Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Delvis skrev (21 timer siden):

Kan ikke fordra forsikringsbransjen. Har selv post-traumatisk stresslidelse enda, etter en forsikringsak for flere tiår siden.
Good luck til hen

Jeg har én positiv erfaring fra forsikring, fikk igjen på forsikringen og fikk god hjelp da jeg mistet nesten alt jeg eide for noen år siden i brann. Men det må ha vært unntaket..Hører så mange har bråk med forsikringsselskaper etter alvorlige hendelser, så all forståelse og omtanke fra meg..

Synes hen har lidd nok nå. På tide at rettferdigheten seirer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gaea skrev (På 18.8.2022 den 20.59):

Hvorfor skal man gidde å ha forsikring, når de gjør alt for å unngå å betale ut forsikring?

Hatt 2 uhell med påkjørsel av dyr og bil som svingte til venstre foran meg når jeg skulle forbi (blinket ikke)

Fikk dette dekket på forsikring uten problemer, og leiebil mens bilen ble reparert

Men kjenner ikke historien bak ulykken du nevner, skal også sies at jeg har hatt motorproblemer som jeg har måtte betale selv

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk bare gode erfaringer med forsikringsbransjen - dvs om vi kun snakker oppgjør for skader/problemer.

Har hatt en del episoder hvor de tydeligvis har satset på at jeg ikke følger med når det gjelder å fornye forsikringer og de har forsøkt seg med å øke premien svært kraftig for så å umiddelbart senke prisen når jeg spør hva de holder på med og at det plutselig ble "glemt" bonuser og denslags i fornyelser av avtaler.

Men når det gjelder oppgjør, så har jeg bare gode erfaringer. Alt fra en del elektrisk utstyr som ble ødelagt av lynnedslag for mange år siden, til en rimelig omfattende vannskade på bolig og også dyreforsikring som desverre ble nødvendig å bruke svært mye for en hund jeg hadde - alt ble dekket i henhold til avtalen uten noen spørsmål (naturligvis utenom nødvendig dokumentasjon) eller kveruleringer.

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror vi som har gode erfaringer med forsikringsselskaper, har det mest fordi det har vært enkle saker. Saker der ting blir ødelagt som følge av brann og tilsvarende. 

Haha, når det nevnes dyreforsikring må jeg bare fortelle noe litt artig. Katta til lillesøs havna i slåsskamper med andre katter på røde dager kun, og måtte til veterinær. Det ble etterhvert dyrt, og lillesøs fikk seg forsikring for katta. Men da slutta katta å havne i bråk 😂

Men dessverre, mange har trøbbel med å få utbetalt forsikring etter å ha vært utsatt for trafikkulykke. Og det er skikkelig kjipt. Hvor mye belastninger skal folk egentlig ha? Først oppleve noe så forjævelig som en front mot front de ikke hadde skyld i selv, så havne på sykehus med skader og så ikke få igjen på forsikring? Denne saken har opprørt meg i 2 år nå, synes det er så jævelig urettferdig. 

Jeg har per nå ingen annen forsikring enn det som følger med gjennom jobben på OUS. 

Lenke til kommentar
Zork skrev (12 timer siden):

Jeg har faktisk bare gode erfaringer med forsikringsbransjen - dvs om vi kun snakker oppgjør for skader/problemer.

Har hatt en del episoder hvor de tydeligvis har satset på at jeg ikke følger med når det gjelder å fornye forsikringer og de har forsøkt seg med å øke premien svært kraftig for så å umiddelbart senke prisen når jeg spør hva de holder på med og at det plutselig ble "glemt" bonuser og denslags i fornyelser av avtaler.

Ja det er spesielt de greiene der jeg ikke liker med dem. Som at du jamt må ringe og "klage" for å holde prisen nede.

Det var en sak som var spesielt dritt, men der var det motparten som var gjorde seg vrang også da. Utenom det, har jeg ikke hatt problem med saker, men har nesten ikke hatt noen heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zork skrev (14 timer siden):

Jeg synes Høyre under Erna har vært en tragedie og støtter lite av hva som skjedde under hennes regjeringstid, men å hevde at strømproblemene vi har i dag er kun er hennes regjerings feil er tøvete.

