Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

hmm..dette spillet fikk meg til å ta frem PCen jeg skulle selge da jeg brukte all tid på konsoller. No er TSW forhåndsbestilt og betaen lastes ned. Håper det er like fett som det ser ut som. Liker at det foregår i nåtid og at det er mer gåter, story og cutscenes og slikt. Mer slowpaced enn vanlig MMOs med andre ord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel den første beta jeg har vært med på at folk ikke skriver noe i chatten....altså ingenting. Helt dødt...ikke en sjel som skriver noe. Måtte skifte selv til kanalen for å skrive til folk i Kingsmouth. Mulig alle må joine den manuelt pga en bug eller så vet ikke jeg...ingen kommuniserer i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvordan nivået vanligvis er i en slik chat, så er vel dette som en forbedring å regne?

Enig. Har faktisk fått svar på spørsmål når jeg har vært stuck et par ganger. Chatten bærer vel preg av at det å løpe rundt å løse mysterier egner seg bedre som solo spill?

 

Så langt er førsteintrykket mitt positivt, men ikke helt sikker på om det er verdt ekstra månedlige utgifter. Hadde forventet bedre grafikk og animasjonene virker klønete. Det blir liksom noe halvveis mellom stilistisk tegneseriegrafikk og fotorealisme. De burde valgt det ene eller det andre.

Lenke til kommentar

Til dere som lurer på dette med server og at det er mye/lite folk. I betan er det en server oppe der alle joiner. For at det ikke skal bli ekstremt mange personer på samme sted som sloss om de samme mobsene bruker de samme metode som i AoC. Det er flere instanser av samme sone der spillerne blir fordelt. Dette er en anen løsning på et problem der andre MMO'er isteden øker respawn rate på mobs. Noe som i enkelte tilfeller er en bedre løsning da man slipper å kjempe seg gjennom mange vanskelige mobs for så å måtte sloss med de samme mobsene på vei ut igjen.

Lenke til kommentar

Så langt er førsteintrykket mitt positivt, men ikke helt sikker på om det er verdt ekstra månedlige utgifter. Hadde forventet bedre grafikk og animasjonene virker klønete. Det blir liksom noe halvveis mellom stilistisk tegneseriegrafikk og fotorealisme. De burde valgt det ene eller det andre.

Blir nok en Free 2 Play versjon av TSW også, slik både AO og AOC har.

Lenke til kommentar

Grafikk og animasjon blir bedre ved release btw.

Den har jeg hørt mange ganger før gitt og det stemmer aldri :)

 

Denne gangen stemmer det. Closed beta har det jo, er bedre der en open beta. DX11 er ikke aktivert i open beta f.eks ;)

 

Desuten ser det bedre ut enn andre mmos jeg har spilt uten.

Endret av GnilreG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vent hvertfall til release builden før dere begynner å QQ på animasjoner etc.

Nei, hva er vitsen med beta om vi ikke kan uttrykke misnøye fordi alt blir bedre ved launch? Det henger ikke på greip. Det er klart at den klienten de bruker i beta må være så nær launch builden som overhodet mulig, ellers er hele testen ubrukelig.

 

Det er ingen grunn til ikke å vise verden nå at de har kickass grafikk. Vi må anta at dette er slik det blir seende ut. det eneste offisielle er at karakterene får flere kosmetiske valg ved launch. For alt vi vet begynner mikrotransaksjonene allerede der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vent hvertfall til release builden før dere begynner å QQ på animasjoner etc.

Nei, hva er vitsen med beta om vi ikke kan uttrykke misnøye fordi alt blir bedre ved launch? Det henger ikke på greip. Det er klart at den klienten de bruker i beta må være så nær launch builden som overhodet mulig, ellers er hele testen ubrukelig.

 

Det er ingen grunn til ikke å vise verden nå at de har kickass grafikk. Vi må anta at dette er slik det blir seende ut. det eneste offisielle er at karakterene får flere kosmetiske valg ved launch. For alt vi vet begynner mikrotransaksjonene allerede der.

 

Beta builden er ikke nødvendigvis den nyeste, se på BF3 alpha/beta der klienten var over 3mnd gammel. De kjører betatesting nå på questingsystemet og startzones for de forskjellige factions +stresstesting. Det kan hende release builden vil ha andre animasjoner etc, idno. Jeg sier ikke det at du ikke kan uttrykke misnøye men å begynne med "QQ animasjoner sux,im out" før spillet i heletatt har blitt gitt ut blir for dumt. Hvis du er misfornøyd med noe send inn bugreports/feedback til Funcom :thumbup: Hvis ikke får du avinnstallere betaen å vente til release.

Endret av eleNef
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg venter til neste betaweekend runde. Om spillet fremdeles ser ut som det er 10 år gammalt kansellerer jeg preorder. Jeg har postet det samme på de offisielle forumet. Jeg mener at det aller siste MMO burde rivalisere grafikken til shooters som kom ut for et par år siden.

