskjellige på opptil 30%, mens de siste to ukene har det bare vært fem forskjellige på maks 20%.

De gikk sikkert i minus tenkte de vel... Kjip men ikke så veldi overraskende.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gaea skrev (14 timer siden):

Jeg visste heller ikke hvem han var før inntil nylig, er ikke på Instagram eller TikTok. Fikk høre om han gjennom Wasim Zahid, også fikk jeg meg at han var blokkert så jeg leste litt om hvorfor. Og kom over de utsagnene hvor Tate forherliger voldtekt og vold mot kvinner, samt homofobi og rasisme,og en rekke andre ting. Fyren er visstnok også under etterforskning etter voldtekt.  

Søppelmenneske altså. Han kan stikke til skogs og gå seg vill.

Irriterer meg at jeg ble enda mer irritert på denne duden etter å ha lest det som står i sitatet, lol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 8/21/2022 at 10:31 PM, DukeNukem3d said:

Og idag var det noen som gikk ut mot Æ-appen. Den er visst ikke like bra som før. Hvis jeg først skal ut i media med noe så håper jeg at det ikke blir pga en 10% kampanje på en forbanna app...

-10% året rundt på 10 varer man faktisk skal ha er fantastisk. 10-30% avslag på mersalg som Rema vil at du skal kjøpe er nesten ubrukelig. Skal du ikke ha potetchips så vil du i alle fall ikke at Rema skal gi deg -20% på potetchips.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Fantomtegningen said:

Dessverre er det alltid noen som tar dem seriøst.
Alex Jones, Joe Rogan, Elon Musk er blant andre som folk ikke burde ta seriøst, men dem har sin hæskare av idoter.

Du misforstår. Det er haterne som tar de seriøst. De fleste følgerne tar det for hva de er. Alex Jones har alltid vært satire blandet med nyheter og fri fantasi. Det blir for dumt når media kommer 20 år senere og påstår at mannen er seriøs og sprø. Han har aldri vært seriøs.
 

Det går ikke å komme 25 år senere og si at mannen er seriøs.
 

Ikke noe avskyelig her. Tåler du ikke skarp tunge, så gjør du ikke det. Det er mye humor og selvironi i dette intervjuet. Tittlen er clickbait så det holder, men også en sannhet siden begge tas for noe annet enn de virkelig er. Hvis du skal stille spørsmål med noe så kan det være kamerabusinessen til Tate-brødrene.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
4 minutes ago, BadCat said:

Du misforstår. Det er haterne som tar de seriøst. De fleste følgerne tar det for hva de er. Alex Jones har alltid vært satire blandet med nyheter og fri fantasi. Det blir for dumt når media kommer 20 år senere og påstår at mannen er seriøs og sprø. Han har aldri vært seriøs.

Tja. Nå har tilhengerene til Jones sendt drapstrusler og er truende til foreldrene til ofrene i Sandy Hook skytingen og Jones har bastant ment at det hele var fiksjonelt. Ja, mer oppegående folk vet at det ikke har fotfeste i realiteten, men det er dem som tar det for sannheten som Jones fremlegger det for.
Hvorfor har ikke Jones da, hvis han så er satire, erklært dette i ettertid med alle sakene hans opp gjennom tidene? Hvorfor er det først nå, når han risikerer å miste alt, at han sier det var løgn alt sammen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (13 minutter siden):

Du misforstår. Det er haterne som tar de seriøst. De fleste følgerne tar det for hva de er.

De fleste fans av denne duden er klin kokos gale i nøtta, de tror på eventyrene hans og det er det som er problemet. Om han er seriøs eller ikke har faktisk ikke så mye å si. Det er godt mulig adolf og gutta starta greia si som satire, men vi vet alle hvordan det endte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg satt og hørte på i 2012-13. Showet ble sendt til amerikanske radio og kabelnett i tilleg til å strømmes online. Det var heller innringerne som tok det litt langt enn at det var kun Alex og så ble det en snøball.

Konseptet er enkelt. For at noen skal orke å åpne radiøstrømmen, senere TV må det være noe interessant å høre. Innringerne er med på å forme sendingen, det er ikke skriptet.

