Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele Trondheim koker!

 

Men er det så kontroversiell mat da? Det er jo bare kjøttkraft og grønnsaksbiter.

Hadde det bare vært grønnsaksbiter. Altså, lapskaus kan gå ned, selv om det ikke er favoritten. Men det var noen helt grusomme kjøttboller i den hermetikkboksen der. De hadde konsistens som Meatish kjøttet, en konsistens som du ikke inntar med mindre du vil det selv vondt. Hadde heldigvis noen kokte grønnsaker fra gårsdagens middag og chevrè som jeg blandet inn for å klare å overleve måltidet.

 

Det heter at man spiser med øynene også, og når det ser ut som oppkast, så spiser du oppkast.

 

Bør kanskje gjemme meg litt for Trondheims-folk....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ingen soddlojalist jeg heller, men har aldri sett for meg at det er folk der ute med sterke formeninger om sodd.

Haha, jeg har sterke formeninger om alt som er ekkelt, og som venstrevridd vil jeg selvfølgelig forby Sodd og rekecabaré hvis vi (Rødt) kommer til makta.

Lenke til kommentar

Seize the means of Sodd production! Jeg støtter forbudet mot rekekabaret, selv som liberalist.

Da har vi en plan, når den raude revolusjonen kjem!

 

Før noen tror jeg er veldig kresen når det kommer til mat så kan jeg fint spise snegler og sirisser. Sistnevnte er godt i sjokolade, siden det gir en litt crispy og salt edge

Lenke til kommentar

Dette er vanlig folkeskikk, elementær høflighet.

FUCK that. INGEN dikterer hvordan jeg skal oppføre meg. Jeg er totalt 100% fri til å være den jeg vil, og et sekund går ikke med til høflighet. Jeg kaster ikke bort denne invitasjonen til å oppfatte universet med "skikk og bruk" som er totalt tåpelig.

 

 

FUCK alt I'm out

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Er ikke bare damer , menn syns jeg bruker for mye god lukt og (irriterende våkne av lukta om morgen....kjenner det i halsen , har nok styr med allergi fra før)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

At diverse selskaper får selge og markedsføre svenske kjøttboller selv om det er allment kjent at oppskriften kom til Sverige fra Tyrkia og ikke har noe som helst med Sverige å gjøre.

Hva synes du om produkter som blir markedsført som "italiensk pasta"? Pastaen er jo opprinnelig kinesisk.

 

Italienerne har utvilsomt gjort pastaen til noe eget og det har også svenskene gjort med kjøttboller, om enn kanskje i litt mindre grad. Hvor går den grensen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å høre på at politikere åpne munnen.

 

Politikere og folket tenker baklengs i Norge. De fleste babler om at det svake blir fattigere på grunn av at de rike ikke skattes nok. Det er ingen som nevner å stimulere til verdiskaping hos de fattige.

 

Man blir ikke rik på skattelette, men av å skape verdi.

 

Det er de fattige som bør skattes mer fordi det er den delen av befolkningen som bruker mest på forbruk og minimalt på investeringer. De rike bruker mest på investeringer og minimalt på forbruk. Hvor manger arbeidsplasser skaper de fattige i forhold til de rike?

 

Det er heller ingen som nevner at det er flere distraksjoner nå enn før når det gjelder at stadig flere blir fattige. Man får ikke velstand fra binge-watching av serier 7 dager i uka eller ved å gå med nesa ned i mobilen 10 timer om dagen. Man får velstand av å jobbe 10-14 timer i døgnet med å skape verdi, ikke mot timesbetaling. Det fattige kaller 100% arbeid er så vidt over 50% innsats. De rike eller vellykkede (sportslige prestasjoner, kompetitiv gaming, artister, kunstnere, osv) står på 70-100 timer per uke. Man kan ikke regne med å få velstand eller suksess når man har hastverk med å komme seg fra det som skaper verdi slik at man kan kaste bort resten av tiden på mobilapper og strømmetjenester. På den annen side er det ingen som er blitt rike på å få betalt per time og så arbeide flere timer.

 

Antall timer ganget med timelønn skaper en linær verdiskapning. Man bør få til eksponentiel verdiskaping der resultatet ikke er proposjonalt med antall timer arbeidet. Det er mennesker som er så verdifulle at de skaper mer verdi i løpet av en time enn andre gjør i løpet av et helt liv.

 

Proporsjonal betyr noe som øker eller minsker i samme forhold.

Fattigdom er ikke hvor få tusenlapper man har i lommeboka, men hvordan man tenker.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen med timelønn jobber for å bli rike. De jobber for å bli lykkelige.

 

Jeg tviler så utrolig mye på at de som jobber "70-100" timer i uken er mer lykkelig enn de som jobber 37,5 timer i uken med en gjennomsnittlig norsk timeslønn.

 

 

De som virkelig har lykkes i livet, er det som jobber lite. De som får hjulene til å gå rundt med minimal innsats.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, ikke høyere beskatting i prosent. Sørge for at de fattige skaper mer så de kan bidra mer.

 

Man burde begynne kurse folk i verdiskaping og personlig økonomi. Verdiskaping og personlig økonomi er knapt nevnt i løpet av obligatorisk skolegang. Det er mange voksne som ikke kan prosentregning eller beregne eksponentiell/prosentvis vekst av rentene på et forbrukslån. Her er det norsk tankegang igjen. Vi kurser ikke folk så de kan komme ut av uføret, nei vi implementerer et gjeldsregister og lar folk fortsette som før. Norsk tankegang er å forbli i uføret, ikke finne en vei ut.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen med timelønn jobber for å bli rike. De jobber for å bli lykkelige.

 

Jeg tviler så utrolig mye på at de som jobber "70-100" timer i uken er mer lykkelig enn de som jobber 37,5 timer i uken med en gjennomsnittlig norsk timeslønn.

 

 

De som virkelig har lykkes i livet, er det som jobber lite. De som får hjulene til å gå rundt med minimal innsats.

Det nytter ikke å jobbe 70 timer i uka hvis målet for uka er å se gullrekka på TV.

 

Folk har forskjellige mål. Noen vil vinne VM i løping, andre vil gi ut et album, noen vil ta foto fra steder i hele verden, osv. Veien dit er ikke minst mulig innsats.

 

Alle har noe verdifullt i seg de kan få ut ved hjelp av innsats. Selv en som er for dum til å tenke og for talentløs til å arbeide kan gå på et treningsstudio og få en veltrent kropp. Alle kan bli til noe mer enn de var.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...