Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Perfekt eksempel på personer med underutviklet sans for empati. Det blir som å si til en unge som ikke vil spise maten sin at han må spise maten sin. Det er de samme folkene som prater og prater i ett sett, uten at noe skjer. De har ord for alt, men ikke løsningen på en dritt. Irriterende ja.

Enig. Så utrolig teit å påpeke at noen er stille, men oppføre seg ubehagelig og ta for mye plass. De kunne jo i det minste inkludert han mer inn i samtalen..

Og så er det jo sånn at jeg tenker at å snakke bare for å snakke er unødvendig, og at stillhet er fin ting :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vi kjøpte leiligheten hadde forrige eier satt opp noe papir-aktig hvit tapet i alle rom. Den er (var...) ganske pen, men den tåler ikke en dritt og etter noen år har vi sår og merker overalt. I dag lagde jeg enda et stygt merke da jeg kom borti med et uhell.

 

Det irriterer så grenseløst at vi ikke benyttet sjansen før vi flyttet inn til å legge panel eller plater eller hva som helst som tåler mer enn et tapet som blir ødelagt bare du ser litt hardt på det! Nå har vi møbler overalt og det er stress å pusse opp...gah.

Lenke til kommentar

Enig. Så utrolig teit å påpeke at noen er stille, men oppføre seg ubehagelig og ta for mye plass. De kunne jo i det minste inkludert han mer inn i samtalen..

Og så er det jo sånn at jeg tenker at å snakke bare for å snakke er unødvendig, og at stillhet er fin ting :)

 

Jeg sier veldig lite og folk er sånn "let's do this again sooon" og jeg bære tenker "hæ? hvorfor" men ok! Jeg kan vel bidra med stillhet og ro i livet.

Lenke til kommentar

https://www.adressa.no/meninger/ordetfritt/2019/10/22/Misbruk-av-pappapermisjonen-g%C3%A5r-ut-over-velferden-20210090.ece

 

 

Pappapermisjon er en fantastisk ytelse dersom den brukes på barna. Bruker far tiden istedet til oppussing, trening og selvrealisering, er det misbruk av velferden.

 

Vent, HVA? Hva faen er det jeg leser? Selvfølgelig burde man kunne bruke det på alt det der. Det er jo langt viktigere.

Her har samfunnet krav om at man skal være topptrent, ha fint hus og det skal selvsagt komme av seg selv

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du og "Frustrert barnehageansatt" blande seg inn i familiesituasjoner? Hva vet du om hva far skal gjøre, hva mor vil og hva som er best for barnet?

Fordi "vi" er i den samme situasjonen, hvor far vil jobbe og mor vil være hjemme  (Min søsters familie)

Barnet forstår ikke mye uansett

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal ha pappaperm i 15 uker til våren. Samboeren fikk 31 uker til mammaperm. Jeg skal bruke tiden med barna mine fordi det er kvalitetstid. Jeg har også en kommentar til lengden av min tid med pappaperm. Hvorfor er jeg tvunget til å ha så lang tid? Jeg har da vitterlig bare jobbet maks 2 minutter for at kid ble unnfanget, vært frem og født ut! Dama har jo ofret kroppen sin så til de grader og enda ikke kommet seg 100%. 31 uker er minste anbefalte tid å amme et barn også. Det syns jeg er på grensen til uforsvarlig. Venstre tvang frem dette som en av sine fanesaker i likestillingens navn, men ifølge helsesøstre er alle misfornøyde med løsningen. Vi også!

 

Vi er voksne folk og burde få velge fritt selv hvordan vi velger å benytte tiden, ikke piskes av politikere som ikke eier innsikt i hvordan livet fungerer i praksis.

 

Men for all del, jeg skal ta med meg barnevogna, Galaxy budsene, drikkeflaske og gå tur i 15 uker ... Nei vent litt! Jeg har fra april! 15 uker + 4 uker ferie. 19 uker sammenhengende hjemmepappa!

 

Årsaken er at jeg må være hjemme til 1. August fordi kid ikke kommer inn i barnehagen før da...

 

*Rant*

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pumpe. Melk kan også fryses ned. Mange sliter med å amme også, og morsmelkerstatning er bra for barnet det også, selv om brystmelk er å foretrekke, uansett hva folk sier, det er propaganda, Nesquik var ikke for gode til å gi kvinner i afrika gratis smakeprøver til de ikke kunne amme mer fordi de ble fortalt at flaske var bedre, og så krevde de plutselig penger, så de er ikke for gode til å spre mer propaganda! som at morsmelkerstatning er helt lik . Fed is best though, og mamma må ikke stå med puppen klar 24/7 i dagens samfunn som en gammeldags wetnurse, som også var veldig vanlig før i tiden blant de som var rikere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...