Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke hva som er bedre med combat systemet til andre mmos. Alle fløger en formula, vent på proc, bygg points, hold oppe dots, osv. Ingen som har noe bedre, har spillt mange som har dårligere da.

 

Grafikken er det beste jeg har sett i et mmo, og DX11 er ikke aktivert enda en gang.

Håper virkelig ikke du forventer massive oppgraderinger med DX11. Det har ikke så mye å si, slik vi har sett fra feks Crysis med DX9->10. Grafikk er ikke akkurat det viktigste i et MMO heller, noe Funcom sitt forrige forsøk i MMO-sjangeren dessverre viste oss.

 

Forventer ikke store forandringer, men er jo allerede den mmo som har best grafikk som jeg sier. AoC er veldig dårlig sammenlignet med TSW også da (snakker ikke om grafikk).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ingenting som er mer avansert i kamp i TSW en det aller aller meste der ute i sjangeren synes jeg. Det er fortsatt på godt å ondt å bare trykke 1-2-3 men det er akkurat som andre mmo viktig å vite hva abilitiene gjør for noe for å være effektiv. Ang builds så er nok TSW mer avansert en andre mmo, men det gjenstår å se om det gjør noe for sjangeren da...om det er gøy.

 

Etterhvert som en spiller så legger en merke til ting....i Guild Wars 2 så følte jeg meg som en skikkelig bad ass og så si samtlige abilities var heftige og variasjonen av builds i det spillet er heller ikke til å kimse av...

 

Men min aller aller største nedtur er at jeg føles som jeg spiller et singleplayer spill...ja det er andre spillere som løper rundt men etter å ha prøvd Guild Wars 2 som virkelig gjør geniale ting med å dra spillerne samens så kunne TSW etter dem timene jeg har testet like greit vært en singleplayer RPG spill. Jeg hadde kjøpt det på dag 1 uansett om det var det eller ikke...for den verdenen og atmosfæren Funcom har laget er bare helt enormt bra!

Du kan jo prøve å bare trykke tankeløst på 1-2-3 på litt seinere mobs som charger deg ned på de mest upraktiske tidspunkt, eller stunner deg mitt i at du prøver å channele finishern din. Monstrene man møter til å begynne med i TSW er rimelig simple i forhold til hva man møter senere hvor man må tilpasse hvordan man sloss etter monsteret for å ikke bli eid.

 

Anyway, angående singleplayer-følelsen, så har du jo et poeng der, questingen er på mange måter først og fremst rettet inn mot enkeltspillere. Samtidig så har du jo ikke fått prøve ut noen av multiplayer featurene TSW har å by på heller. Hverken dungeons, open world group mobs, minigame PvP eller persistant PvP.

 

Jeg vet ikke om du la merke til det, men selv om du ikke er i gruppe med noen og de dreper en quest boss, så får du også "killet" med tanke på avsluttningen av questet hvis du gjør damage på bossen.

Lenke til kommentar

Det er jo ingenting som er mer avansert i kamp i TSW en det aller aller meste der ute i sjangeren synes jeg. Det er fortsatt på godt å ondt å bare trykke 1-2-3 men det er akkurat som andre mmo viktig å vite hva abilitiene gjør for noe for å være effektiv. Ang builds så er nok TSW mer avansert en andre mmo, men det gjenstår å se om det gjør noe for sjangeren da...om det er gøy.

 

Etterhvert som en spiller så legger en merke til ting....i Guild Wars 2 så følte jeg meg som en skikkelig bad ass og så si samtlige abilities var heftige og variasjonen av builds i det spillet er heller ikke til å kimse av...

 

Men min aller aller største nedtur er at jeg føles som jeg spiller et singleplayer spill...ja det er andre spillere som løper rundt men etter å ha prøvd Guild Wars 2 som virkelig gjør geniale ting med å dra spillerne samens så kunne TSW etter dem timene jeg har testet like greit vært en singleplayer RPG spill. Jeg hadde kjøpt det på dag 1 uansett om det var det eller ikke...for den verdenen og atmosfæren Funcom har laget er bare helt enormt bra!