Jeg hører sjelden på Jones nå, jeg synes ikke han har det humøret han hadde for 10-20 år siden og han virker preget av sine personlige affærer. Det er blitt litt kjeldelig egentlig. Der var mest juice etter 9/11.

Min onkel de årene han var sengeliggende med kreft, hadde mye glede av å høre på Jones og bestille seg T-skjorter fra Infowars som han fikk i posten. For ham var det dagens høydepunkt så han orket å leve en dag til.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
10 minutes ago, skaftetryne32 said:

De fleste fans av denne duden er klin kokos gale i nøtta, de tror på eventyrene hans og det er det som er problemet. Om han er seriøs eller ikke har faktisk ikke så mye å si. Det er godt mulig adolf og gutta starta greia si som satire, men vi vet alle hvordan det endte.

Klin kokos er han ikke, men det er ikke så lurt å være på lufta 6 ganger i uka og munnen beveger seg raskere enn hjernen samtidig som man har private problemer å ta hånd av. Han burde heller ha laget en ukentlig timeslang vodcast og hatt en redaktør til å greenlighte hver episode. Dette er talk radio og det kan komme ut av kontroll, noe det har gjort.

Lenke til kommentar
1 hour ago, skaftetryne32 said:

Mulig det, men fansen er det. Jeg vil heller si han er ondskapsfull, den dritten han har funnet på for egen profitt, motbydelig type. 

Profitt er nok nøkkelordet. Jeg vet ikke inntektene på det meste, men det har i alle fall vært over 650 millioner kroner étt år.

Han har blitt verre med årene. Det var et punkt hvor det sluttet å være underholdende. Det ble en helt annen atmosfære etter at det kom på egen plattform.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Jeg synes vår egen NRK har blitt mye verre enn den forhatte Jones. NRK har siden Covid slklidd ut i at store deler av dagen er nyhets-snakkeprogram som er lite opplysende, slik NRK skal være. Det er mer synsing og antakelser enn opplysende nyheter. Før ble det merket ekstra nyhetssending når det skjedde noe, mens nå bare bakes det inn i disse snakkeprogrammene. Det sier seg selv at når dette drar ut i tid hver dag så går man tom for håndfaste fakta og går mer og mer i å interjue mannen i gata og påståtte eksperter. Time etter time i studio med synsing frem og tilbake.

NRK er statskanalen, det er ikke en ikke en karakter på nett. Det er ment å være opplysende og ikke preget av synsing og antakelser. I uker pratet de om mennesker som ble drept med pil og bue, selv etter at det ble kjent at det ikke var fakta. De fem var drept med stikkvåpen.

NRK har gått av hengslene, men ingen prater om det, kun om at Jones og Tate er fælt. NRK er fælt og dette allerde før de flytter til Ensjø med ytterligere modifisering og effektivisering.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 timer siden):

-10% året rundt på 10 varer man faktisk skal ha er fantastisk. 10-30% avslag på mersalg som Rema vil at du skal kjøpe er nesten ubrukelig. Skal du ikke ha potetchips så vil du i alle fall ikke at Rema skal gi deg -20% på potetchips.

Javel. ZZZZZZZZZzzzzzzzzz

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Det er ikke appen som er problemet, hele konseptet til Rema 1000. Legg det ned og få inn Lidl.

Helt greit for meg 😊Coop er fint, for da går overskuddet til bøndene (angivelig ihvertfall). Rema 1000 og Kiwi har jeg ikke så mye til overs for egentlig, siden det er enkeltfamilier som tjener seg styrtrike. Så gjerne Lidl for meg. Da får man kanskje i det minste litt annet utvalg av varer.

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar

Det er ikke satire når han gjør alvor ut av det han faktisk sier. Han har utøvd vold før. 

Jeg tenker at det er viktig å få med seg hva som rører seg på nettet, fordi det er en del farlige, radikaliserte holdninger som bør snakkes om. Spesielt om man er forelder til ungdom eller har ansvar for ungdom gjennom jobb. Please følg med litt, og snakk med barna deres. 

Jeg er helt med på at man kan spøke litt om alvorlige temaer, men Tate, han spøker ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...