Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor presenterer Apple, FaceTime eller hva det het, som noe helt nytt og revolusjonerende? Jeg har samme teknologi på min 6 år gamle Sony Ericsson, og ja, når jeg drar ned dekselet til hovedkameraet, så bytter mobilen automatisk slik at den jeg snakker med får se det jeg ser gjennom hovedkameraet. HD filming, 5mp kamera, rask prosessor, multitasking, mappelaging, alt er jo gammelt nytt og de sier at alt dette kommer til å forandre alt? Hvordan da? Eneste som er nytt med iPhone 4 er vel den høye oppløsningen, så hva er det folk blir så begeistret for?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor presenterer Apple, FaceTime eller hva det het, som noe helt nytt og revolusjonerende? Jeg har samme teknologi på min 6 år gamle Sony Ericsson, og ja, når jeg drar ned dekselet til hovedkameraet, så bytter mobilen automatisk slik at den jeg snakker med får se det jeg ser gjennom hovedkameraet. HD filming, 5mp kamera, rask prosessor, multitasking, mappelaging, alt er jo gammelt nytt og de sier at alt dette kommer til å forandre alt? Hvordan da? Eneste som er nytt med iPhone 4 er vel den høye oppløsningen, så hva er det folk blir så begeistret for?

 

Nei, jeg vet ikke jeg. Kanskje det at det faktisk går ann å bruke det uten problemer?

 

Alt er relativt. Microsoft var jo først ute med (ubrukelige) tablets og. Jeg tror f.eks. Apple har funnet den gyldne middelvei når det gjelder multitasking. På Android (referanse egen Hero) suger det.

 

Og så er det det med å legge til features bare for å ha en boks til å sjekke av, uten å tenke på hva faktisk brukeropplevelsen av det hele skal være.

 

For min del er jeg vel mest imponert over den tilsynelatende bra konstruksjon de har fått til her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen norsk/amerikansk/britisk pris enda?

 

Hvordan er det å kjøpe iPhone i butikk i USA? Helt umulig pga abonnementstvang? Har ikke vurdert iPhone før, så vet ikke hvordan det fungerer. Men kanskje verdt å vurdere å kjøpe iPhone 4 isteden for iPod Touch som jeg hadde tenkt til ...

Lenke til kommentar

Noen norsk/amerikansk/britisk pris enda?

 

Hvordan er det å kjøpe iPhone i butikk i USA? Helt umulig pga abonnementstvang? Har ikke vurdert iPhone før, så vet ikke hvordan det fungerer. Men kanskje verdt å vurdere å kjøpe iPhone 4 isteden for iPod Touch som jeg hadde tenkt til ...

 

199$ for 16GB

299$ for 32GB

Lenke til kommentar
Hvilken seks år gammel telefon har du som kan ha høykvalitets-videosamtale via WiFi?

Ja, det lurer jeg på også. Jeg har selv hatt flere telefoner som har kunnet tilby videosamtaler, men ingen av dem har vært i stand til å tilby samtalene i på langt nær god nok kvalitet til at jeg har giddet å bruke det, spesielt pga stor forsinkelse på både bilde og lyd, helt ræva lydkvalitet og elendig bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Mye spennende med denne telefonen, kommer nok til å vurdere den etterhvert.

 

Men den Facetime greia er ganske komisk, kanskje man må være ikke-troende for å se det men en app som krever at begge parter har Iphone4 OG er i nærheten av et wi/fi er ikke veldig spennende. Så fort Skype kommer med videofunksjon så vil de være mer fleksible iom at du kan ha alle typer telefoner og computere i mottakerenden.

 

Bare den måten Apple presenterer den "revolusjonerende" måten du kan flippe mellom front og bakkameraet oppsummerer hvordan de greier å hype seg selv til uante høyder og folk ukritisk godtar det som sannhet..

 

Men, til tross for det så har den mye spennende ved seg.

Lenke til kommentar
Hvilken seks år gammel telefon har du som kan ha høykvalitets-videosamtale via WiFi?

Ja, det lurer jeg på også. Jeg har selv hatt flere telefoner som har kunnet tilby videosamtaler, men ingen av dem har vært i stand til å tilby samtalene i på langt nær god nok kvalitet til at jeg har giddet å bruke det, spesielt pga stor forsinkelse på både bilde og lyd, helt ræva lydkvalitet og elendig bildekvalitet.

 

HTC touch HD1 hadde meget bra kvalitet på dette. Men hva hjalp det, når alle andre var mindre god på dette. Ingen som såg effekten av det da.

 

Ellers var det en god mobil som ble presentert. MEN jeg missliker bare det at apple presenterer ting som om de skulle ha funnet opp det selv. "we bring the world the videocall" "you can now flip betwen front and the back camera" Sånne ting fungerte jo supert med HD1 sitt 1.3 mpix camera og. Legg merke til den psykologiske effekten apple gjør i sine presentasjoner med å legge på sterke ord å fremføre ting som om de skulle ha funnet opp kruttet på ny.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Ellers var det en god mobil som ble presentert. MEN jeg missliker bare det at apple presenterer ting som om de skulle ha funnet opp det selv. "we bring the world the videocall" "you can now flip betwen front and the back camera" Sånne ting fungerte jo supert med HD1 sitt 1.3 mpix camera og. Legg merke til den psykologiske effekten apple gjør i sine presentasjoner med å legge på sterke ord å fremføre ting som om de skulle ha funnet opp kruttet på ny.

