Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Nei, ikke høyere beskatting i prosent. Sørge for at de fattige skaper mer så de kan bidra mer.

 

Høres jo flott ut... vaske dobbelt så mange dasser etc. Gi dem akkord! Om de rekker over dobbelt så mange dasser blir det bare halvparten rengjøringspersonell, dvs. dobbelt lønn. Resten bes henvende seg til NAV.

 

Nei dette må du forklare mer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Work harder on yourself than your job."

 

Folk flest tenker på nytelse, avslapping og forbruk, ikke på å bli bedre i noe. De jobber hardt på jobben men forblir den samme elendige seg. Jobber hardt så de kan kjøpe ting de ikke trenger, så de kan imponere andre mennesker. "Se på den nye telefonen min til 17k, nå er livet mitt bra i en uke eller to og så må jeg kjøpe noe nytt. Helst på kreditt for jeg må ha noe mer før neste lønning. Må låne penger til mat av en kompis, for nå har jeg kjøpt nye felger til bilen for 20k. Har fått meg ny 80" TV til 60k, fordi den gamle på 65" som jeg knapt hadde et halvt år, den ble for kjip. Skaffer noen ekstra kredittkort, så går det bra."

 

Det er ikke så lenge siden en fyr ble illsint da jeg sa at det kun er produktive forretningsfolk på farta som har bruk for en telefon med så avansert funksjonalitet og ikke slike som ham. Det tar seg ikke ut å kjøpe en kostbar mobiltelefon når man har nesten en halv million i forbrukslån som man ikke greier å betjene.

 

Fattigfolket sløser på forbruk, mens de rike investerer.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du spiste sodd fra hermetikkboks skjønner jeg problemet. Sodd er ikke favorittmaten her heller, men synes det smaker veldig godt når jeg får innherredssodd servert i selskap.

 

Innheredsodd er ikke god på kjøttet, Innerøysodd er bedre. Kraften er god hos begge og med litt gulrøtter og potet sammen med det der det får stå lenge å godgjøre seg slik at det blir nesten oppløst ... det er godt. 

Endret av K.S
Lenke til kommentar

Har selv hatt vondt i hodet. Lå rett ut 2-3 dager i uka. Heldigvis gikk det over i tenårene og jeg har knapt hatt vondt i hodet på 25 år. Jeg gjorde likevel noe de dagene jeg ikke hadde vondt. Man får stå på ekstra på de gode dagene, ofte på de dårlige dagene også. Grensa var da jeg var så dårlig at jeg spydde eller at jeg vred meg i smerter. Altså når det er så store smerter at man ikke greier å konsentrere seg eller tenke.

 

Det skal ikke så mye innsats til for å gå forbi de som er sløve 7 dager i uka uten grunn.

 

I dag kan man kjøpe medisiner mot slikt men da nytter det ikke å klage over at disse er dyre, da må man stå på så man har råd til å være frisk på de fleste dagene.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ikke være han fyren, men tror de aller fleste som har mye hodevondt har elendig kosthold og livsstil. Utifra mine egne anekdotiske bevis selvsagt. Utrolig mange som trykker i seg paracet/ibux før de i det heletatt har fikset ting som væskeinntak, matinntak(rene råvarer osv, ikke toro møkk!), nok søvn, mosjon, røyking, alkoholinntak, stress osv.

 

Folkehelsa er mildt sagt elendig!

Folk greier ikke basic ting som å ta vare på seg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Folk greier ikke basic ting som å ta vare på seg selv.

 

Plagdes selv med migrene tidligere og lever likt nå som da- vokste det av meg elns. Kjenner også flere med samme utfordring og de prøver selvfølgelig alle gode råd og ting som regelmessig søvn, vann osv er en selvfølge. 

Plages du mye med en slik pine så vil du prøve alt for å bli kvitt det - skikkelig hodepine med oppkast osv er noe av det verste man kan ha etter min mening - man får lyst å sette hagla en plass og bli kvitt det en gang for alle.

Unner absolutt ingen å slite med det og det er litt for enkelt å tro at «de fleste» bare gir beng.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, kan være. Jeg sliter ikke spesielt med det, det var bare et upersonlig eksempel. Men vi er ikke alle helten i en ayn rand fortelling. Snakke om at de som vasker dasser må lære seg å investere pengene og ikke bare bruke de bort på tull? Det stemmer ikke helt med realitetene, f.eks. sender nok mange av de lavtlønnede deler av lønnen til familie i utlandet, som lever i stor fattigdom. Men det er selvsagt mange "caser", sier ikke at det "cat'en" snakker om ikke finnes. Men tror mest det med gjeldsproblemer går på psykiske lidelser som gamblingavhengighet, rusavhengighet og annet - ikke at skoleverket ikke har tatt tak i teoretisk utdannelse... men ingenting hadde vært bedre enn at alkoholikeren begynte å sette pengene i aksjefond.

Lenke til kommentar

Vet at mange sliter med migrene eller annet, ikke de jeg sikter til..

 

Vet bare med meg selv at da jeg var yngre hadde jeg daglig vondt i hodet, helt til jeg fikset kosthold og alt det andre jeg nevnte. Nå har jeg det aldri, kan til og med unngå det når jeg er fyllesyk ved å drikke litervis med vann så fort jeg våkner.

 

Må også være lov å be folk se på livstilen sin først, før man drar sykdomskortet. For majoriteten har ikke snøring. Majoriteten ja.

 

Skal love deg at jeg også får vondt i hodet om jeg kopierer livet til de fleste jeg kjenner.

 

Edit: må bare poengtere at jeg har all sympati for syke og svake på alle nivåer av samfunnet. Men late, usunne men ellers friske og ressurssterke mennesker som klager over dårlig helse utenom å skjerpe seg har jeg null sympati for.

Endret av Skosåle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...