Gå til innhold

Rødt ungdoms leder Alexandra Øhrn Fredwall er for abort i uke 39

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Abigor skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er levedyktighet relevant for deg? Mener ikke du at et menneske er like mye verd fra første sekund (zygote, encellet organisme) som om det er et barn på 10 år?

Jo, jeg mener det, men senere aborter er ikke bare å ta liv, det er tortur.  Og ikke minst, det er ingen som kan nekte for at mennesket som dør er et levende mennesker, og ikke minst, å drepe det mennesket er selve intensjonen 

Abort etter levedyktighet er ikke bare å avbryte et svangerskap med den Konsekvens at fosteret dør, det er intensjonelt drap

Det er en vesentlig forskjell, selv om jeg mener menneskelivet er det samme og har samme verdi 

Endret av Tussi
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fatninja skrev (5 minutter siden):

Jeg har definitivt gjort meg noen tanker om at den nåværende kulturen vår er dødfødt, både bokstavlig talt og metaforisk.

Ja det er mulig at den er det 

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Tussi said:

Jo, jeg mener det, men senere aborter er ikke bare å ta liv, det er tortur.  Og ikke minst, det er ingen som kan nekte for at mennesket som dør er et levende mennesker, og ikke minst, å drepe det mennesket er selve intensjonen 

Abort etter levedyktighet er ikke bare å avbryte et svangerskap med den Konsekvens at fosteret dør, det er intensjonelt drap

Ingen kan nekte for at en zygote av arten homo sapiens er et menneske heller. Det er et bilogisk faktum. Men å gi full menneskeverd til encellede organismer er minst like ekstremt som abort i uke 39.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Duriello skrev (2 minutter siden):

Dette var jo også en måte å ta livet av sin politiske karriere på. 😁

Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Enig 

Jeg tror hun får støtte av sine egne på dette jeg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Abigor skrev (3 minutter siden):

Ingen kan nekte for at en zygote av arten homo sapiens er et menneske heller. Det er et bilogisk faktum. Men å gi full menneskeverd til encellede organismer er minst like ekstremt som abort i uke 39.

Nå er det sene aborter vil diskuterer,  så det hadde vært fint om vi holdt oss til tema

Jeg har gjort ganske klart at jeg ser en forskjell på.abort før og etter levedyktighet selv om jeg er imot begge 

Endret av Tussi
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Tussi skrev (3 minutter siden):

Jeg tror hun får støtte av sine egne på dette jeg

Njaa.. Innad i Rød Ungdom kanskje. Men er ikke der makta sitter. Vi får se, jeg gir uansett ikke dette mennesket mer oppmerksomhet. 🙃

Endret av Duriello
  • Liker 1
Skrevet

Det er to ekstreme ytterkanter i abortdebatten. Den ene ledes av kristne, den andre virker å lede av trans punkete radikale ungdommer som støtter palstina? Det er litt som med utsagnet alle selvmordsbombere er muslimer, men ikke alle muslimer er selvmordsbombere. Sånn er det med abortmostand og kristne også. Alle abortmotstandere er kristne (fordi det er religiøst forankret), men alle kristne er ikke abortmotstandere. Til sammenligning setter islam grensen for abort ved 120 dager, og abortmotstand er derfor fraværende blant muslimer.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
4 minutes ago, Tussi said:

Nå er det sene aborter vil diskuterer,  så det hadde vært fint om vi holdt oss til tema

Du er minst like ekstrem som rød ungdom. Du er den andre ytterkanten i abortdebatten.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Abigor skrev (1 minutt siden):

Du er minst like ekstrem som rød ungdom. Du er den andre ytterkanten i abortdebatten.

Hvis jeg får viljen min dør kngen,hvis de får viljen sin dør et fullbyrdet foster, men igjen, hold deg til tema istedetfor persondebatt. Det er du som avspore her, vi snakker om semaborter selv om du er veldig er glad i å snakke om zygoter så er ikke de tema i denne tråden 

Endret av Tussi
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Just now, Tussi said:

Hvis jeg får viljen min dør kngen,hvis de får viljen sin dør et fullbyrdet foster, men igjen, hold deg til tema istedetfor persondebatt 

Om du får viljen din blir verden et helvete slik vi kjenner det fra så mange tider og steder i historien.

• Liker 7
Skrevet
Abigor skrev (Akkurat nå):

Om du får viljen din blir verden et helvete slik vi kjenner det fra så mange tider og steder i historien.

Igjen. Vi snakker om levedyktige foster her, ikke zygoter. Det får du ta der det er tema, det er mitt siste svar om dette, du fpr ikke vridd fokus vekk fra at norske politikere snakker om å drepe fødeklar fostre.  Ha en fin kveld. Bye

• Hjerte 1
Skrevet
Abigor skrev (24 minutter siden):

Alle abortmotstandere er kristne (fordi det er religiøst forankret), men alle kristne er ikke abortmotstandere. 

Dette er feil, men uansett en avsporing fra trådens tema. 

Opprett heller en egen tråd om hvor sint du er på kristne enn å forsøple og avspore denne. 

• Hjerte 5
Skrevet
Tussi skrev (1 time siden):

Men Takk til RU-lederen for å vise oss hvor lite et menneskeliv betyr

Nå finnes det ingen objektiv betydning/verdi av menneskeliv, så det finnes ingen fasit for hva som er endelig riktig.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Satan666 skrev (3 minutter siden):

Nå finnes det ingen objektiv betydning/verdi av menneskeliv, så det finnes ingen fasit for hva som er endelig riktig.

La meg si det sånn,hun har vist hvilke liv hun er villig til å ofre for en politisk seier,.og det er stygt. Men jeg er ikke overrasket, på ytre venstre er liv bare viktig så lenge det er de riktige menneskene,.de riktige meningene og de riktige "offergruppene". Det er ganske ekkelt når man kommer så langt i å drite I menneskeliv. Både ytre høyre og ytre venstre viser en forakt for menneskeliv

Endret av Tussi
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
Tussi skrev (2 minutter siden):

La meg si det sånn,hun har vist hvilke liv hun er villig til å ofre for en politisk seier,.og det er stygt. Men jeg er ikke overrasket, på ytre venstre er liv bare viktig så lenge det er de riktige menneskene,.de riktige meningene og de riktige "offergruppene". Det er ganske ekkelt når man kommer så langt i å drite I menneskeliv,  like ekkelt som rasistiske drap egentlig 

Okay, men hvor finnes dine verdier annet enn i tankene dine? Jeg klarer ikke å se at menneskelivet har en objektivt bestemt verdi, og jeg lurer på hvor du henter valørene dine fra i dette verdisystemet som bare eksisterer i din egen tankeverden? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...