 

Du kan jo prøve å bare trykke tankeløst på 1-2-3 på litt seinere mobs som charger deg ned på de mest upraktiske tidspunkt, eller stunner deg mitt i at du prøver å channele finishern din. Monstrene man møter til å begynne med i TSW er rimelig simple i forhold til hva man møter senere hvor man må tilpasse hvordan man sloss etter monsteret for å ikke bli eid. Tror egentlig ikke vi er så uenige her. F.eks pistol-animasjonene ser ikke spes bra ut og gir dårlig tilbakemelding til meg som spiller.

 

Anyway, angående singleplayer-følelsen, så har du jo et poeng der, questingen er på mange måter først og fremst rettet inn mot enkeltspillere. Samtidig så har du jo ikke fått prøve ut noen av multiplayer featurene TSW har å by på heller. Hverken dungeons, open world group mobs, minigame PvP eller persistant PvP.

 

Jeg vet ikke om du la merke til det, men selv om du ikke er i gruppe med noen og de dreper en quest boss, så får du også "killet" med tanke på avsluttningen av questet hvis du gjør damage på bossen.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Forventer ikke store forandringer, men er jo allerede den mmo som har best grafikk som jeg sier. AoC er veldig dårlig sammenlignet med TSW også da (snakker ikke om grafikk).

Har du spilt TSW siden du med sikkerhet kan si dette? AoC var jo ganske så bra helt til man forlot Tortage.

Lenke til kommentar

AoC er et heilt greit mmo, har spillt det etter Tortage også, men jeg gjorde det lenge etter lansering. Nå er jo områdene etterpå ok og. TSW synes jeg er mye bedre. Første området i TSW er mye mye bedre en Tortage. Grafikk, setting, UI, gameplay, combat, crafting, questing er alle ting som jeg finner bedre i TSW. Ting jeg ikke kan vite om er bedre eller ikke er jo pve dungouns og pvp battlefield. Men etter hva jeg har sett fra closed beta virker også dette mye bedre :) Gleder meg til beta helgene framover for og si det sånn.

 

Unnskyld for min utelykkende optimisme, men jeg ble blown away av betaen. Mye bedre en jeg turde drømme om:) Har spillt mmos i nærmere 15 år og dette er min beste opplevelse til nå :)

Lenke til kommentar

... Laget en liten guide på hvordan man skal plassere materialer for å få hvilke ting og litt annet stæsh. ...

Er en ganske god guide på TSW forumet: Raithwood's Complete Crafting Guide

 

La merke til den guiden etter at jeg hadde laget min egen :p Waste of time.

 

Skal ikke tvinge deg, men fortsett gjerne å oppdater posten din.

Synes den var bra jeg og fikk inntrykk av at flere likte den.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke pga det ikke er en wow-klone folk skriker men heller kvaliteten på spillet. Hvis folk virkelig ønsker å betale 15 dollar per måned pga dem liker puslespill i mmo setting så for all del, men når alt annet med spillet er såpass dårlig gjennomført så har man et problem.

 

De som har ventet på en forandring på mmo fronten har allerede fått det i Guild Wars 2.

Jeg kan faktisk ikke fordra adventurespill, jeg får dem rett og slett ikke til, men TSW får deg til å bruke hodet på ganske mange forskjellige måter. F.eks så kan jeg pludre med builds i timesvis. Jeg digger horizontal progression og tror TSW er et spill som passer bra til meg som er sånn passe casual.

 

GW2 kommer med store endringer de også, men på andre fronter enn der TSW kommer med endringer.

Lenke til kommentar

Forventer ikke store forandringer, men er jo allerede den mmo som har best grafikk som jeg sier. AoC er veldig dårlig sammenlignet med TSW også da (snakker ikke om grafikk).

Har du spilt TSW siden du med sikkerhet kan si dette? AoC var jo ganske så bra helt til man forlot Tortage.

Alle som kan svare på det er under NDA, bryter du den mister du beta-tilgang. Stillheten fra closed beta testerne peker vel kanskje på at de absolutt ikke vil miste tilgang? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...