Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

 

 

Bildet lyver litt siden Sunderland-keeperen var langt inne på Spurs' halvdel, men likevel en katastrofal avgjørelse av dommerteamet. Foy kunne jo selv se at Verthongen var på egen banehalvdel.

Spørs hva du mener med "lyver", for Pantilimons posisjon er fullstendig irrelevant.

Han kunne like godt sittet på tribunen, hadde fortsatt ikke endret noe som helst.

Så her må jeg faktisk bare si at Foy og dommerteamet får hjerneblødning, ingen vei utenom siden reglene er så klare som de er.

 

Linjedommeren trodde vel han var smart pga Pantillimon, men igjen, fullstendig irrelevant.

Keeperens posisjon er irrelevant i dette tilfellet ja siden det er onside uansett hvor han står. Men for folk som ikke så situasjonen og kun ser bildet, så er det naturlig å anta at keeperen er i mål, og i så tilfelle kan det virke som at det har blitt gjort to store blundere. Først og fremst med tanke på midtlinjen, men også mtp. at Verthongen hadde vært bak nest bakerste forsvarer.

 

Det jeg vil frem til er at det er keeperens posisjon som skaper tvil/misforståelse i hodet på linjedommeren, og da lyver bildet litt da vi ikke får sett keeperen.

Men hele poenget mitt er jo at keeperen sin posisjon er irrelevant da Vertonghen er på egen banehalvdel, kan man offside-regelen vet man da vel dette?

 

Greit at Foy ikke gjør 2 store blundere, men igjen, det bildet gjør ikke annet enn å bevise hvor grov feilen er, da det er ganske tydelig hvor på banen man er og hvilken retning spillet går i.

 

Edit:

Altså jeg ser poenget ditt, men at et dommerteam på 4 mann ikke ser den feilen, og sier fra (dvs de 2 andre som ikke tok avgjørelsene) er rett og slett skremmende.

Linjedommeren skal ikke være i tvil der, og ihvertfall ikke Foy som står rett ved situasjonen og har fri sikt.

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Fy flate for en kamp! Tror denne er mange ganger med underholdende enn hva neste kamp blir!!

9 mål tilsvarende oppgjør i fjor. Blir nok litt færre i år, men Arsenal slipper nok inn 4-5 stk skal du se :)

Vi får se. Tenker ikke bare på mål her, men hele kampen er jo rå. Det er sjanser hele tida! Har ikke vært kjedelig ett sekund.

Lenke til kommentar

Hvordan stiller du deg til det da? Pro / cons?

I utgangspunktet syns jeg det er synd. For det første fordi jeg faktisk har sansen for Bruce, og jeg syns han har fremstått fint når han har vært her. Men trenerbytte løser ikke nødvendigvis ting, og jeg tror problemet er delt; blant annet nye spillere (/flopper), mye skader (spesielt akkurat nå) og mye rundt klubben og styret (og en viss egypter). Det går ikke an å skylde på tilfeldigheter, dommere og alskens andre ting. Vi står med usle fire seire så langt denne sesongen. Det taler sitt.

 

Glad jeg får en kamp på KC nå i vår mens de fremdeles er i PL. Ikke for det, kampen blir nok ingen høydare, men litt stas å være der det skjer likevel, mens det fremdeles skjer i øverste divisjon. For dette tror jeg ender med nedrykk til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...