Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

pizzabakeren skylder meg penger.

en gang her tidligere i år betalte jeg dobbelt for en pizza, han fyren i kassen mente det ikke gikk gjennom.

 

kontaktet hovedkontoret til pizzabakeren, de sa jeg måtte gå tilbake til selve restauranten for å få refundert ... dårlig. hva om restauranten var en annen del av landet? latterlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt sykt hvor lite oppmerksomhet og offentlig kritikk som rettes mot de mer enn 5600 lovbruddene Lan Marie Berg er ansvarlig for i Oslo.

Det er ikke så sykt. Det har vært titusenvis av «lovbrudd» i kommunen i mange, mange år. Et eksempel på lovbrudd kan være avtalt overtid som bare er gjort muntlig, ikke skriftlig.

 

Eneste grunnen til at dette først nå har fått mer oppmerksomhet er at mange elsker å hate Lan Marie Berg.

 

https://twitter.com/sirinstav/status/1182700940471787521

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle har noe verdifullt i seg de kan få ut ved hjelp av innsats. Selv en som er for dum til å tenke og for talentløs til å arbeide kan gå på et treningsstudio og få en veltrent kropp. Alle kan bli til noe mer enn de var.

 

Du har selvsagt helt rett.

Jeg kjenner flere 'suksessrike' mennesker, det som skiller dem fra hverandre er hvorvidt det har klart å bevare empatien for folk som av ulike grunner (det er ikke egentlig viktig) ikke har tatt fatt i seg selv, på reisen.

Denne skilnaden sier ikke nødvendigvis noe om deres 'suksess', men deres 'menneskelighet'

 

edit: prematur post.

Endret av Atib Azzad
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke så sykt. Det har vært titusenvis av «lovbrudd» i kommunen i mange, mange år. Et eksempel på lovbrudd kan være avtalt overtid som bare er gjort muntlig, ikke skriftlig.

 

Eneste grunnen til at dette først nå har fått mer oppmerksomhet er at mange elsker å hate Lan Marie Berg.

 

https://twitter.com/sirinstav/status/1182700940471787521

«Ahhh skjønner, så det er høyre sin skyld og hva de gjorde i 2014, som gjør at man er oppe på 15.000 lovbrudd nå..

At jeg ikke forstod det.. Det burde jo alle forstått...«

 

15.000 lovbrudd er ganske mye. Du er klar over det? Og under etater med Lan som sjef.

 

Burde hatt xx ganger større oppmerksomhet.

Endret av Lami
  • Liker 3
Lenke til kommentar

«Ahhh skjønner, så det er høyre sin skyld og hva de gjorde i 2014, som gjør at man er oppe på 15.000 lovbrudd nå..

At jeg ikke forstod det.. Det burde jo alle forstått...«

 

15.000 lovbrudd er ganske mye. Du er klar over det? Og under etater med Lan som sjef.

 

Burde hatt xx ganger større oppmerksomhet.

Det er ikke det jeg sier, jeg bare forklarer hvorfor det ikke har fått mer oppmerksomhet i mediene slik du etterlyser. Selv synes jeg å ha sett det på diverse avisforsider nesten hver eneste dag de siste ukene, men.

 

Jeg har også sett massevis av memes som rakker ned på Berg om dette, og det er fordi det er nettopp en politiker som er kontroversiell for mange.

 

Lovbruddene er både det forrige og det nåværende byrådet sin «feil». Så er det heldigvis kun et veldig lite antall av disse lovbruddene som er alvorlige. Det er først og fremst lovverket som må ordnes her.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Du har selvsagt helt rett.

Jeg kjenner flere 'suksessrike' mennesker, det som skiller dem fra hverandre er hvorvidt det har klart å bevare empatien for folk som av ulike grunner (det er ikke egentlig viktig) ikke har tatt fatt i seg selv, på reisen.

Denne skilnaden sier ikke nødvendigvis noe om deres 'suksess', men deres 'menneskelighet'

 

edit: prematur post.

 

 

Heller omvendt. Man holder seg unna folk som ikke har tatt fatt i seg selv og man kaster heller ikke perler foran svin.

 

Empati betyr evnen til å forstå og har null og niks med medlidenhet eller med å føle seg berørt.

 

Suksessrike kaller folk som ikke har tatt fatt "the unbegun". Ikke bare er de ikke på vei noe sted, de har ikke engang startet. Folk som ikke er på vei er ikke verdt verken tid eller omtanke.

 

Du stiller deg ikke opp og venter på Per utenfor kinoen hvis du vet at han ikke en gang har gått ut av døra si.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert like mye mat i Pizzabakerenes "Den Enkle" som i 2 Grandiosa, og prismessig er det bare litt dyrere, og helt hinsides mye diggere pizza (og jeg får lov til å kalle Grandiosa for pizza).

 

(Og hvis man tror man trenger "kjøttet" som er på Grandiosa så tar man feil.)

Endret av Hvaldimir
Lenke til kommentar

Sist jeg hadde en noenlunde positiv opplevelse på Peppes Pizza var i 1992. Ikke at det var bra da heller, men det var i alle fall ikke direkte dårlig slik som nå. Det hender jeg blir med andre, men da blir det kun øl og ingen mat. Det hender jeg smaker en bit, men da blir jeg raskt forsynt.

 

Nær meg er det åpnet ny pizzeria med vedfyrt ovn og håndplukket bakemester. Kjedemat ser jeg forbi, null lidenskap og kun forretning.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Heller omvendt. Man holder seg unna folk som ikke har tatt fatt i seg selv og man kaster heller ikke perler foran svin.

Empati betyr evnen til å forstå og har null og niks med medlidenhet eller med å føle seg berørt.

Suksessrike kaller folk som ikke har tatt fatt "the unbegun". Ikke bare er de ikke på vei noe sted, de har ikke engang startet. Folk som ikke er på vei er ikke verdt verken tid eller omtanke.

Ingenting av det du skriver har egentlig noen relevans til distinksjonen jeg gjorde, utover at du plasserer deg selv i den gruppen som mistet evnen til forståelse/empati på veien til 'selvrealisering', gitt at du er 'suksessfull da, men det bare tar jeg råsjangs og antar at du mener du er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det må være deilig å vite åssen alt i verden skulle vært og ha rett hele tiden.

Har du egentlig noe positivt å svare folk egentlig? Jeg ser du alltid kommer med slike nedlatende off-topic kommentarer som en annen bitter person, på innlegg der folk åpner seg opp for hva de irriterer seg over.

 

Du skriver ingenting om ting som irriterer deg grenseløst engang. Er meg en gåte at det tillates å komme med slikt off-topic gang etter gang.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du egentlig noe positivt å svare folk egentlig? Jeg ser du alltid kommer med slike nedlatende off-topic kommentarer som en annen bitter person, på innlegg der folk åpner seg opp for hva de irriterer seg over.

 

Du skriver ingenting om ting som irriterer deg grenseløst engang. Er meg en gåte at det tillates å komme med slikt off-topic gang etter gang.

 

Om det ikke var tydelig nok så irriterer arroganse meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...