Nå er denne video-funksjonen litt mer avansert enn den funksjonaliteten som er inkludert i dagens 3G nett. Du skal heller ikke se bort i fra at hvis noen faktisk klarer å få en slik tjeneste til å slå an blant folk flest så er det Apple. Bare se hva iPhone har gjort med surfing på mobil.

Lenke til kommentar
Raptor' date=' 8. juni 2010 - 01:13' timestamp='1275952418' post='15768878']

Ellers var det en god mobil som ble presentert. MEN jeg missliker bare det at apple presenterer ting som om de skulle ha funnet opp det selv. "we bring the world the videocall" "you can now flip betwen front and the back camera" Sånne ting fungerte jo supert med HD1 sitt 1.3 mpix camera og. Legg merke til den psykologiske effekten apple gjør i sine presentasjoner med å legge på sterke ord å fremføre ting som om de skulle ha funnet opp kruttet på ny.

Nå er denne video-funksjonen litt mer avansert enn den funksjonaliteten som er inkludert i dagens 3G nett. Du skal heller ikke se bort i fra at hvis noen faktisk klarer å få en slik tjeneste til å slå an blant folk flest så er det Apple. Bare se hva iPhone har gjort med surfing på mobil.

 

Hva har Iphone gjort med surfing på mobil? Selv har jeg surfet de siste 5 årene minst og hatt telefon med Wi/fi før den første Iphone kom så lar meg gjerne opplyse. :thumbup:

 

Skryt nå heller av det som faktisk er bra på denne telefonen, skjerm m.m enn å late som om Apple finner opp kruttet på ting som har eksistert i årevis.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal ha meg denne saken, men jeg vet ikke hvordan.

 

Jeg ønsker å ha den ulåst, og da pleier enkleste metode å være bruddgebyr. Hva var billigst med iPhone 3GS? Var det ett spesiellt abonnement man burde kjøpe for deretter å betale bruddgebyr?

 

Jeg gjorde dette med min iPhone 3G, men mye har vel endret seg siden det.

Lenke til kommentar

Hva har Iphone gjort med surfing på mobil? Selv har jeg surfet de siste 5 årene minst og hatt telefon med Wi/fi før den første Iphone kom så lar meg gjerne opplyse. :thumbup:

Det var først med iPhone at "folk flest" begynte å surfe på mobilen. Det er vel tross alt ikke uten grunn at iPhone har en overlegen del av markedet for "mobil nettbruk", selv om det er hundra ganger flere Symbian enheter ute i markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jess, da fikk jeg to minutter så kan jeg oppsummere mine tanker rundt iPhone 4. Jeg er ikke imponert, men nå hadde jeg heller ingen høye forhåpninger etter presentasjonen av iPhone OS (eller iOS som de kaller det nå...) tidligere i år. Sier ikke at jeg utelukker ny iPhone, men HTC med Android er fortsatt det jeg sannsynligvis ender opp med neste gang.

 

Skjerm/Oppløsning: Denne skal Apple ha skryt for. 960x640 oppløsning med 326 ppi er intet mindre enn imponerende. Skjermstørrelsen er helt ok, selv om det kommer en haug med telefoner med større skjermer nå for tiden. Noen liker større skjermer, jeg gir litt faen når det gjelder en mobiltelefon.

Design: Tja, langt bedre enn de tre første generasjonene, og jeg liker det faktisk. Den ser utrolig tynn og fin ut.

Kamera: Ser ut som iPhone endelig(?) begynner å få et akseptabelt kamera. De påstår også at det kan skyte i krystallklar 720p-video. Dette gleder jeg meg til å se, men før jeg har sett det live, så orker jeg ikke rose det opp i skyene. Det går i riktig retning ihvertfall, og det er bra.

FaceTime: "Hva faen?" er det eneste jeg kan si. Årets mest latterligste feature. Det har vært mobiler i mange år som kunne hatt videosamtaler, men over mobilnettet. Her lanserer Apple FaceTime som noe HELT NYTT, men funker kun mellom iPhone 4 og iPhone 4, samt over WiFi. (Ja, jeg skjønner dette skal være langt bedre kvalitet enn med 3G-samtale jeg nevner, men faen heller, dette var latterlig)

Multitasking: Jeg er en av de som faktisk liker måten Apple har valgt å kjøre multitasking. Vet mange anti-Apple folk ikke mener dette er multitasking, men det er jeg helt uenig i. Hvordan det kommer til å funke i praksis gjenstår jo å se, men jeg tror dette er beste multitasking så langt på en mobil.

 

Ellers er det ikke mye nytt. Alt annet ble presentert med iOS tidligere i år, og det var jeg ikke imponert over. Jeg tror dog iPhone 4 blir en bunnsolid telefon, som kommer til å selge som bare faen, men om jeg selv velger å gå ut med x antall tusen for den, det er jeg usikker på.

Endret av MartinF
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...