Jump to content

TDZGamer

Medlemmer
  • Content Count

    1297
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

103 :)

About TDZGamer

  • Birthday 12/28/1970

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Men er ikke Star Citizen avhengig av Cryengine? Eller lager de 100% in house nå?
  2. Ah sorry. Litt for rask på avtrekkeren. Det står krypterte passord. Håpet de var saltet og pepret også.
  3. Hvordan i allverden kan man lagre passord i klartekst og fremstå som et seriøst IT firma?
  4. Sensors taben på GPU Z har en PerfCap Reason rad. Den forteller hvorfor frekvensen er capped. VRel = limited by reliability voltage. Den tror jeg det er vanskelig å gjøre noe med. De kan hende at med Curve funksjonen kan man finne sweetspots. Dvs spenninger som er mer stabile/gir høyere frekvens. Foreløpig har jeg ikke funnet en slik. Kan sikkert variere mellom kort.
  5. CW på mitt kort har også forsvunnet. Jeg skrudde av voltage monitoring i afterburner siden GPU Z også viser spenning, men trodde begge brukte Riva Tuner serveren. Kan det hende at CW er et symptom på at flere programmer forsøker lese spenning? Det sies at det er ikke sunt for kortet.
  6. Hei! Tinespy er veldig vanskelig å passere. For å forsikre full stabilitet så kjør det i loop. Er det melkebenchmark? TineSpy... Om man er laktose intolerant kan det forklare hvorfor det passerer vanskelig
  7. Fast sync gir en lavere input lag enn tradisjonell triple buffering, men forsatt høyere enn ingen vsync og mtp glatthet kan det være en ulempe med at fast sync dropper frames og man får en slags judder opplevelse. Så du mener Fastsync skaper mer input lag enn vanlig G-Sync? Av beskrivelsen din så virker det som om Fastsync er lik V-Sync nesten. G-sync vil nok gi lavere input lag ja. Fast sync er vsync med triple buffering, forskjellen er at fastsync kan enables på driver nivå og på en ny refresh viser den siste ferdig rendret bilde fremfor å vise bildene i rekkefølge. Fastsync gir lavere inputlag enn g-sync. Noe av poenget med fastsync Eliminerer også tearing. Funker vel ikkje med sli enda. Perfekt for raske fps spill. Her er en video fra Nvidia som forklarer det ganske bra. Tar Fastsync vs Vsync først og så kommer det spørsmål fra salen som blant annet fører til at Gsync pluss Fastsync blir forklart. TL;DR: Fastsync fører til at "Last Rendered Frame" alltid blir valgt som neste med null tearing (bittelitte mer input lag i forhold tyil Vsync off). Gsync senker refreshrate på monitor dersom FPS faller under montiorens max refreshrate. De to teknologiene påvirker ikke hverandre.
  8. Hvis det er Doom du snakker om, så har spillet innebygd FPS teller du kan ha på... Ja, men har bare den fps måleren på sjermen på stortsett, har ikkje stort behov for å vite kor langt over 144 fps det er. Stanger du i 144Hz kan du like så godt skru av G-SYNC. Du vil neppe se noe tearing og det blir om mulig enda smoothere
  9. Burde ikke Nvidia da ha nevnt noe om det? Titan var jo bare et resultat av et veddemål De sparer nok Ti versjonen inntil AMD finner på noe tøys som å lage et kort som yter bedre enn 1080 ... Kanskje Ti er 1080 med HBM2 og en noe høyere klokk?
  10. 1x120 rad bak, + 1x240 rad topp som begge blåser ut (begge EK-CoolStream PE), 2x140mm foran innsug i et Phanteks Evolve (mATX). Ved 20 grader romtemperatur maxer GPU på ca 45 grader og CPU på ca 60 grader (4.4GHz), dette med åpent kabinett. Når jeg lukker kabinettet og lar stress tester gå en stund kryper tempen på GPU oppover mot 50, men viftene mine begynner ikke dra på før CPU nærmer seg 70 så jeg kan regulere ned temperaturene om jeg vil akseptere litt mer støy.
  11. Den throttler ned fra 50 grader, når effekten nærmer seg TDP og ved ustabil spenning. Etter min erfaring har temperatur minst å si. Jeg møter veggen ved TDP. Når det inntreffer varierer veldig. Har forsøkt å øke frekvensen ved lavere spenning men da krasjer kortet før jeg får høyere klokk. Synes ikke som om frekvensen på minnet betyr så mye for GPU, men jeg får artifacts i spill ved ca 5500MHz så jeg setter den bare på 5400 og lar den være.
  12. Det er derfor man kjøper MSI's Seahawk EK X ... temperaturen på mitt kort går aldri over 50 grader - og da kun fordi det er høy ambient temperatur pga sommer. OC på mitt kort varierer mellom 1900-2100 (custom Curve med Afterburner 4.3.0 beta) - tilsynelatende uavhengig av memory clock, som ligger stabilt på +400. GPU-Z rapporterer årsaken til throttling fortløpende og den vanligste årsaken er Pwr. Det vil si at effekten nærmer seg 120%. Noen ganger får jeg VRel (Voltage Reliability). Under 1900MHz er nesten alltid årsaken "Util" som betyr at kortet klokker ned fordi det ikke er brukt 100%. Dette skjer faktisk med Furmark innimellom!
  13. ... Men følelsen min er at øker man frekvensen så har man flere slike "spikes" der ytelsen faller som en murstein og så tar seg opp igjen , mens på lavere oppløsning er dette litt mer jevnt med et kraftigere skjermkort. ... Det er derfor man har g-sync
×
×
  • Create New...