Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Du er alltid litt "crap" i starten. That's life. Når jeg starta, hadde jeg ikke starter deck. Så jeg tok den med kulest kostyme, og kjørte på. Senere fant jo jeg ut at decksa til Funcom bare er en pekepinne, og ikke fungerer særlig optimalt på senere nivå, så da fant jeg et eget deck som fungerte mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra underholdning så langt. Kun spilt solo. Første soloinstance var som å spille Metal Gear Solid ^_^

 

Men sliter litt med AP-hjulet. Følger en starter dekk (Maverick) men føler jeg er litt "crap"...

 

Får å spille pve verden litt fortere går det an å velge seg to melee våpen.

f.eks sverd/fist eller hammer/fist.

 

Da går du inni vær eneste fight med to finnisher moves og kan selvheale deg selv litt med fist.

Viss du da også skaffer deg et aux weapon kan du gå på en mob med sånn omlag 4-5 power punch på rappen og gruse en mob på noen sekunder.

Vær også bevist på om de active skillsene du velger er single eller multitarget.

 

Jeg bytter i alle fall ut ranged med melee når jeg går trøtt av dungeons og får lyst å queste litt.

 

Bare husk at ranged er ganske standard når du skal i dungeons. (med mindre du er en tank da)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei, jeg vurderer å kjøpe tsw men tviholder litt, er ikke kjempefan av mmorpg spill men dette ser nydelig ut.

Er det en server dere norske spiller på, som jeg kan evt. spille med eller lære litt av?

 

Eller er dette spillet allerede tomt for spillere som conan blei etter ett år-

Lenke til kommentar

Heisann, Grim er det masse norske spillere på. Ellers er det en del cabals for norske også. Men du kan spille med alle uansett hvilken server de er på da.

 

Har et par alts som jeg ikke slet med og få cabals som tar in nye folk på og hjelper så tror ikke det er noe problem, ellers vil eg absolutt anbefale dette spillet :) Det er ikke tomt nei, kommer nye folk hele tiden, men florerer ikke som det gjorde i starten. Har nettop spillt og alt og møtte på personer over alt når jeg var i beginner zonene.

Lenke til kommentar

Heisann, Grim er det masse norske spillere på. Ellers er det en del cabals for norske også. Men du kan spille med alle uansett hvilken server de er på da.

 

Har et par alts som jeg ikke slet med og få cabals som tar in nye folk på og hjelper så tror ikke det er noe problem, ellers vil eg absolutt anbefale dette spillet :) Det er ikke tomt nei, kommer nye folk hele tiden, men florerer ikke som det gjorde i starten. Har nettop spillt og alt og møtte på personer over alt når jeg var i beginner zonene.

 

cabals er guilder?

 

finnes det noen rennorske guilder?

Lenke til kommentar

Så, nå har jeg kommet litt igang, men er fortsatt endel ting jeg lurer på som ikke står kjempegodt forklart, kanskje det gjør det, men om så har jeg ikke funnet det. Beklager at dette blir litt mange forskjellige spørsmål, prøvd å dele de opp litt så det skal være enklere å svare, om noen hadde hatt mulighet til det hadde jeg blitt kjempeglad, fordi jeg sitter her egentlig bare som ett spørsmålstegn :D

 

Jeg valgte dragon, mest fordi jeg hadde sett gameplay video fra de første 50 minuttene fra illum, så orka ikke gå igjennom det igjen. (dog var det nesten likt for dragon, det visste jeg ikke).

 

pga alle andre RPGs hvor magi har vært det store, valgte jeg å gå for pistoler, ser derfor litt på assassindecket som er mainguideline med pistol på dragon. Samt, det er vel ikke noe problem i gå templar pistoldeck med dragon?

 

Har prøvd å lese meg litt opp på om det er noe bra eller ikke (har enda ikke skaffet med ett våpen nummer 2) har vel bare brukt typ 10-12 sp. Div foruminnlegg på andre sider nevner at denne decken er shit for solo, og veldig useless iforhold til andre, stemmer dette?

 

Så lurer jeg på, jeg er helt i starten, spilt typ 7-8 timer totalt, har gjort endel oppdrag og de fleste er "hard" for meg (altså som vanskelighetsgrad iforhold til level.) Er det meningen at jeg skal gjøre disse, eller skal man fokusere på å finne "normal" først? For noen av de er kjempe vanskelige, dør flere ganger osv. Spiller solo vel og merke.