Vel jeg skrev jo hovedansvarlig, og det mener jeg de er, men det er klart vanskelig å forutse alt som har skjedd, putler, Tyskland som i grønn angst stenger ned de grønneste kraftverka sine, men det har selvfølgelig noe å si hva man stemmer, men det må sies vi fikk pest, men det andre valget er jo kolera, sånn er det jo stort sett. 

Lenke til kommentar

@forsikring - de driver jo butikk, og leter med lys og lykt etter noe som kan frita dem fra å betale. Jeg jobbet med noe liknende en gang (saksbehandling av skade/erstatningssaker), og jeg måtte bare slutte. Det føles overhodet ikke bra å være i dialog med en person du har all mulig sympati med, men så er det en eller annen filleting i avtalen som gjør at vedkommende ikke kvalifiserer til erstatning, og du må gjøre jobben din og avslå kravet. Selskapene har som regel tenkt på alt.

Noen ganger betalte vi likevel, om det ikke var altfor store beløp. Pokker heller, vi er alle  mennesker som kan ha uflaks nå og da. 

Lenke til kommentar

For å ilegge litt kontekst i den forsikringssaken @Gaea snakker om så er det jo snakk om meg, og det er noe som og har irriterer meg grenseløst de siste par årene, så er jo on topic.

Var i en front mot front ulykke juni 2020 hvor jeg var den uskyldige part. Skyld spørsmålet var soleklar og de skadene jeg fikk både fysisk og psykisk var og for min del veldig soleklart for meg at var som en direkte konsekvens av ulykken da jeg gikk fra 100% arbeidsfør til 0% arbeidsfør over natta. Av den grunn var jeg nok svært naiv da jeg og tross alt før den tid kun hadde hatt gode erfaringer med forsikringsselskaper med hva anngår å få dekket ting på innbo, skader på kjøretøy og ellers. Jeg leste jo på nett at i slike personskade saker burde en søke advokathjelp så fort som mulig, men naiviteten og de tidligere gode erfaringene mine gjorde at jeg ventet alt for lenge med dette. Men for å gjøre en veldig lang historie litt kortere i denne tråden referer jeg heller til innlegget jeg skrev i deppetråden om det samme temaet

Det som nå er status for saken er en periode hvor hele min sykdomshistorie helt tilbake til min fødsel for 31 år siden er brettet ut for advokater, spesialister og kjøpte og betalte forsikrings leger som febrilsk prøver å finne et eller annet som på et eller annet stadie av mitt 31 år lange liv kan være skyld eller del skyld i de helseplagene som oppsto etter trafikkulykken hvor jeg gikk fra å være 100% arbeidsfør til 0% arbeidsfør. Bare for å male bildet komplett så fikk jeg i 2019 noen sovepiller fra legen min etter en hard arbeidsperiode, dette var sovepiller som varte til ca 2 uker og jeg fikk ikke fornyet noen resept etter det, dette har forsikringsselskapets leger prøvd å male inn i et bilde av at det er en forsinket stress reaksjon fra denne tiden ett år før ulykken som er skyld i alle problemene jeg i dag har, som innebærer en PTSD diagnose og en hau fysiske plager.

Forsikringsbransjen er kynisk og jævlig og disse årene med krangling og ansvarsfraskrivelser i alle ledd har trolig vært noe av det mes psykisk belastende jeg har vært gjennom. Mitt råd for den som havner i lignende situasjoner er å ordne advokat så fort som mulig, forsikringsselskapet vil prøve å skremme deg fra å kontakte advokat, men realiteten er at du har rett på det og forsikringsselskapet må betale dine kostnader knytt til advokathjelp.

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Dubious skrev (15 minutter siden):

Nei, du betalte 26 kroner for forrige måned (juli)

Ja? Som jeg betalte i august.(denne måneden). Man betaler somregel for månden som kom ikke den man er i ;)

Kan komme tilbake i september for å gi det regningen for August, for ikke vite antallet før sep. 😃

Endret av Danielzu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Evil-Duck said:

Forsikringsbransjen er kynisk og jævlig

Utvilsomt. Har en del med dem å gjøre i forbindelse med jobb, og det er helt jævlig hvor uforskammet og kyniske de er når det snakk om å betale ut penger til folk som har krav på det. De trenerer, lurer seg unna og prøver å gjøre alt billigst mulig for seg selv. 

