Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er 4 "vanlige" servere. Det er 2 rolespill servere. Også er det 1 fransk server og 1 tysk server. Og med disse serverne kan man, som Kharan sa, spille med alle fra alle serverne. Det eneste som har noe å si om hvordan server du spiller på, er sonen du er i eller hvilken battlegroup din server er koblet opp mot Fusang. Man kan jo også velge server etter hvilke navn man syns er best.. ;P Og hvis man er i en annen sone/instans enn av den din gruppe er i, kan man høyreklikke på navnet og teleportere seg til den serveren, evt. at det kommer opp en melding automatisk om teleportering.

 

Jeg synes egentlig det er litt merkelig å spille med folk fra andre servere, ettersom jeg er vant til å kun spille med de fra min server.. :p

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en god FIST/CHAOS build ?

Jeg starta med FIST/RIFLE, men stink i alt jeg gjør.

 

Er elendig på DSP, klarer knapt vanlig "white mobs". Har grønne QL 10 talismans over hele linja samt QL 10 våpen, men vanlige quest i egypt er et mareritt.

Er på del 9/10 av story quest i en ørken, skal komme et stykke inn i en pyramide (solo instance, men har ikke sjanse i det hele tatt. )

Begynner å tro at det er noe jeg gjør utrolig galt. Får rett og slett ikke taket på dette spillet, men jeg har liksom ikke lyst til å gi opp heller.

Er mye som er bra med det, men er ikke så lett å motivere seg når alt oppleves som et slit.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Vær obs på hvert område (som Scorched Desert) har monstre som er vanskligere enn "vanlige" monstre. Disse er kalt for nightmare monster, og er ment som "endgame content" for folk som har fullført historien. Det er to type nightmare monstre, en type er monstre som du finner i "Lairs", den andre typen monster er mye lettere å drepe. Den letteste typen nightmare monstre (i Scorched Desert) befinner seg ved "Sol Glorificus", lair befinner seg i det utbrente området på kartet. Hvert område i TSW har slike områder (Solomon Island, Egypt og Transylvania).

 

En annen sak kan være at du har flere HP talismaner, enn AR (attack rating) talismaner, som solo dps burde man minst ha to HP talismaner, og resten AR talismaner. Det kommer jo også ann på hvilket build du har.

 

Her er en fist/chaos burst build som muligens kan hjelpe deg: http://www.tsw-build...323925523325266

 

Det er alltids ting man kan bytte ut etter hva som passer deg evt. situasjonen best. Buildet som jeg laget der tror jeg vil funke bra.

 

http://www.drakkashi...world/wheel.php - En bra deckbuilder som gir deg muligheten å lage builds som du kunne tenkt deg å bruke.

http://www.tsw-builder.com/#00vp - Deckbuilder som gir mulighet til å lage link til det buildet du har laget.

 

http://wiki.crygaia.com/view/Main_Page - Generel informasjon om TSW

Endret av reyh
Lenke til kommentar

Er det ganske dårlig med bare 2400 hp når jeg er QL 8/9 og litt 10? (er dps)

Er nesten ferdig med den Magus deck'n p Templar (har igjen 1 ability) og tok å equipa den for å teste den med shotgun og elementalist. Men fyyfaen så lite jeg tåler.. Jeg skader endel men hjelper ikke når jeg dør så fort. Helt umulig å levle med det decket, fullt mulig det er ment for instances. Tok liksågodt å byttet til Gladiator som er greit siden det er en liten healing bit blant abilities. Er dog et AOE deck.

 

http://chronicle.thesecretworld.com/character/Twidged slik ser han ut nå.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en god FIST/CHAOS build ?

Jeg starta med FIST/RIFLE, men stink i alt jeg gjør.

 

Er elendig på DSP, klarer knapt vanlig "white mobs". Har grønne QL 10 talismans over hele linja samt QL 10 våpen, men vanlige quest i egypt er et mareritt.

Er på del 9/10 av story quest i en ørken, skal komme et stykke inn i en pyramide (solo instance, men har ikke sjanse i det hele tatt. )

Begynner å tro at det er noe jeg gjør utrolig galt. Får rett og slett ikke taket på dette spillet, men jeg har liksom ikke lyst til å gi opp heller.

Er mye som er bra med det, men er ikke så lett å motivere seg når alt oppleves som et slit.

 

Ett par småtriks til pve spilling.