 

Så, dette som kalles pistol resources som man får ved hvert angrep, kan noen forklare hvordan de fungerer? Har skjønt delvis at f,eks jo fler resources man har på en target, desto mer skade gjør andre spells?

 

Når jeg leser på hvilket "våpen" nummer 2 jeg burde velge, kan man sette spells sammen med pistol?

typ gjøre bloodmagic/chaos/element skade/spell per skudd f.eks? eller blir det rett og slett 2 forskjellige typer, skyter ett skudd, så kaster en ildball opplegg?

 

I hvilket tempo mener dere at mainquesten bør gjøres? Har liksom er bare på tier 3 i zombiebyen, gjort mange andre sidequest i 7-8 timer, men er det mer å hente i å gjøre ferdig mainquesten først?

 

Om noen har noen kule tips å komme med tar jeg gjerne de imot også, så lenge de ikke er altfor kompliserte :)

Endret av AleksanderK
Lenke til kommentar

Det må noteres at de ferdige deckene som tilbys kun er veiledende og ikke noe som man er nødt til å rette seg etter. Man kan få mye bedre resultat av å tilpasse egenskapene alt etter hva man tester seg frem til.

 

Aktive egenskaper kan kun velges fra de 2 våpnene du bør ha utstyrt seg med (pluss de tre Miscellaneous-miniområdene), mens passive egenskaper kan fritt velges fra hvilket som helst annet område så lenge du har kjøpt egenskapene med Ability Points.

 

Hovedquesten 'Dawn of an Endless Night' er ikke noe du bør prøve å gjøre først, da vil du dø brutalt mye når du kommer til området Blue Mountain. :) Ta de mindre oppdragene først og skaff deg erfaringspoeng.

 

Våpen #2 står du fritt til å velge. Hvis du spiller solo er det greit å ha noe som kan ta flere fiender på en gang, sverd er det en del som bruker. Egenskapene i den aktive delen er spesifikke for våpenet - sverdhugg for sverd, kuler for pistol, ildkuler for elementalisme osv.

Lenke til kommentar

Har prøvd å lese meg litt opp på om det er noe bra eller ikke (har enda ikke skaffet med ett våpen nummer 2) har vel bare brukt typ 10-12 sp. Div foruminnlegg på andre sider nevner at denne decken er shit for solo, og veldig useless iforhold til andre, stemmer dette?

 

Så lurer jeg på, jeg er helt i starten, spilt typ 7-8 timer totalt, har gjort endel oppdrag og de fleste er "hard" for meg (altså som vanskelighetsgrad iforhold til level.) Er det meningen at jeg skal gjøre disse, eller skal man fokusere på å finne "normal" først? For noen av de er kjempe vanskelige, dør flere ganger osv. Spiller solo vel og merke.

 

Så, dette som kalles pistol resources som man får ved hvert angrep, kan noen forklare hvordan de fungerer? Har skjønt delvis at f,eks jo fler resources man har på en target, desto mer skade gjør andre spells?

 

Når jeg leser på hvilket "våpen" nummer 2 jeg burde velge, kan man sette spells sammen med pistol?

typ gjøre bloodmagic/chaos/element skade/spell per skudd f.eks? eller blir det rett og slett 2 forskjellige typer, skyter ett skudd, så kaster en ildball opplegg?

 

 

Du mangler helt klart våpen nr.2. Å bare bruke et våpen kan nok fungere i mange tilfeller, men du mister mange muligheter for extra skade.

 

Lær deg om "builder og consumers" her: http://yokaiblog.wikidot.com/guides:build-mechanics#toc7

Les over beskrivelsene på alle skillene dine og se på forskjellene og legge spesielt merke til om builderne bygger på et eller to våpen.

 

Jeg liker i PVE å ha bygg som har både multi og single target builders og consumers.

Exempel på pistol/chaos her: https://chronicle.thesecretworld.com/character/Slimjim

 

Legg merke til at mine to chaos-consumere gir meg muligheten til å velge om jeg bruke chaos-ressursene på et target eller mange targets.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest med litt opp virker det som om pistol og chaos er ganske relevante, mtp weakendstate. men hittil når jeg ikke har fått låst opp så mange abilities er jeg litt skuffa, fordi jeg får ikke mye som stacker og chaos gjør mindre skade enn pistolene atm.

I starten så kan det være lurt å bare ha en consumer for secondary våpenet. Du får jo "gratis" stacks på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...