Lurer på om de er like grådige når det gjelder å betale ut utbytte på milliardoverskuddet.

Lenke til kommentar
Zork skrev (17 timer siden):

Så kunne en, som allerede nevnt, stemme for et av partiene som ikke støttet det, men det hjelper likefullt lite når alle de partiene som faktisk har noe å si var for.

Njaaa, SV/SP/Rødt stemte ikke for alt. AP var veldig delt internt inkl. nåværende statsminister som var mot en del, men endte med for. Enig i at det er Høyre/FRP som har mesteparten av skylda, men langt fra all skyld.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

For å ilegge litt kontekst i den forsikringssaken @Gaea snakker om så er det jo snakk om meg, og det er noe som og har irriterer meg grenseløst de siste par årene, så er jo on topic.

Var i en front mot front ulykke juni 2020 hvor jeg var den uskyldige part. Skyld spørsmålet var soleklar og de skadene jeg fikk både fysisk og psykisk var og for min del veldig soleklart for meg at var som en direkte konsekvens av ulykken da jeg gikk fra 100% arbeidsfør til 0% arbeidsfør over natta. Av den grunn var jeg nok svært naiv da jeg og tross alt før den tid kun hadde hatt gode erfaringer med forsikringsselskaper med hva anngår å få dekket ting på innbo, skader på kjøretøy og ellers. Jeg leste jo på nett at i slike personskade saker burde en søke advokathjelp så fort som mulig, men naiviteten og de tidligere gode erfaringene mine gjorde at jeg ventet alt for lenge med dette. Men for å gjøre en veldig lang historie litt kortere i denne tråden referer jeg heller til innlegget jeg skrev i deppetråden om det samme temaet

Det som nå er status for saken er en periode hvor hele min sykdomshistorie helt tilbake til min fødsel for 31 år siden er brettet ut for advokater, spesialister og kjøpte og betalte forsikrings leger som febrilsk prøver å finne et eller annet som på et eller annet stadie av mitt 31 år lange liv kan være skyld eller del skyld i de helseplagene som oppsto etter trafikkulykken hvor jeg gikk fra å være 100% arbeidsfør til 0% arbeidsfør. Bare for å male bildet komplett så fikk jeg i 2019 noen sovepiller fra legen min etter en hard arbeidsperiode, dette var sovepiller som varte til ca 2 uker og jeg fikk ikke fornyet noen resept etter det, dette har forsikringsselskapets leger prøvd å male inn i et bilde av at det er en forsinket stress reaksjon fra denne tiden ett år før ulykken som er skyld i alle problemene jeg i dag har, som innebærer en PTSD diagnose og en hau fysiske plager.

Forsikringsbransjen er kynisk og jævlig og disse årene med krangling og ansvarsfraskrivelser i alle ledd har trolig vært noe av det mes psykisk belastende jeg har vært gjennom. Mitt råd for den som havner i lignende situasjoner er å ordne advokat så fort som mulig, forsikringsselskapet vil prøve å skremme deg fra å kontakte advokat, men realiteten er at du har rett på det og forsikringsselskapet må betale dine kostnader knytt til advokathjelp.

Så lite det skal til. Det er rett og slett så farlig å kjøre bil i trafikken, at jeg nesten vurderer å slutte med det. Og nå for tiden har det da vært ekstremt mange ulykker.
Det var sterkt å lese din historie, det er ikke vanskelig å forstå at du sliter med PTSD. Det vet jeg litt om hvordan er selv.
Håper virkelig det blir en bedre løsning på saken din, og at det vil gå bedre med dine helseplager 👍  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noe å gjøre med advokater med unntak av advokatfirmaet som håndterte salget av en leilighet jeg kjøpte og senere solgte da jeg flyttet. Høres ut som et helvete når de setter seg så ettertrykkelig på bakbeina.

Stå på, dere som sliter med plagsomme jæv-advokater, støtter dere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...