Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hei, du er nødt til å kjøpe deg en iPhone 4 så jeg kan videochatte med deg"...

 

Nei faen heller, FaceTime er og forblir latterlig.

 

 

 

Sitat:

 

Jobs said on stage that the system was based on extensive use of open technical standards, and that the company intends to work hard to make FaceTime an open industry standard itself.

 

"Apple's Biggest News: An Open Standard for Video Calls"

 

http://www.readwriteweb.com/archives/apples_biggest_news_video_calling_as_open_standard.php

 

Så får vi håpe standarden er like åpen som Jobs utbasunerer og at andre leverandører følger. :)

Lenke til kommentar

"Hei, du er nødt til å kjøpe deg en iPhone 4 så jeg kan videochatte med deg"...

 

Nei faen heller, FaceTime er og forblir latterlig.

Per i dag ja, men FaceTime er basert på åpne standarder så det er fritt frem for alle andre leverandører å implementere løsningen.

Lenke til kommentar

Indeed, men det betyr at denne "This changes everything"-delen bare er pisspreik fra Apple sin side, som vanlig.

De snakker aldri om hele mobilverdenen, men om sine egne produkter.

 

Og det som gjør apple sine produkter mye bedre er ikke at de bruker tid på å få det, de funksjonene som iPhone har er finpusset til perfeksjon. De ville ikke ha videoopptak før de kunne gjøre det riktig, og det samme gjelder multitasking og alle andre ting. Dere glemmer at Apple er relativt "ny" innen mobiler, de må prøve seg fram og få det riktig. Og det er noe jeg absolutt syns de har klart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat FaceTime ser jeg ikke helt sjarmen med. Jeg hadde min første mobil med videotelefon i 2005 eller noe. Har vel brukt det én gang.

Kan vel ha med at videotelefoni var ganske tregt i 2005, i tillegg til dårlig oppløsning på datidens mobilkamera samt at det faktisk kostet en del penger å bruke det(?).

 

Men det at det kun virker mellom iPhone 4 begrenser jo litt. Håper de kommer med en bedre løsning over jul.

Lenke til kommentar

iPhone 2G da? :cry:

iPhone 2G = 1. generasjon. "2G" var vel aldri et offisielt navn?

 

1. generasjon het bare "iPhone" Den kunne ikke brukes på 3G nettet.

 

2. generasjon het iPhone 3G fordi det var den første som kunne kunne brukes i 3G nettet.

 

3. generasjon het iPhone 3GS. Det nye på den modellen i forhold til iPhone 3G var at den var noe raskere.

 

4. Generasjon heter så IPhone 4. Den heter ikke iPhone 4G fodi folk sansynligvis da vil tro den er klar for 4G nettet, noe den ikke er.

 

Capice?

 

Jodajoda, skjønner det, men fortsatt synes jeg folk burde kalle den iPhone 4G! : )

Lenke til kommentar

Det eneste som hindret meg i å bruke videosamtale på den forrige telefonen min (brukte det noen ganger), var for det første at det ikke var noe poeng i å se personen man snakket til når man bare skulle snakke, og for det andre at jeg kjente to personer som hadde mobil med støtte for videosamtaler.

 

De snakker aldri om hele mobilverdenen, men om sine egne produkter.

 

Så det de vil fram til med Iphone 4 er "Dette produktet suger, har funksjoner man fant på mobiler for fem år siden, koster dritmye og får deg til å virke homofil når du bruker den. Derimot er den bedre enn Iphone 3GS, derfor må du kjøpe den."

 

Reklame som kun er rettet mot folk som allerede har en Iphone? Jeg tviler.

Lenke til kommentar

...virke homofil når du bruker den.

 

Hei så saklig argument. Jeg foreslår at du prøver litt hardere hvis du vil bli tatt seriøst.

 

Synes mange i denne tråden er anti-Apple bare for å være det.

Argumentet "denne teknologien hadde de i 2005" er ganske latterlig. Teknologi utvikler seg, duh.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det eneste som hindret meg i å bruke videosamtale på den forrige telefonen min (brukte det noen ganger), var for det første at det ikke var noe poeng i å se personen man snakket til når man bare skulle snakke, og for det andre at jeg kjente to personer som hadde mobil med støtte for videosamtaler.

Og såvidt jeg husker fra da jeg hadde en telefon som støttet videosamtale over 3G så kostet det flesk. Og kvaliteten var ikke akkurat noe å hoppe i taket over, samt at det var bingo om det fungerte eller ikke. FaceTime er en langt mer moden teknologi enn tidligere generasjoner videosamtale (Skype inkludert). Det er basert på åpne industristandarder, så andre leverandører kan også implementere støtte. Det switcher automatisk mellom en vanlig talesamtale på telefoninettet til en videosamtale over wifi. Kvaliteten er bedre enn tidligere tiders 3G videosamtale. Eneste grunnen til at det bare er støtte for wifi er teleselskapenes fantasipriser på data, men jeg regner med det vil komme en løsning. Jeg tror alle, inkludert dere som får fnatt av Apple, skal være glade for at Apple setter hardt mot hardt mot teleselskapene. Teleselskapene har hatt mobilprodusentene i et balletak i årevis, teleselskapene har diktert og produsentene har lydig fulgt etter. Apple godtok ikke at AT&T eller noen andre skulle ha noe kontroll over iPhone, og sånn ble det, noe som har åpnet opp for andre produsenter av smartphones rettet mot forbrukersegmentet.

 

Personlig tror jeg ikke videotelefoni vil ta av selv om Apple forsøker seg, men det kan kanskje bli noe som folk faktisk bruker av og til, men til vanlige samtaler så er det dårlig deal av en hel rekke psykologiske faktorer. Smart av Apple å vise FaceTime brukt i sosiale sammenhenger i reklamen sin og ikke streite videosamtaler mellom to personer.

 

De snakker aldri om hele mobilverdenen, men om sine egne produkter.

 

Så det de vil fram til med Iphone 4 er "Dette produktet suger, har funksjoner man fant på mobiler for fem år siden, koster dritmye og får deg til å virke homofil når du bruker den. Derimot er den bedre enn Iphone 3GS, derfor må du kjøpe den."

 

Reklame som kun er rettet mot folk som allerede har en Iphone? Jeg tviler.

Er du homofob?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...