Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Invitert på 30-års dag til søsters, på et hotell, må betale mat og drikke selv.

Det er i og for seg selv veldig greit for alle som tar seg råd til å komme.

Men jeg er jo broren og MÅ vel komme dit for å bruke unødvendig mye penger for å ikke falle helt utenfor alt som har med familie og slekt å gjøre. Blir en salat og en pils.

Lenke til kommentar

Invitert på 30-års dag til søsters, på et hotell, må betale mat og drikke selv.

Det er i og for seg selv veldig greit for alle som tar seg råd til å komme.

Men jeg er jo broren og MÅ vel komme dit for å bruke unødvendig mye penger for å ikke falle helt utenfor alt som har med familie og slekt å gjøre. Blir en salat og en pils.

Hadde nok takket nei og om hun insisterte,  å holde selskapet en annen plas

Lenke til kommentar

Invitert på 30-års dag til søsters, på et hotell, må betale mat og drikke selv.

Det er i og for seg selv veldig greit for alle som tar seg råd til å komme.

Men jeg er jo broren og MÅ vel komme dit for å bruke unødvendig mye penger for å ikke falle helt utenfor alt som har med familie og slekt å gjøre. Blir en salat og en pils.

Ho skal betale ikke du.

Lenke til kommentar

Invitert på 30-års dag til søsters, på et hotell, må betale mat og drikke selv.

Det er i og for seg selv veldig greit for alle som tar seg råd til å komme.

Men jeg er jo broren og MÅ vel komme dit for å bruke unødvendig mye penger for å ikke falle helt utenfor alt som har med familie og slekt å gjøre. Blir en salat og en pils.

Går ut i fra at ingen skal gi gave om alle skal betale for seg selv?

Lenke til kommentar

At jeg har fått nytt bankkort, uten ID på baksiden. Skjønner jo i og for seg hvorfor de ikke vil at folk skal legitimere seg med bankkortet, men det skaper unødvendig hodebry for de av oss som ikke har annet enn passet eller et mopedførerbevis / førerkort av gammel type, som er for stort til å få plass i pengeboka eller kortmappa.

 

Så fra i dag av må jeg ha med meg passet når jeg skal på apoteket eller polet, eller ut på byen, eller på posten, eller hva søren. ><

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Staten har lovt både ID og uførebevis i kortstørrelse i mange år nå.

 

Uførebevis er i dag 150% av et bank-/førerkort, og lagd av tykt papir. NAV påstår at de ikke har klart å finne en teknologi som kan lage bevisene i plast og vanlig kortstørrelse effektivt. Hvor jævlig vanskelig kan det være å finne en lasergraveremaskin og oransje plastikkplater? Vegvesenet har jo trossalt brukt slike maskiner i mange år nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

&nbsp;

At jeg har fått nytt bankkort, uten ID på baksiden. Skjønner jo i og for seg hvorfor de ikke vil at folk skal legitimere seg med bankkortet, men det skaper unødvendig hodebry for de av oss som ikke har annet enn passet eller et mopedførerbevis / førerkort av gammel type, som er for stort til å få plass i pengeboka eller kortmappa.

&nbsp;

Så fra i dag av må jeg ha med meg passet når jeg skal på apoteket eller polet, eller ut på byen, eller på posten, eller hva søren. &gt;&lt;

&nbsp;

 

Bare send mail til banken og spør om kort med bilde ID på. Jeg måtte gjøre det da kortene mine kom uten bilde på, og dermed ugyldig som legitimasjon. (Jeg tar ikke med meg lappen på byen...)

 

Eller gjør som meg, lag konto hos sparebank1 og ikke bruk kontoen, men du har ID med bilde på uten å ha med deg lappen på byen.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...