Donor+Sanguineous+litt penetrate så får du litt mer bonus healing utenpå anima shooten din og kan kansje putte inn en mer attack rating tailisman fremfor heal/hp.

 

Hva med å prøve anima shoot + anima bost istedenfor anima burst...Kan hende det er meg men jeg liker disse intant/instant skillsene mye bedre en de som tar tid. Tar jo 5 sekunder å snekre seg 5 buildere med den der.

 

+ at fisten du bruker kan du legge in en funsjon som gjør at du pælmer 5 stackin HOTS på deg selv før du går inn i en kamp.

 

Husk at i pve har funcom lagt opp til at du skal ha litt helse på deg.

Går ikke rundt med gear som har bare attack rating.

Litt attack rating gear.

Litt gear med HP

Litt Gear med heal for å hjelpe anima shootsene dine. (+ evnt donor tingen jeg foreslå)

 

Ellers når jeg går pve nå pleier jeg å ha bare meele våpen.

Som du sikkert har lagt merke til bygger meele våpen seg opp 5 buildere når du ikke er i kamp å kan derfor blaste på en mob og fyre av to finnish move med en gang.. Noe som for min del tar livet av en mob i blue mountain når jeg hjelper venner frem.

 

Handler om å finne en fin balanse mellom hvor mye helse du putter på deg, hvor mye attack du putter på deg og hvor mye heal saker du putter på deg.

Ha forskjellige builds for angripe mengder med svake mobs og builds for å angripe en og en solid mob.

 

Masse svada fra meg her :-)

Men håper du klarer finne noe du kan bruke.

Husk at quest som er angitt som "hard" gjerne er meningen du skal finne deg en gruppe på.

Lenke til kommentar

Kan jo opplyse at builden min ser slik ut pr. nu:

http://chronicle.the.../character/Dimo

 

Det jeg reagerer på med bygget ditt er at jeg ikke ser en eneste TAoE eller PAoE ability, så jeg skjønner godt at du sliter mot fiender som kommer i flokk. Jeg mener fist har gode AoE abilities som kan brukes.

 

Hvis du vet du skal inn i områder der mobs kommer i flokker så innbiller jeg meg at det er en stor fordel å ha en resource builder som skader opp til 5 mobs rundt deg.

 

Min personlige PvE build har alltid en singeltarget builder og en multi-target builder, og som regel har jeg en consumer av hver type også.

 

Du har jo skill 9 i alle relevante skills så det er jo bare å stikke til marketplace og kjøpe seg alt det grønne QL10 utstyret du har lyst på. Det hadde du gjordt allereda ja...

Endret av Topguy
Lenke til kommentar

Takker for flotte innspill og gode ideer.

Skal sette meg ned i kveld og se nærmere på det jeg har gjort, og viktigere: Hva jeg burde gjøre med tanke på valg av abilities.

 

Har ikke spilt aktivt på flere måneder så "lack of knowledge" kommer nok litt av det også. Har nok ikke hatt noen god plan på en solid build. Men, jeg tror ikke jeg får så mye igjen for TSW så lenge jeg kun opplever combat som frustrerende.

 

Men nå har heldivis lysten til å fortsette med spillet kommet :)

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Takker for flotte innspill og gode ideer.

Skal sette meg ned i kveld og se nærmere på det jeg har gjort, og viktigere: Hva jeg burde gjøre med tanke på valg av abilities.

 

Har ikke spilt aktivt på flere måneder så "lack of knowledge" kommer nok litt av det også. Har nok ikke hatt noen god plan på en solid build. Men, jeg tror ikke jeg får så mye igjen for TSW så lenge jeg kun opplever combat som frustrerende.

 

Men nå har heldivis lysten til å fortsette med spillet kommet :)

 

Kan jo være det er feil spill for deg.

Dette er jo langt på vei spillet som er aller mest rettet mot personer som har lyst å tweake og tune på figuren sin for at den skal være best mulig under flere forskjellige forutsetninger.

Lenke til kommentar

Dæven, tror nesten jeg så lyset i går. Ihvertfall litt av det.

 

Tatt i bruk Chaos nå, og satt på en del AOE attacks. Samt to heals så jeg holder meg mer i livet. DPS har gått opp, og combat har blitt langt mer underholdende. Ble litt vel sent i går, men det var verdt det. Utrolig gøy på slutten av kvelden. Tatt turen tilbake til Egypt da jeg innså at det var masse oppdrag jeg enda ikke har gjort der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...