 

Det er ikke plass til mer enn ett MMO i min hverdag. Jeg må velge og slik som stillingen er nå er GW2 milevis foran TSW. TSW kan bli interessant om de starter med F2P modell fra launch.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt spillet, og har ingen planer om å kjøpe det. Men viss grafikken er det som opptar deg mest, så forstår jeg ikke hvorfor du i det hele tatt vurderer tsw. Grafikken bør være det minst viktige i et mmo spør du meg. Men jeg skal ikke fortelle deg hva som er viktigst, jeg synes bare det er rart at det er grafikken man nevner som en grunn for og ikke spille.

Endret av Everket
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt spillet, og har ingen planer om å kjøpe det. Men viss grafikken er det som opptar deg mest, så forstår jeg ikke hvorfor du i det hele tatt vurderer tsw. Grafikken bør være det minst viktige i et mmo spør du meg.

(Jammen faen til redigering da! kan du ikke bare si hva du mener?)

 

Grunnen til at jeg "vurderer tsw" er fordi grafikken har vært hypet opp! TSW skal jo liksom være showcase for noen av Nvidias nye teknologier.

 

Et MMO for meg er et slags virtual reality. Jeg vil ha fotorealisme og troverdige animasjoner, innenfor rimelighetens grenser selvsagt. Min personlige subjektive vurdering av TSW er at de ligger under mine mål der. Sånn er det bare.

 

Mysteriedelen er selvsagt kul, men de burde da også ha bygget inn en web browser slik at man slipper å gå ut av spillet for å løse problemer som krever oppslag i diverse wikier.

Lenke til kommentar

Jeg venter til neste betaweekend runde. Om spillet fremdeles ser ut som det er 10 år gammalt kansellerer jeg preorder. Jeg har postet det samme på de offisielle forumet. Jeg mener at det aller siste MMO burde rivalisere grafikken til shooters som kom ut for et par år siden.

 

Det er ikke plass til mer enn ett MMO i min hverdag. Jeg må velge og slik som stillingen er nå er GW2 milevis foran TSW. TSW kan bli interessant om de starter med F2P modell fra launch.

 

EHM....det er INGEN mmo spill som "rivaliserer grafikken til shooters som kom ut for et par år siden"!!!

Er enig i at grafikken er dårlig(animasjonene og diverse teksturer osv) MEN er usansett utroligt fint til å være mmorpg!

Kunne trengt 1år til med fiksing med kanskje det ordner seg:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mysteriedelen er selvsagt kul, men de burde da også ha bygget inn en web browser slik at man slipper å gå ut av spillet for å løse problemer som krever oppslag i diverse wikier.

 

Dette finnes ingame. Angående grafikken er det jo mye viktigere at spillet er spillbart for en stor andel mennesker (i motsetning til AoC), og at det går an å drive spillet selv om mange befinner seg i samme området. Jeg synes tsw sin grafikk er veldig god sett opp i mot andre MMO.

Lenke til kommentar

Vent hvertfall til release builden før dere begynner å QQ på animasjoner etc.

Nei, hva er vitsen med beta om vi ikke kan uttrykke misnøye fordi alt blir bedre ved launch? Det henger ikke på greip. Det er klart at den klienten de bruker i beta må være så nær launch builden som overhodet mulig, ellers er hele testen ubrukelig.

 

Hvis du ikke vet hva "vitsen" med en beta er for noe så råder jeg deg i å la være å delta rett og slett.

 

En beta build er der jo for evaluering, testing og kvalitetssikring.

Og hva de ønsker å evaluere, teste og kvalitetssikre er jo ikke noe noen av oss kan tippe oss frem til. Det man må forstå er at det er vanlig prosedyre å skru av enkelte "features" i en beta build hvis de ønsker å teste noe spesifikt. Dette for å slå unna ting som eventuelt kunne ha skapt andre problemer de nå ikke ønsker å fokusere på.

 

Innad så kunne de f.eks vite at "hi-res" textures er noe som ikke er 100% ferdig ennå, og dermed er det lite vits i å putte det ut slik at feedback de får tilbake er om ting de er 100% klar over.

 

 

Det er ingen grunn til ikke å vise verden nå at de har kickass grafikk. Vi må anta at dette er slik det blir seende ut. det eneste offisielle er at karakterene får flere kosmetiske valg ved launch. For alt vi vet begynner mikrotransaksjonene allerede der.

 

Jo, hvis de ikke ønsker å teste hvor fort/sakt hi-res teksturer lastes akkurat nå i denne beta builden, så er det jo liten vits i å putte det inn.

 

Prøv å tenk deg at du jobber innenfor kvalitetssikringsdelen av firmaet. Du har en liste som du er fult klar over er problemer som må fikses, dermed ønsker du selvfølgelig ikke å måtte lese igjennom hundrevis av rapporter som nettopp beskriver ting du er fult klar over. Det du er interessert i, er NYE eventuell feil som du IKKE er klar over. Dermed skrur du av de tingene du ikke vil ha feedback rundt, slik at det du nå får inn handler om tingene du er interessert i.

 

 

Det å spille et spill som er i en Beta-build er ikke ment for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...